بیست ویکمین جلسه شورای شهر کرج در حالی برگزار شد که شهردار کرج با حضور در صحن شورا از تامین اعتبار دوباره قطار شهری کرج و تفاهم با پیمانکار برای ادامه اجرای آن خبرداد.
کد خبر: ۵۱۸۱۹۱
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۸ 01 November 2017
به گزارش تابناک : در این جلسه که پیش از ظهر امروز چهارشنبه  برگزار شد رئیس شورای اسلامی شهر کرج در ابتدا تاکید کرد: سواستفاده از اموال بیت المال در مسایل شخصی و براساس رفاقت و یا خط  وخطوط سیاسی و دادن رپرتاژ آگهی به تعدادی از نشریات عادلانه نیست و غیر اصولی است

سارا دشت گرد یکی از اعضای شورا در خصوص یک پاکبان شهرداری کرج که  در سه مرحله پول های کلانی را که در سطح شهر پیدا کرده به صاحبان آن تحویل داده است اما چندی پیش به دلیل مصدومیت در حین کار خانه نشین و سپس به علت بدهی روانه زندان شد گفت:

وی در ادامه گفت: جای دارد در این میان نقش خبرنگاران در انعکاس این موضوع مطرح شود و اینکه خبرنگاران گوش شنوای مردم و مسئولین هستند و باید به جایگاه خبرنگاران و رسانه ارج نهاد.

حسین محمدی رئیس کمیسیون محیط زیست شورای اسلامی شهر درادامه جلسه عنوان کرد: این پاکبان که به دلیل ارایه خدمات خالصانه و بازگردانده مال مردم بدون هیچگونه چشمداشتی الگوی شهروندان است به جای ارج نهادن به این پاکبان از کار در شهرداری محروم شده است و مردم و رسانه ها  خواستار پیگیری وضعیت وی شدند.

محمدی با اشاره به اینکه  کرج به عنوان یک کلانشهر در ارایه خدمات ایمنی آتش نشانی باید  قوی عمل کند تا بتواند در مواقع بحران  شهرهای هم جوار از جمله تهران را یاری کند گفت: با بررسی های صورت گرفته تمامی امکانات و خدمات سازمان آتش نشانی کلانشهر کرج کمیسیون محیط زیست سورای اسلامی در حال انجام جمع آوری اطلاعات است.

هزینه ودرآمد شهرداری اطلاع رسانی شود

فرج اله ایلیات دیگر عضو شورای شهر کرج نیز گفت: شهرداری برابر ماده ۷۱ باید آمار و گزارشات از هزینه و درآمدهای شهرداری را به شورا و مردم اطلاع رسانی کند اما این مهم صورت نگرفته است و حداکثر تا یک هفته به اطلاع شورا برساند.

رئیس کمسیون برنامه و بودجه با اشاره به اینکه در سال ۹۰در شهرداری کرج پایگاه خبری مستقلی برای انتقال خبرهای عمومی مدیریت شهری شکل گرفت که حدود ۳۵ هزار خبر با ۵ میلیون نفر بازدید کننده  داشته است گفت: به دلیل شایعات صورت گرفته این پایگاه در حال حاضر از دسترس خارج شده است  که لازم است اقدامات لازم صورت گیرد.

در ادامه جلسه اصغر نصیری شهردار کرج در پاسخ به سوالات اعضای شورای شهرو توضیح عملکرد مدت زمان حضورش در مدیریت شهری کرج گفت: در خصوص ساختار منابع انسانی و شناخت عمیق تر به مسائل شهری بررسی های لازم انجام شده است تا در مسیری حرکت کنیم که خدمات شایسته ای در شهر انجام شود.

نصیری با اشاره به اهمیت  مسایل عمرانی و فرهنگی و خدمات ارائه شده مطلوب به شهروندان، گفت: برای انجام گرفتن اقدامات لازم و شکوفایی شهر اسناد اولیه توسعه پایدار فراهم شده است.

وی در ادامه گفت:مجموع اقدامات صورت گرفته در خصوص توسعه شهر مدیریت شهری با ارکان شورا شهر تطبیق شده است تا برای بستر سازی مناسب و مطلوب از مصوبات و نظرات شورای شهرنیز بهره گرفته شده باشد و برنامه ها را بر این اساس پایه ریزی خواهیم کرد.

نصیری شهردار کرج با اشاره  به بحث هایی مثل نظافت شهر، فراهم کردن تسهیلات رفت و آمد و ایجاد نشاط در شهر به صورت ویژه اقدامات لازم انجام شده است گفت:در محله های شهری کرج تنگناهای موجود بررسی شده است همچنین در بحث حمل و نقل عمومی کارهای مقطعی و عمومی در میادین و تقاطع های غیرهم سطح انجام شده است

وی در ادامه افزود: به این اقدامات باید مواردی همچون خط کشی معابر، جمع آوری نیوجرسی ها و شناسایی سرعت گیرهای غیر استاندارد در سطح کرج هم در راستای بازگشت آرامش به شهر را باید اضافه کرد.

وی در ادامه گفت: بیشتر خدمات دهی شهرداری در کرج به محلات محروم است و از طریق برگزاری جلسات در مساجد با هیات امنای محلات انجام شده است.

شهردار کلانشهر کرج با اشاره به اینکه  در بودجه سال آینده برای کاستی ها و مطالبات مردم اقدامات لازم انجام می شود  گفت:در خصوص پروژه های کلان شهر مانند قطار شهری تامین اعتبار انجام شده است و تفاهم نامه ای با شرکت پیمانکاری و مجری پروژه  برای ادامه کار منعقد می شود.

وی در ادامه گفت:  برای ۱۸ پروژه مهم شهری کارهای لازم صورت گرفته و برنامه ریزی انجام گرفته  تا پایان سال این اقدامات عمرانی انجام خواهد شد.

شهردار کلانشهر کرج تشریح کرد: چالش های فرهنگی شهری با حضور مسئولان فرهنگی شهر پیگیری شده است تا با توان مضاعف شهرداری به عنوان یک بنیاد فکری در این امر مهم عمل کند.

ساماندهی متکدیان از ۱۵ ابان

وی با اشاره به جمع آوری متکدیان و ساماندهی بی خانمان ها از سطح شهر گفت: در فصل زمستان مکان هایی برای استقرار آنها با همکاری  نهادهای مربوطه مانند بهزیستی  و قوه قضایه تامین شده و  از ۱۵ آبان خودروهای مستقر در سطح شهراقدامات لازم برای شناسایی و جمع آوری متدکدیان و بی خانمان ها صورت خواهد گرفت.

شهردار در پاسخ به سخنان اعضای شورا در مورد پاکبان اخراج شده شهرداری  که به زندان افتاده است، گفت: این فرد به دلیل اخراج از شهرداری دیگر جزو پرسنل این ارگان نبود اما زمانی که از این موضوع مطلع شدیم با شهردار منطقه ای که پاکبان مربوطه در گذشته در آن فعالیت داشته است هماهنگ شده تا مشکلش بررسی شود در این میان  فردی خیر برای آزادسازی وی از زندان اقدام کرد.

شهردارکرج با اشاره به ارایه گزارش مالی  شهرداری کرج گفت: گزارش عملکرد شش ماهه اخیر شهرداری آماده است اما کمی بررسی بیشتر نیاز داشت که به محض تکمیل شدن این گزارش به شورای اسلامی شهر کرج و سپس وزارت کشور ارایه می شودِ.

نصیری  در خصوص متوقف کردن فعالیت پایگاه اطلاع رسانی مدیریت شهری کرج  هم گفت: این اقدام برای ساماندهی بیشتر و یکسان سازی اخبار منتشر شده است.

نصیری با اشاره به بیمه تکمیلی پرسنل شهرداری گفت:هنگام انعقاد قرداد با شرکت بیمه ملت از سوی این شرکت عنوان شده بود به دلیل خدمات داده شده به شهرداری با ضرر و زیان مواجه شده است و تمایلی به ادامه همکاری ندارد و فسخ قرارداد خواهد کرد و از این جهت با فسخ قرارداد این شرکت با یک بیمه دولتی قرارداد جدید بسته شده است و در حال حاضر پیگیر این موضوع هستیم.







منبع : قدس آنلاین 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار