مدیرکل جهاد کشاورزی استان البرز از ارائه تسهیلات و یارانه به مجریان طرح‌های آبیاری نوین در استان خبر داد.
کد خبر: ۵۱۸۴۶۵
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۲ 02 November 2017

به گزارش تابناک : سیدمجید موسوی در بازدید از غرفه خبرگزاری مهر در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات بابیان اینکه  می‌توانم ادعا کنم قسمت اعظمی از تغییر کاربری‌های اراضی کشاورزی صورت گرفته در  استان البرز به سال‌های گذشته بازمی‌گردد، اظهار کرد: اهمیت این امر به حدی بوده که بارها مورد تأکید مقام معظم رهبری قرار داشته است.

وی بابیان اینکه بر اساس این تأکیدات تمام تلاش خود را برای برون‌رفت از مشکلات به کار گرفتیم، افزود: متأسفانه برخی در جامعه به بهانه ساخت حسینیه اقدام به کوه خواری می‌کنند.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان البرز توجه به این مبحث را یکی از اولویت‌های مهم دولت یازدهم و دوازدهم برشمرد و یادآور شد: راه‌اندازی گشت‌های جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی و ایجاد سامانه ۱۳۱ برای دریافت گزارش‌های مردمی در این خصوص بوده است.

موسوی به عدم هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی در خصوص صدور مجوزهای ساخت‌وساز در اراضی کشاورزی در سال‌های گذشته اشاره کرد و گفت: امروزه هماهنگی بین بخشی و دستگاهی سبب شده تمام مراحل قانونی برای صدور مجوز طی شود.

وی با تأکید بر اینکه خوشبختانه سرعت تخریب اراضی و تغییر کاربری اراضی کشاورزی نسبت به قبل کاهش چشم‌گیری داشته و کندتر شده است، افزود: در استان البرز هماهنگی خوبی بین دستگاه قضا و سازمان جهاد کشاورزی وجود دارد به‌گونه‌ای که بسیاری از پرونده‌های مرتبط با تغییر کاربری اراضی کشاورزی به‌سرعت بررسی و حکم قانونی توسط قاضی صادر می‌شود.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان البرز کمبود امکانات و نیروی انسانی در اختیار را از دیگر مشکلات البرز عنوان کرد و گفت: در خصوص تغییر کاربری اراضی کشاورزی شاهد اقدامات تشکیلاتی و سازمانی نیستیم گرچه درگذشته این مهم در البرز رخ‌داده است.

موسوی با اعلام اینکه هماهنگی بین بخشی و دستگاهی خوبی با سازمان جهاد کشاورزی البرز حاصل‌شده است، اظهار کرد: مقابله با تغییر کاربری اراضی کشاورزی به مشارکت بیش‌ازپیش همگانی مردم و مسئولان نیاز دارد.

اعطای یارانه ا

وی همچنین بابیان اینکه تخصیص و تأمین امکاناتی نظیر آب، برق و گاز به اقدامات غیرقانونی نظیر تغییر کاربری اراضی کشاورزی صورت نمی‌گیرد، اظهار کرد: این امکان وجود دارد که برخی به‌صورت غیرقانونی خود را از این امکانات بهره‌مند کرده باشند.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان البرز به روند اعطای تسهیلات و یارانه به کشاورزان به‌منظور اجرایی شدن طرح آبیاری قطره‌ای و تحت‌فشار در اراضی کشاورزی اشاره کرد و افزود: به ازای هر هکتار مبلغی بالغ‌بر ۱۰ میلیون تومان یارانه به کشاورزان اعطا می‌شود ازاین‌رو متقاضیان می‌توانند با در دست داشتند اسناد خود به جهاد کشاورزی مراجعه کرده و برای بهره‌مندی از این امکانات ثبت‌نام کنند.






منبع : مهر 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار