رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح چهارمحال و بختیاری گفت: جرائم و تخلفات نیروهای مسلح در استان 14درصد کاهش یافت.
کد خبر: ۵۲۴۱۲
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۶ 24 June 2015
 حجت الاسلام احمدرضا پورخاقان روز یکشنبه در اولین روز 'هفته قوه قضاییه' در نشست با خبرنگاران در باره روند رو به کاهش پرونده تخلفات نیروهای مسلح استان افزود: برپایی کلاس های آگاه سازی و آموزش پیشگیری از وقوع جرم و تلاش دادستان نظامی در مدیریت پرونده های کیفری، نقش مهمی در کاهش جرائم داشته است.

وی گفت: سال گذشته دوره های آموزشی برای هفت هزار نفر ساعت در استان برگزار شد.

وی اظهار کرد: پرونده های تشکیل شده برای این نیروها در زمینه فرار از خدمت، سهل انگاری منجر به خسارت اموال نظامی و دولتی، ایراد ضرب و جرح، اهانت و اختلاس و رشوه بوده است.

حجت الاسلام پورخاقان افزود: سازمان قضایی نیروهای مسلح در اجرای اصل 172قانون اساسی به عنوان مرجع رسیدگی به جرائم نظامی و انتظامی نیروهای مسلح تشکیل شده و به جرائم حین خدمت یا در ارتباط با خدمت یگانها اعم از ارتش، سپاه ، نیروی انتظامی، بسیج و اداره اطلاعات رسیدگی می کند.

دادستان نظامی چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست به انتخابات مجلس شورای اسلامی در سالجاری اشاره کرد و گفت: ماموران نظامی و انتظامی حق دخالت در انتخابات را ندارند و این افراد مانند بقیه حق رای دارند اما نمی توانند از نفوذ خود بر له یا علیه کسی تبلیغ کنند.

حشمت الله جوکار افزود: ماده 40 قانون مجازات نیروهای مسلح بیان می کند عضویت کارکنان نیروهای مسلح در سازمان ها، احزاب و جمعیت های سیاسی و مداخله و شرکت یا فعالیت آنان در رسته بندیها و مناقشه های سیاسی و تبلیغات سیاسی و انتخاباتی ممنوع است.

وی گفت: مرتکبان به شش ماه تا سه سال حبس و یا تهدید به انفصال از خدمت خواهند شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار