کد خبر: ۵۰۷۵۰۸
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۳ 12 October 2017
به گزارش «تابناک یزد»، دومین مرحله از مناسبت ملی «مهر عاطفه‌ها» در دو هزار و ۳۰۰ پایگاه در مدارس، مساجد، مراکز نیکوکاری، اماکن تجاری و اقتصادی و میدان‌ها و معابر اصلی استان یزد برگزار شد.
مراسم مهر عاطفه‌ها هم‌زمان با سراسر کشور، امروز با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه یزد، استاندار و جمعی از مسئولان استانی در جمع دانش آموزان هنرستان فنی پسرانه شهید چمران یزد برگزار شد
به گزارش سایت خبری کمیته امداد، سید محمد میرمحمدی، استاندار یزد در این مراسم بابیان اینکه مهر عاطفه‌ها باعث ترویج عطوفت و مهربانی و افزایش همکاری‌ها برای ایجاد جامعه‌ای سالم و کارآمد می‌شود، گفت: برگزاری چنین برنامه‌هایی موجب توسعه و تقویت همدلی و همکاری در بین مردم می‌شود.
وی با اشاره به اینکه کمک و همکاری ضرورت زندگی اجتماعی است، افزود: همکاری و کمک به دیگران باید با یک‌جهت گیری مؤثر و مناسب موجب افزایش توانمندی نیازمندان شود و موجب پیشرفت و ارتقاء وضعیت افراد شود.
استاندار یزد بیان کرد: کمک به دانش آموزان باید باهدف تقویت فکری و شکوفایی استعدادها و تشویق برای ادامه تحصیل و کسب مدارج بالای علمی را موجب شود، کمک هدفمند به دانش آموزان بی‌بضاعت، زمینه شکوفایی آنان در آینده را به همراه دارد.
میرمحمدی بابیان اینکه نوع دیگر از کمک‌ها، هدایت و حمایت از افراد نیازمند مستعد کار است، ادامه داد: افرادی که برای خوداتکایی و استقلال اقتصادی نیازمند سرمایه و ابزار کار هستند باید با تأمین نیازهای شغلی مسیر را برای خودکفایی آن‌ها هموار کرد.
وی افزود: هر فردی که از توانایی فکری و مادی برخوردار است وظیفه دارد در حد توان برای رفع نیازهای ضروری مردم به روش‌های مختلف همکاری و مشارکت کند تا خدمت مطلوبی به نیازمندان ارائه شود.
استاندار یزد بابیان اینکه هیچ جامعه‌ای بدون همکاری اداره نمی‌شود، گفت: مشارکت و نقش خیران، معلمان و فرهنگیان فرهیخته در بارور کردن استعداد دانش آموزان مستعد نیازمند از اهمیت خاصی برخوردار است.
محسن علیزاده، مدیرکل کمیته امداد استان یزد نیز در این مراسم با تأکید بر اهمیت کمک به دانش آموزان نیازمندان گفت: دومین مرحله از مناسبت ملی «مهر عاطفه‌ها» در دو هزار و ۳۰۰ پایگاه در مدارس، مساجد، مراکز نیکوکاری، اماکن تجاری و اقتصادی و میدان‌ها و معابر اصلی استان یزد برگزار شد.
وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون سه هزار و ۵۱۳ دانش‌آموز و ۷۵۰ دانشجو از خدمات فرهنگی این نهاد استفاده می‌کنند، افزود: هرساله مناسبت ملی مهر عاطفه‌ها باهدف گسترش فرهنگ احسان و نوع‌دوستی و کمک به ادامه تحصیل دانش آموزان نیازمند در سراسر کشور برگزار می‌شود.
مدیرکل کمیته امداد استان یزد یادآور شد: مرحله نخست برنامه اختصاصی مهر عاطفه‌ها در روزهای پنجشنبه و جمعه ۲۳ و ۲۴ شهریورماه هم‌زمان با سراسر کشور در پایگاه‌های کمیته امداد، مراکز نیکوکاری، بسیج، مساجد و میعادگاه‌های نماز جمعه برگزار شد.
شایسته ذکر است؛ مردم خداجوی استان یزد یک میلیارد و ۵۴ میلیون تومان در جشن عاطفه‌ها سال ۹۵ به دانش آموزان بی‌بضاعت اهدا کردند.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار