رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران گفت: امسال با وجود مشکل کسب و کارها، در صنعت قطعه سازی خودرو افزایش تولید و اشتغال داریم.
کد خبر: ۵۲۳۸۷۶
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۷ 13 November 2017
به گزارش تابناک : منصور معظمی در حاشیه افتتاح نمایشگاه قطعات خودرو در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در همه قراردادهای خودرویی با شرکای خارجی یکی از بندها ، ارتقای قطعه سازی داخلی است ، افزود : در قرارداد سایپا ، ایران خودرو و هم در قرارداد سازمان گسترش بندهایی وجود دارد که شرکت های پژو، رنو و سیتروئن باید قطعه سازان ایرانی را ارتقا دهند تا به شبکه جهانی قطعه سازی پیوند بخورند که این کار در سایپا و ایران خودرو آغاز شده است.
وی اضافه کرد: همه قراردادهای خودرویی را مطالعه کردم و هیچ جای نگرانی برای قطعه سازان وجود ندارد زیرا خواست وزارتخانه از خودروسازان و سازمان گسترش این است که به قطعه سازان داخلی در قراردادهای توجه ویژه شود و به طور نمونه در بحث سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) 15 قطعه ساز تولیدات صادراتی دارند که بناست به 60 قطعه ساز افزایش یابد.
معظمی گفت: البته مشکل امروز قطعه سازان بحث پرداخت ها به آنان است که به خودروسازان تأکید کردیم با وجود مشکلاتی که دارند در پرداخت ها و قراردادها به قطعه سازان توجه ویژه داشته باشند.
وی با بیان اینکه قراردادها فرصت خوبی برای قطعه سازان، خودروسازان و مصرف کنندگان است ، افزود : نمایشگاهی که دایر شده فرصتی برای شناخت بیشتر شرکت ها از بازار ایران است و مطمئناً شرکت هایی که شناخت خوبی از بازار ایران دارند در این نمایشگاه شرکت کردند. سیاست وزارتخانه هم این نیست که صنعت خودروسازی و بخش خاصی از آن در اختیار شرکت خاصی قرار گیرد.
معظمی درباره میزان ساخت داخل خودروهای تولید مشترک گفت: در همه قراردادها خودروسازان و شرکای خارجی شان موظف شدند با 40 درصد تولید داخل اقدام به تولید مشترک کنند اما وقتی قراردادی می بندید دوره زمانی برای اجرا دارد و تا زمان اجرا وزارتخانه اجازه داد که با درصدی کمتری از ساخت داخل این خودروها وارد بازار شود اما در عین حال سیاست وزارتخانه این است که خودروسازان حداقل 40 درصد ساخت داخل را رعایت کنند اگر غیر از این باشد اجازه ورود خودرو به بازار داده نمی شود.
رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران با بیان اینکه قطعه سازی ایران در این سال ها رشد خوبی داشته است ، افزود : سال گذشته یک میلیون و 350 هزار دستگاه خودرو تولید کردیم که امسال به یک میلیون و 650 هزار دستگاه و در صنعت چشم انداز به سه میلیون دستگاه خودرو خواهد رسید البته حضور 1200 شرکت داخلی و خارجی در نمایشگاه های امسال نیز مؤید رشد قطعه سازی و استقبال از نمایشگاه قطعات خودرو است.
معظمی با اشاره به اینکه تأکید وزارت صنعت افزایش تولید همراه با افزایش کیفیت است ، گفت : کیفیت رو به افزایش است اگرچه هنوز رضایتمندی مردم با کیفیت فاصله قابل توجهی دارد.
وی افزود : وزیر صنعت در اولین جلسه شورای سیاستگذاری خودرو بر افزایش کیفیت در خودروسازی تأکید کرد و مردم امسال شاهد افزایش کیفیت در خودروهای تولیدی خواهند بود.







منبع : صدا و سیما 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار