فرمانده انتظامی سرخس گفت: با تلاش پلیس فتا 110 میلیون ریال وجه برداشت شده از حساب یک شهروند که به دام کلاهبرداری در قالب تبلیغ خرید شارژ ارزان اینترنتی افتاده بود، به حساب بانکی وی بازگردانده شد.
کد خبر: ۵۲۳۱۸۸
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۷ 12 November 2017
به گزارش تابناک : فرماندهی انتظامی خراسان رضوی روز یکشنبه به نقل از سرهنگ احمدعلی دماوندی گزارش داد: این شهروند مدتی قبل در فضای مجازی با نرم افزار اندرویدی با عنوان 'خرید شارژ ارزان' مواجه شده و به طمع خرید از آن اقدام به دانلود و نصب اپلیکیشن بر روی تلفن همراه خود کرده بود.
وی افزود: پس از انجام خرید شارژ توسط اپلیکیشن و وارد کردن اطلاعات کارت بانکی از قبیل شماره کارت و رمز دوم، وی پاسخی مبنی بر انجام شارژ دریافت نکرد اما بعد از چند ساعت متوجه برداشت مبلغ 110 میلیون ریال از کارت بانکی خود به صورت اینترنتی شد لذا به پلیس مراجعه کرد.
فرمانده انتظامی سرخس ادامه داد: با توجه حساسیت موضوع و گستردگی اقدامات احتمالی متهم و سازمان یافته بودن برداشتهای صورت گرفته با عنوان فیشینگ، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.
وی گفت: تحقیقات پلیس با توجه به سرنخهای موجود به سرعت به نتیجه رسید و با شناسایی عامل این اقدام که از فیشینگ کاران حرفه ای در یکی از استانهای غرب کشور است، پول به حساب مالباخته برگشت داده شد.
او افزود: مشخصات متهم نیز به مراجع قضایی اعلام و پیگیریهای قانونی برای دستگیری این فرد آغاز شده است.
سرخس در فاصله 200 کیلومتری شرق مشهد واقع است.






منبع : ایرنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار