وزیر امور خارجه پیشین انگلیس از رفتارهای تحقیرآمیز رئیس‌جمهوری آمریکا با رکس تیلرسون انتقاد کرد و گفت: اگر با من اینگونه رفتار می‌شد، استعفا می‌دادم!
کد خبر: ۵۰۶۶۷۸
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۲ 10 October 2017

به گزارش تابناک : ویلیام هیگ، وزیر امور خارجه پیشین انگلیس در مطلبی  برای دیلی تلگراف نوشت: من رکس تیلرسون، مدیر اجرایی سابق اکسون موبیل را که دونالد ترامپ او را وزیر امور خارجه آمریکا کرده است، نمی‌شناسم. اما می‌دانم که اگر آن زمان فردی با من به عنوان وزیر خارجه چنین رفتاری که رئیس‌جمهوری آمریکا اخیرا با تیلرسون داشت انجام می‌داد، از کار کناره‌گیری می‌کردم.

اندکی پس از آنکه رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا به خبرنگاران گفت آمریکا  دو یا سه خط ارتباطی با کره‌شمالی دارد، اظهارنظری که منطقی و درست به نظر می‌رسد، ترامپ با ارسال‌ توئیت‌هایی از او به دلیل اشاره به مساله دیپلماسی با پیونگ‌یانگ انتقاد کرد!

تیلرسون پس از آن گفت که به کارش ادامه می‌دهد و این مساله را که رئیس‌جمهوری آمریکا را در سخنانی "احمق" خطاب کرده بود، تکذیب نکرد.

ویلیام هیگ گفت: بسیار مهلک است که ترامپ جایگاه وزیر امور خارجه خودش را تضعیف کند و تمام راه‌حل‌های صلح‌آمیز مورد توافق برای این بحران با کره‌شمالی را رد کند. ممکن نیست که بتوان جلوی اشاعه تسلیحات هسته‌ای را با تهدید به جنگ گرفت.

وزیر امور خارجه سابق انگلیس همچنین به این نکته اشاره کرد که اگر ترامپ از توافق هسته‌ای با ایران خارج شود، کشورهای دیگر هرگز قادر نخواهند بود که مجددا به آمریکا اعتماد کنند.






منبع : ایسنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار