مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان البرز گفت: برخی رستوران ها و مراکز پذیرایی با عمری ۷۰ ساله در جاده چالوس به مسافران خدمات می دهند و این درحالی است فاقد مجوز و پروانه بهره برداری لازم هستند.
کد خبر: ۵۲۳۱۷۶
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۶ 12 November 2017
به گزارش تابناک : عبدالناصر میرچی با اشاره  به کیفیت ارائه خدمات رستورانها و مراکز تفرجگاهی گفت: در این حوزه نظارت داریم هر چند رضایتبخش و کامل نیست چرا که هم دربخش خصوصی و هم دربخش دولتی تخلف وجود دارد.

وی افزود:  آشکده هایی که در محدوده تونل کندوان هستند منطقه گردشگری شده و ایجاد اشتغال می کنند ولی بسیار از این واحدها فاقد مجوز هستند و منابع طبیعی هم به جانمانی این واحدها معترض است.

این مسئول بیان کرد: اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری سامانه مستقل ندارد تا مردم مشکلات را اطلاع دهند  وازمردم می خواهیم چشم و گوش ما باشند و تخلفات را به اطلاع مراجع قانونی برسانند.

وی در ادامه ودر پاسخ به سوال خبرنگار مبنی بر اینکه آیا نظارتی در بخش گردشگری جاده چالوس وجود دارد، گفت: در سال ۹۴ مصوبه ای در شورای امنیت ملی تصویب شده که هر گونه سرمایه گذاری در حوزه آبی چه سد کرج و چه سد طالقان ممنوع است.

تاخیر ۲ ساله در ارائه طرح ساماندهی جاده چالوس

وی تصریح کرد: قرار بر این بود وزارت راه و شهرسازی ظرف ۶ ماه طرح ساماندهی این جاده را ارائه دهد اما تاکنون این مهم اتفاق نیافتاده است.

میرچی در ادامه گفت: در این طرح قرار بود به علت آلودگی آب شرب بسیاری از خانه ها  و رستورانهایی که در مجاورت حاشیه رودخانه قرار دارند و فضولات آنها به رودخانه ریخته می شد شناسایی شوند.

میرچی با اشاره به اینکه  وزارت راه و شهر سازی به عنوان متولی  قرار بود با همکاری سازمان میراث فرهنگی و سایر ارگان های دیگر برای  حل این مشکل اقدام کند گفت: برای جلوگیری از آلودگی آب شرب حتی خانه ها و رستورانهایی که فضولات را به رودخانه ها می ریزند مقرر بود تخریب هایی صورت گیرد.

وی در ادامه گفت: هنوز پس از ۲ سال وزارت راه و شهرسازی این طرح را نداده است تا بتوانیم با همکاری سایر ارگانها ساماندهی لازم را در جاده چالوس انجام دهیم و در واقع به عبارتی این طرح بایگانی شد.

میرچی با اشاره به اینکه به استانداری البرز این مشکل بیان شد، گفت: از استاندار البرز خواسته شد تا با مکاتبات انجام گرفته با وزارت شهرسازی تقاضا کنند طرح جامع با حضور دستگاه های دیگر انجام پذیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان البرز در توضیح بیشتر گفت: استانداری البرز لیستی را از واحدهایی که متعلق به دستگاه های اجرایی و عمومی است را جمع آوری کرد که تعدادی از آنها متعلق به مراکز دولتی و مراکز آموزشی و رفاه و نفریحی است که در حاشیه رودخانه قرار دارند و معضل اصلی ما هم درهمین بخش است.

میرچی  در پایان گفت: تقاضا ما از وزارت راه و شهر سازی این است که هر چه سریعتر طرح ساماندهی جاده چالوس  را به شورای امنیت ملی ارائه دهد و این وزارت خانه  آن را به دستگاه های مربوطه ارجاع دهد چرا که دست ما در این موضوع بسته است.





منبع : قدس آنلاین 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار