مدیرکل حج و زیارت استان البرز گفت که تا پایان روز گذشته 3 هزار و 384 ویزای زایرین اربعین استان های البرز و قزوین توسط کنسولگری عراق مستقر در این استان صادر شد.
کد خبر: ۵۱۰۲۰۱
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۵ 17 October 2017
به گزارش تابناک : عباس دمیرچی افزود: این تعداد ویزا از هفته گذشته که کنسولگری عراق با حضور سفیر عراق در ایران راه اندازی شده، صادر شده است . وی با بیان اینکه سال گذشته 35 هزار و 800 ویزای اربعین توسط کنسولگری عراق مستقر در استان البرز صادر شد، اظهار داشت: پیش بینی می شود که در سال جاری تعداد بیشتری صادر شود ولی تا نزدیک روز اربعین سامانه سماح برای نام نویسی زایرین و صدور ویزا باز است. وی با بیان اینکه برای دریافت ویزای اربعین نیازی به حضور زایرین در محل کنسولگری نیست، گفت: متقاضیان این سفر زیارتی بایستی به صورت اینترنتی در سامانه سماح نام نویسی کرده و مبلغ ویزا را به صورت اینترنتی پرداخت کنند و هیچگونه وجه نقدی در دفاتر زیارتی رد و بدل نمی شود. دمیرچی ادامه داد: زایرین پس از تکمیل ثبت نام بایستی به دفاتر زیارتی و ارایه مدارک شامل گذرنامه و 2 قطعه عکس برای دریافت ویزا اقدم کنند. وی اضافه کرد: زایرین علاوه بر هزینه صدور ویزا بایستی مبلغ 188 هزار ریال بابت بیمه، 62 هزار ریال بابت خدمات هلال احمر و 109 هزار ریال بابت حق خدمات کارگزار پرداخت کنند.
***هیچ زایری بدون گذرنامه و ویزا به مرز مراجعه نکند
وی گفت: در سال گذشته بعضی از زایرین بدون ویزا و یا گذرنامه به مرز مراجعه می کردند و گاها موفق به عبور از مرز می شدند ولی در سال جاری تدابیر سختی از سوی کشور عراق اندیشیده شده به طوریکه اگر شخصی بدون ویزا و گذرنامه مشاهده شود به سه سال حبس محکوم می شود. مدیر حج و زیارت استان البرز با اشاره به اینکه ستاد اربعین با حضور 12 کمیته مشغول فعالیت است، افزود: یکی از مهم ترین اقدامات این ستاد برنامه ریزی برای حضور زایرین در مرز است پس بهتر است زایرین هنگام ثبت نام زمان ورود و خروج خود به کشور عراق را مشخص کنند تا کمیته امنیتی و سیاسی تدابیر لازم را در مرز بیاندیشید و زایرین بدون هیچ مشکلی از مرز عبور کنند. در استان البرز 45 دفتر زیارتی زیر نظر سازمان حج و زیارت فعالیت می کنند که 39 شرکت در شهرستان کرج فعال هستند.





منبع : ایرنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار