توزیع قلک‌های مربوط به یک خیریه در برخی مدارس ناحیه ۶ آموزش و پرورش مشهد پرسش هایی از جمله مجوزدار بودن این مؤسسه را در ذهن شماری از اولیا ایجاد کرده است.
کد خبر: ۵۲۱۰۲۶
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۰ 07 November 2017
به گزارش تابناک : یکی از اولیا در تماس با روزنامه گفت:چند روز پیش به پسرم که در کلاس اول دبستان درس می‌خواند قلکی به نام خیریه حضرت رقیه (س) برای جمع آوری صدقات دادند.
وی افزود: البته توزیع قلک بین دانش آموزان کار پسندیده‌ای است، زیرا از کودکی یاد می‌گیرند که بخشی از پول خود را برای کمک به نیازمندان اختصاص  دهند، اما اینکه آیا آموزش و پرورش استان  از این اقدام خبر دارد، پرسشی است که روشنگری در این خصوص می‌تواند خیال اولیا را راحت کند.

بی خبری اولیا

یکی دیگر از مادران نیز گفت:سال گذشته چنین قلک هایی در مدرسه دخترم در ناحیه ۶ آموزش و پرورش مشهد در دو نوبت در طول سال توزیع شد و در اسفند ماه نیز این قلک‌ها را  دانش آموزان تحویل مدرسه دادند.
وی افزود: اینکه  این کمک‌ها چگونه و به چه شکلی به دست دانش آموزان نیازمند می‌رسد و میزان کمک‌ها چقدر است، موضوعی است که اولیا از آن خبر ندارند.
با پیگیری روزنامه قدس برای این موضوع و دغدغه اولیا، حوزه روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی اعلام کرد، خیریه حضرت رقیه(س) مربوط به ناحیه ۶ آموزش و پرورش و در راستای کمک به دانش آموزان بی بضاعت،بد سرپرست و ایتام  و دارای مجوز از فرمانداری است.  
 در ادامه برای دریافت اطلاعات بیشتر از عملکرد،سابقه فعالیت و نیز اهداف و نحوه هزینه کرد کمک‌های جمع آوری شده از محل توزیع این قلک‌ها بین دانش آموزان، با نظر روابط عمومی ناحیه ۶ آموزش و پرورش خراسان رضوی موضوع از طریق  مدیرعامل خیریه یاد شده  پیگیری شد.

فعالیت با مجوز فرمانداری

مدیرعامل خیریه حضرت رقیه(س) ناحیه ۶ آموزش و پرورش مشهد با بیان اینکه خیریه یاد شده در سال ۸۵ با دریافت مجوز از فرمانداری ایجاد شد،گفت: هدف از تأسیس این خیریه کمک به دانش آموزان نیازمند و یتیم است که درسطح  مدارس ناحیه ۶ آموزش و پرورش مشغول تحصیل هستند.
حسین امانی با اشاره به اینکه نواحی دیگر آموزش و پرورش مانند ناحیه ۲،۳،۴ و ۵ آموزش و پرورش نیز دارای خیریه هستند، افزود: هم اکنون خیریه حضرت رقیه(س) ۳۸۲ دانش آموز یتیم و ۲۹۷ دانش آموز که به دلیل طلاق با یکی از اولیای خود زندگی می‌کنند  و نیز دانش آموزان  نیازمند حمایت مالی  در سطح ناحیه ۶ را تحت پوشش دارد.

کمک ۹ میلیون تومانی معلمان

وی با بیان اینکه کمک‌ها به خیریه از دو طریق انجام می‌شود،اضافه کرد:در کنار توزیع قلک‌ها بین دانش آموزان که معمولاً مهر و آبان توزیع و اسفند ماه جمع آوری می‌شود،حدود ۴ تا ۵ هزار معلم و معاون  در سطح ناحیه ۶ نیز به این خیریه ماهانه کمک حدود ۹ میلیون تومانی  دارند.
وی با اشاره به شناسایی و تحت پوشش بودن  حدود ۱۴۰۰ دانش آموز در سطح ناحیه ۶ که خانواده آنان تحت پوشش بهزیستی،کمیته امداد و نیازمند بودند،گفت:از محل کمک‌های جمع آوری شده سال گذشته علاوه بر اختصاص یک کارت هدیه ۱۵۰ هزارتومانی به دانش آموزان تحت پوشش یک بسته مواد غذایی شامل اقلامی مانند برنج و روغن اهدا شد.
امانی با اشاره به وجود ۲۵۰ مدرسه در ناحیه ۶مشهد گفت:سال گذشته ۴۶ هزار قلک بین دانش آموزان این مدارس توزیع که با احتساب کمک‌های معلمان ۱۸۰ میلیون تومان جمع آوری شد.
وی در خصوص استقبال اولیا از قلک‌های توزیع شده خیریه در سطح مدارس ناحیه ۶ گفت:اول اینکه اجباری در اینکه صدقات در قلک‌های توزیع شده  ریخته شود، وجود ندارد، همان گونه که برخی  قلک‌ها را خالی برمی گردانند.
وی ادامه داد: استقبال اولیا از توزیع قلک‌های خیریه حضرت رقیه (س) روند افزایشی دارد، به طوری که در پنج سال پیش که آغاز به کار خیریه بود، میزان کمک‌ها هفت میلیون تومان بود که سال گذشته این رقم به ۱۸۰ میلیون تومان رسید؛ ضمن اینکه خیریه در خصوص میزان کمک‌های جمع آوری شده و هزینه کرد آن  گزارش عملکرد شفاف سالانه دارد.






منبع : قدس آنلاین 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار