معاون روس‌ اتم تاکید کرد: خرید آب سنگین نیاز به دقت بالایی برای انتقال داشت. در مورد ایزوتوپ پایدار همکاری‌ها در حال پیشرفت است. بازدید از اوبنیسک را نیز در نظر گرفتیم تا نشان دهیم زمینه‌های بیشتری برای همکاری وجود دارد.
کد خبر: ۵۱۰۲۷۶
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۵ 17 October 2017

به گزارش تابناک : نیکلای اسپاسکی در سمینار ۲۵ سال همکاری ایران و روسیه در زمینه بهره‌برداری صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای در مسکو، برجام را سندی محکم و با ارزش دانست و گفت: سمینار این پیام را دارد که همکاری‌ها باعث ثبات و توسعه در منطقه و جهان است.

وی با بیان اینکه در بیست و پنج سال گذشته نیروگاه بوشهر را به شکلی منحصر بفردی به اتمام رساندیم، اظهار داشت: ما در طول مذاکرات تمام تلاش‌مان را برای به نتیجه رسیدن مذاکرات بکار گرفتیم.

معاون روس اتم با بیان اینکه در اجرای برجام نیز همکاری صادقانه‌ای داشتیم، تصریح کرد: خرید آب سنگین نیاز به دقت بالایی برای انتقال داشت. در مورد ایزوتوپ پایدار همکاری‌ها در حال پیشرفت است. بازدید از اوبنیسک را نیز در نظر گرفتیم تا نشان دهیم زمینه‌های بیشتری برای همکاری وجود دارد. این مرکز فعالیت هسته‌ای در زمینه پزشکی دارد.

اسپاسکی ادامه داد: راکتورهای تحقیقاتی جدید از کارایی بیشتری برخوردارند و ایران در این زمینه فعال است. ما هم در این زمینه پیشرفت‌های خوبی داریم.

وی از نقش سازنده سفرای دو کشور در توسعه روابط عمیقا تشکر و خاطرنشان کرد: امیدوارم این ابتکارات ادامه یابد. من برگزاری نشست در تهران را پیشنهاد می‌کنم.

معاون روس‌ اتم تاکید کرد: ساخت نیروگاه فقط انتقال مهندسی نیست ایجاد دوستی هم هست.






منبع : ایلنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار