رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز گفت که بسیاری از محصولات کشاورزی تولید شده در این استان نسبت به تولیدات کشوری از کیفیت و کمیت بهتری برخوردار است.
کد خبر: ۵۱۰۳۰۹
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۳ 17 October 2017
به گزارش تابناک : سید مجید موسوی عصر روز سه شنبه در مراسم امضای قرارداد واگذاری امتیاز تولید بذر 2 رقم گندم آبی رخشان و حیدری به بخش خصوصی، افزود: برخی از محصولات تولید شده در این استان نسبت به میانگین و استانداردهای جهانی جلوتر است که نتیجه برخورداری از تحقیقات موسسات تحقیقاتی کشوری مستقر در البرز است.
وی اظهار داشت: البرز در سطح کشور بیشترین عملکرد در تولید محصولات زراعی مثل گندم و کلزا وهمچنین بعضی از محصولات باغی دارد که دلیل آن این است که کشاورزان البرز بدون واسطه از علم موسسات تحقیقاتی در استان استفاده می کنند.
وی گفت: بخش کشاورزی حقی را از دولت یازدهم می خواهد زیرا دولت یازدهم موفقیت خود در بحث تراز تجاری را مدیون بخش کشاورزی باید بداند.

**ضرورت تنوع ارقام در بذور
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان نیز در این مراسم گفت: در کردستان سالانه حدود 700 تا یک میلیون تن گندم تولید می شود.
فرید سپری با بیان اینکه در استان کردستان توانستیم تهدید را تبدیل به فرصت کنیم، افزود: حدود 35 هزار هکتار سطح زیر کشت گندم آبی ماست . 
وی گندم را یک محصول استراتژیک دانست که ضرورت تنوع ارقام در آن خیلی مهم است.
سپری نتیجه کارهای مزرعه ای در کردستان را خوب ارزیابی کرد که نتیجه 30 درصد این عملکرد به نوع بذور برمی گردد.
در این آیین قرارداد واگذاری امتیاز تولید بذر دو رقم گندم آبی رخشان و حیدری به بخش خصوصی به امضاء رسید که تولید گندم بذر حیدری به یکی از شرکت های خصوصی در کردستان واگذار شد.





منبع : ایرنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار