عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران معتقد است دولت به دلیل برخی عوامل از جمله افت صادرات نسبت به واردات و تامین ارز مورد نیاز برای هزینه‌های جاری، مجبور است امسال به سمت یکسان‌سازی نرخ دلار حرکت کند.
کد خبر: ۵۱۱۱۴۰
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۱ 19 October 2017
به گزارش تابناک : محمدحسین برخوردار اظهار کرد:‌ به نظر می‌رسد که در افزایش نرخ دلار در روزهای اخیر بیشتر عوامل بین المللی تاثیرگذار بود و بعید است که دولت در چنین موقعیتی که عوامل بین‌المللی در بازار تاثیرگذار است به دنبال یکسان سازی و واقعی سازی نرخ ارز باشد.
وی ادامه داد: یکسان‌سازی نرخ دلار با اتفاقی که اکنون در بازار در حال رخ دادن است بسیار متفاوت است. دولت نمی‌خواهد قیمت دلار را بالا ببرد در نتیجه باعث به وجود آمدن تورم شود. پس بنابراین به نظر نمی‌رسد تغییر و تحولات در بازار ارز به دلیل سیاست‌های دولت یا بانک مرکزی بوده باشد و عوامل بین المللی و افزایش قیمت‌های جهانی در این اتفاق تاثیرگذار بوده است اما در نهایت دولت مجبور است به طرف یکسان سازی نرخ دلار پیش رود.  
عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران افزود: نقدینگی در کشور ما زیاد است و از طرفی دولت بهره‌های بانکی را پایین آورد و باعث شد که تقاضا به سمت بازار دلار و سکه برود.
برخوردار افزود: دولت مجبور است که امسال به سمت یکسان‌سازی نرخ دلار پیش رود. با توجه به عواملی که در حال فشار آوردن است و صادرات ما به سمت واردات کاهش پیدا کرده است و دولت برای اینکه بتواند ارز مورد نیاز کشور را بدست بیاورد تا هزینه‌های جاری را تامین کند باید به یکسان سازی نرخ دلار را انجام دهد.





منبع : ایسنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار