مدیرکل امور اجرایی زکات کمیته امداد گفت:زکات جمع‌آوری‌شده در شش ماهه نخست امسال با ۲۱۱ میلیارد تومان نسبت به مدت مشابه سال گذشته دو برابر افزایش یافته است.
کد خبر: ۵۲۲۸۹۱
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۸ 12 November 2017
نجفعلی انتظاری، مدیرکل امور اجرایی زکات کمیته امداد با اعلام اینکه میزان زکات جمع‌آوری‌شده در شش ماهه نخست امسال به ۲۱۱ میلیارد تومان رسیده است، گفت: این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته با ۹۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان دو برابر رشد داشته است.

وی با اشاره به اینکه بیشترین زکات واجب جمع‌آوری‌شده مربوط به گندم با ارزش ۳۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بوده است، گفت: ۴۲ درصد از زکات جمع‌آوری‌شده در سراسر کشور مربوط به زکات فطریه، ۳۰ درصد زکات واجب، ۲۵ درصد زکات مستحبی و سه درصد کفاره عمد و غیرعمد است.

وی با اعلام اینکه ۱۵۱میلیارد تومان از زکات جمع‌آوری شده در این مدت برای خدمت به محرومان و نیازمندان هزینه شده است، افزود: این رقم در سرفصل‌های کمک‌معیشت، تهیه جهیزیه، آزادی زندانیان، ساخت و بازسازی مسکن، کمک‌هزینه تحصیلی و کمک درمانی برای نیازمندان صرف شده است.

وی با اشاره به اینکه ۲۴ درصد از زکات واجب جمع‌آوری‌شده نیز صرف پروژه‌‌های عمرانی عام‌المنفعه برای محرومان شده است، گفت: ۹۷۵ باب مسجد و حسینیه، ۳۲۵ خانه عالم، حوزه علمیه، کتابخانه و سایر پروژه‌های عمرانی برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد و نیازمندان ساخته یا بازسازی‌شده است.

مدیرکل امور اجرایی زکات کمیته امداد با بیان اینکه تاکنون همکاری و مشارکت مردم در پرداخت این فریضه الهی مطلوب بوده است، اعلام کرد: در شش ماهه نخست امسال مردم استان‌های فارس، گلستان و خوزستان بیشترین زکات را پرداخت کرده‌اند.

گفتنی است؛ پیش از این رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران با اختصاص قسمتی از وجوهات زکات به وام قرض‌الحسنه برای رفع مشکلات نیازمندان موافقت کردند.

هم‌وطنان می‌توانند از طریق شماره گیری کد #۸۸۷۷* یا نرم‌افزار سکه بر روی گوشی همراه نسبت به پرداخت غیر حضوری زکات اقدام کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار