مذاکره کننده اتحادیه اروپا در گفتگوهای خروج انگلیس از این اتحادیه (برگزیت) اعلام کرد وی در حال ترسیم طرح های شکست "احتمالی" این گفتگوها است.
کد خبر: ۵۲۳۱۸۴
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۲ 12 November 2017
به گزارش تابناک : «میشل بارنیه» مذاکره کننده اتحادیه اروپا در گفتگوهای خروج انگلیس از این اتحادیه (برگزیت) روز یکشنبه اعلام کرد وی در حال ترسیم طرح های شکست "احتمالی" این گفتگوها است.
بارنیه در این باره گفت: "این گزینه (شکست احتمالی گفتگوهای برگزیت)، برای من گزینه مطلوب نیست. اما یک احتمال است. همه نیازمند برنامه ریزی برای چنین شکست احتمالی هستند؛ هم کشورهای عضو اتحادیه اروپا و هم صاحبان کسب و کارها. ما نیز خود را به صورت فنی، برای چنین موضوعی آماده می کنیم."
وی افزود بدون وجود توافق در خصوص شرایط تجاری دوران پس از برگزیت، اتحادیه اروپا و انگلیس مجبور خواهند شد به تعرفه های تعیین شده در سازمان جهانی تجارت متوسل شوند، و روابط تجاری دو طرف همانند روابط تجاری اتحادیه اروپا با چین خواهد شد.
بارنیه پیشتر روز جمعه اعلام کرده بود انگلیس دو هفته مهلت دارد تا در خصوص توافق برگزیت به نتیجه برسد، در غیر این صورت به این کشور اجازه داده نخواهد شد فاز بعدی گفتگوهای برگزیت را در ماه دسامبر آغاز کند.





منبع : خبرگزاری فرانسه 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار