وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا خواستار حمایت کنگره آمریکا از توافق هسته‌ای ایران شدند.
کد خبر: ۵۰۹۶۶۷
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۴ 16 October 2017
به گزارش تابناک : به دنبال اظهارات دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا درباره توافق هسته‌ای ایران، وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا حمایت کنگره آمریکا را از این توافق خواستار شدند.

ژان ایو لودریان، وزیر امور خارجه فرانسه روز دوشنبه در لوکزامبورگ اعلام کرد: امیدواریم کنگره آمریکا این توافق را زیر سوال نبرد.

برت کوندرس، همتای هلندی وی اعلام کرد این توافق با امنیت جهان مرتبط است و امیدوارم کنگره آمریکا این موضوع را درک و تصمیماتی درست اتخاذ کند.

وزیر امور خارجه بلژیک نیز اعلام کرد خروج از توافق هسته‌ای ایران اعتماد در مذاکرات آتی درباره جاه‌طلبی‌های هسته‌ای کره شمالی را خدشه‌دار خواهد کرد.

وی افزود ما باید بتوانیم نشان دهیم زمانیکه یک توافق هسته ای منعقد می شود آن را محترم می شماریم.

بوریس جانسون، وزیر امور خارجه انگلیس در جمع دیگر وزرای خارجه اروپا در نشست لوکزامبورگ گفت اروپا، توافق هسته‌ای با ایران را ادامه خواهد داد. وی تصریح کرد برجام هم برای اروپا، هم برای جهان و هم برای ایران خوب است.

ژان اسلبورن، وزیر امور خارجه لوکزامبورگ نیز با بیان اینکه کشورش به توافق هسته‌ای با ایران پایبند می‌ماند،‌ گفت: سیاست ترامپ در قبال برجام، کشور خودش را به انزوا می‌کشاند.

فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هم امروز در حاشیه نشست لوگزامبورگ گفت همچنان این انتظار وجود دارد که توافق هسته‌ای با ایران تداوم داشته باشد. وی تاکید کرد که جایگزینی برای این توافق وجود ندارد.

گفتنی است دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا جمعه شب در سخنرانی خود در کاخ سفید با بیان اینکه قصد ندارد پایبندی ایران به توافق هسته‌ای را تائید کند، پرونده برجام را برای تصمیم‌گیری نهایی به کنگره فرستاد.






منبع : آسوشیتدپرس 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار