سیستم‌های خودران به احتمال بسیار زیاد روش استفاده از سیستم‌های حمل‌ونقل کنونی را تغییر خواهند داد اما آیا این تکنولوژی‌ها برای افرادی که از آفرود لذت می‌برند نیز تأثیر بزرگی خواهد داشت؟
کد خبر: ۵۲۳۹۳۲
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۹ 13 November 2017

به گزارش تابناک : هنوز این موضوع مشخص نیست اما فورد از مزیت‌های بالقوه این سیستم‌ها آگاه بوده و اختراعی را ثبت کرده که به محصولات متمرکز روی آفرود کمپانی اجازه خواهد داد تا به‌صورت پایلوت در سطح معین حرکت کنند.


سیستم فورد از یک پردازنده کامپیوتری با ساختارهای ذخیره‌ای تشکیل شده که می‌تواند بخشی از زمین را بررسی کرده و اگر آن بخش ایمن باشد به لطف سیستم تعلیق فعال از مانع عبور کند.


در اختراع مذکور شاهد حسگرهایی هستیم که شی موردنظر را تشخیص داده و تصمیمی مقتضی درباره امکان عبور مناسب خودرو از چالش‌های پیش رو را اتخاذ می‌کند. اگر سیستم تشخیص دهد که مانع می‌تواند مشکل ایجاد کند درباره ایمنی سرنشینان و باقی ماندن آن‌ها در خودرو تصمیم خواهد گرفت و در صورت ترجیح ماندن در خودرو بجای خروج از آن هشدار خواهد داد.


دیگر ویژگی جالب‌توجه سیستم خاص فورد اینکه شامل ریموت کنترل دستی است که می‌تواند به مالک اجازه کنترل خودرو را در صورت تشخیص اشتباه سیستم نظیر چپ کردن بدهد.


درحالی‌که دیگر خودروهای شاسی‌بلند و آفرود دارای کنترل حرکت در سرپایین هستند، سیستم فورد بسیار پیشرفته‌تر بوده و کامپیوترهای آن در واقع بدون دخالت‌های راننده تصمیم‌گیری می‌کنند.

آیا این آینده است؟ ما که قطعاً می‌گوییم بله!







منبع : پدال 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار