بسته ویژه خبری کمیته امداد
کمک 23 میلیارد ریالی مؤسسات خیریه به کمیته امداد،پرداخت وام اشتغال و کارگشایی به ۹۵ مددجو ، از سال گذشته تا کنون،168مددجوی کهگیلویه و بویر احمدی از بانک تجارت وام اشتغال‌گرفتند ، از مهمترین تیترهای خبری هفته گذشته کمیته امداد امام خمینی استان بوده اند.
کد خبر: ۵۰۵۴۹۴
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۰۶:۲۵ 09 October 2017
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، مسئولین کمیته امداد در استان مهمترین اقدامات این نهاد حمایتی را در هفته گذشته تشریح نمودند.
کمک 23 میلیارد ریالی مؤسسات خیریه به کمیته امداد
23 میلیارد ریال در سال گذشته در قالب طرح های مختلف از سوی مؤسسات خیریه فعال کشوری به کمیته امداد کهگیلویه وبویر احمد پرداخت شد.
مدیر کل کمیته امداد کهگیلویه و بویر احمد گزارشی از همکاری مؤسسات خیریه با این نهاد ارائه داد.
فرید محبی، با بیان اینکه 14 مؤسسه خیریه فعال در کشور با کمیته امداد این استان همکاری دارند، گفت: در سال گذشته مبلغ 23 میلیارد ریال از سوی مؤسسات خیریه به این نهاد پرداخت شده است.
وی افزود: این مؤسسات با داشتن بنیه مالی مناسب اقدامات بسیار خوبی در اجرای اردوهای فرهنگی و کمک های مالی به نیازمندان انجام داده اند.
محبی با اشاره به رویکرد خدمت و خدمات رسانی این مؤسسات به نیازمندان و محرومان کشور، از آمادگی کمیته امداد استان در پذیرش کمک ها و حمایت های تمامی مؤسسات خیریه فعال در کشور در برگزاری اردو های برون استانی، خبر داد.
وی عنوان کرد: کمپین مؤسسات خیریه و گروه های جهادی در فضای مجازی ساماندهی شده تا این افراد بهتر بتوانند به جامعه هدف خود خدمت کنند.
محبی، مشارکت در پرداخت وام های 60 تا صد میلیون ریالی ساخت مسکن به مددجویان، خرید جهیزیه و کمک هزینه درمان را از جمله کمک های مؤسسات خیریه در خدمات رسانی به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان نام برد.
پرداخت وام اشتغال و کارگشایی به ۹۵ مددجو
مدیر کل کمیته امداد استان در بازدید از طرح های اشتغال به تشریح گزارشی از فعالیت های این نهاد در دهه امامت و ولایت پرداخت.
فرید محبی، با بیان اینکه در دهه امامت و ولایت به 95 مددجوی واجدالشرایط تحت حمایت این نهاد وام اشتغال و کارگشایی پرداخت می شود ، گفت: اعتبار این تعداد وام 560 میلیون تومان است.
وی با اشاره به اینکه ده وام 20 میلیون تومانی در بخش اشتغال پرداخت می شود، افزود:مجموع اعتبار پرداخت شده در این بخش 200 میلیون تومان است.
 
 از گردهمایی دانش آموزان تحت حمایت کمیته امداد تا پرداخت وام اشتغال به 160 مددجوی استان توسط بانک تجارت

محبی عنوان کرد: 90 وام چهار میلیون تومانی با اعتبار 360 میلیون تومان در بخش کارگشایی پرداخت می شود.
وی گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون پنج هزار و 31 فقره وام اشتغال و کارگشایی از محل صندوق امداد ولایت به نیازمندان و مددجویان متقاضی پرداخت شده است.
محبی اعتبار وام های اشتغال و کارگشایی پرداخت شده در سال جاری را، 16 میلیارد و 108 میلیون تومان اعلام کرد.
محبی با بیان اینکه پرداخت تسهیلات صندوق امداد ولایت به صورت قرض الحسنه و با حداقل کارمزد به متقاضیان انجام می شود، افزود: هر شعبه از صندوق قرض الحسنه کمیته امداد مانند شعب بانک‌های متصل به شبکه شتاب، همه خدمات متداول در شبکه بانکی کشور را به مشتریان خود ارائه می‌کند.
گردهمایی دانش آموزان تحت حمایت کمیته امداد برگزار شد
گردهمایی 100دانش آموز تحت حمایت کمیته امداد شهرستان چرام با محوریت مؤسسه خیریه عترت بوتراب برگزار شد.
مدیر کل کمیته امداد کهگیلویه وبویر احمد امروز (14 شهریورماه) در گردهمایی دانش آموزان تحت حمایت کمیته امداد چرام که با حضور امام جمعه این شهرستان و نمایندگان موسسه خیریه عترت بوتراب در شهرستان چرام برگزار شد به تشریح گزارشی از همکاری مؤسسات خیریه با این نهاد پرداخت.
فرید محبی، در این گردهمایی ،ضمن قدرددانی از زحمات خیریه عترت بوتراب، گفت: این مؤسسه هزار و 200 یتیم تحت حمایت دارد.
وی افزود: مؤسسه خیریه عترت بوترات خدمات گسترده ای به نیازمندان و مددجویان ارائه می دهد که پرداخت کمک های نقدی ماهیانه ، مشارکت در ساخت مسکن مددجویی و توجه به امورات تحصیلی و فرهنگی دانش آموزان از آن جمله است.
محبی ادامه داد: در سال جاری مؤسسه خیریه عترت بوتراب با هدف کمک به ساخت مسکن نیازمندان و مددجویان، به ازاء هر خانوار 20 تا 25 میلیون تومان کمک بلا عوض پرداخت کرده است.
 
از گردهمایی دانش آموزان تحت حمایت کمیته امداد تا پرداخت وام اشتغال به 160 مددجوی استان توسط بانک تجارت 

وی با تأکید براینکه کمیته امداد به تنهایی قادر به رفع مشکلات و نیازهای مددجویان نیست، از همه خیران و مؤسسات خیریه فعال در کشور دعوت به همکاری کرد.
وی با یادآوری اینکه جمعیت مددجویی تحت حمایت کمیته امداد کهگیلویه و بویر احمد در سال جاری از 14 درصد به ده در صد رسیده است، عنوان کرد: اجرای سیاست های توانمندسازی افراد تحت حمایت و پالایش مددجویی از دلایل مهم این کاهش است.
حجت الااسلام سید نوراله افشار، امام جمعه شهرستان چرام، در این گردهمایی با تبریک عید غدیر خم، با بیان اینکه یتیم نوازی سیره امیر مومنان علی(ع) است، از تلاش های مؤسسه خیریه عترت بوتراب در دستگیری از ایتام و نیازمندان قدردانی کرد.
وی افزود: حمایت از ایتام بسترساز آینده ای می شود که همین افراد خود متولی ساخت مساجد، مدارس و انجام امور خیریه شوند.
افشار تأکید کرد: اگر جامعه هدف کمیته امداد مورد پشتیبانی قرار نگیرد انحرافات فکری و اخلاقی زیادی دامنگیر اجتماع می شود.
10 هزار دانش آموز ودانشجو چشم انتظار حمایت خیران در جشن عاطفه ها هستند
تعداد 8 هزار دانش آموز و دو هزار دانشجو تحت حمایت کمیته امداد کهگیلویه وبویر احمد، چشم به راه دستهاي نوازشگري هستند که همواره به بهانه اي، مهرباني را بين خود و همنوعان خود تقسيم مي کنند.
مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری جشن عاطفه ها در دو مرحله بیست سوم شهریورماه و 19 مهرماه سال جاری در استان خبر داد.
فرید محبی، در جلسه هماهنگی برگزاری جشن عاطفه ها با بیان اینکه ده هزار دانش آموز و دانشجوی تحت حمایت کمیته امداد استان چشم انتظار حمایتهای خیران هستند، افزود: این جشن در استان همزمان با سراسر کشور در بیست و سوم شهریورماه در پایگاههای مرکزی کمیته امداد و مرحله دوم آن در 19 مهرماه در تمامی مدارس استان برگزار می‌شود.
 
 از گردهمایی دانش آموزان تحت حمایت کمیته امداد تا پرداخت وام اشتغال به 160 مددجوی استان توسط بانک تجارت

وی ادامه داد: جشن عاطفه ها، یک جشن دینی و ملی است که هر ساله با هدف حمایت از دانش آموزان بی بضاعت و نیازمند در آستانه آغاز سال تحصیلی برگزار می شود.
محبی یکی از اهداف برگزاری جشن عاطفه ها را ایجاد حس نیکوکاری و نوع دوستی در دانش آموزان عنوان کرد و ادامه داد: برگزاری جشن عاطفه ها موجب می شود که دانش آموزان بتوانند به صورت عملی، کمک به هم نوع خود را آموزش ببینند و با شرکت در این چنین جشن هایی به انجام امور خیر و نیکوکاری تشویق شوند.
وی با اشاره به اینکه مراسم جشن عاطفه ها با مشارکت سازمان صدا و سیما، آموزش و پرورش، بسیج مستضعفین و مراکز نیکوکاری با محوریت مساجد برگزار می شود، ادامه داد
محبی بیان کرد: 606 پایگاه ثابت ،سیار،مساجد،مراکز نیکوکاری ومدارس کار جمع آوری کمکهای مردمی را انجام می دهند.
محبی یادآور شد: مردم خیر و نیکوکار هم استانی سال گذشته مبلغ یک میلیارد و12 میلیون تومان در جشن عاطفه ها به دانش آموزان نیازمند این نهاد کمک کردند که از این مبلغ، 70 میلیون تومان آن به صورت نقدی وما بقی به صورت کالا جمع آوری وتوزیع شده است.
وی با بیان اینکه مردم نیکوکار استان می توانند با شماره گیری تلفن همراه # 5 * 074* 8877* ، با وارد کردن مبلغ مورد نظر در جشن عاطفه ها شرکت کنند،عنوان کرد: شماره حساب 0102229056009 نزد بانک صادرات شعبه جمهوری آماده جمع آوری کمک های مردمی است.
از سال گذشته تا کنون،168مددجوی کهگیلویه و بویر احمدی از بانک تجارت وام اشتغال‌گرفتند
بانک تجارت از سال گذشته تاکنون به 168مددجوی تحت حمایت کمیته امداد کهگیلویه و بویر احمدی وام اشتغال پرداخت‌کرده‌است.
مدیر کل کمیته امداد کهگیلویه و بوبر احمد گزارشی از وام های پرداختی بانک تجارت به مددجویان تحت حمایت این نهاد ارائه داد.
فرید محبی،ضمن تشکر از همکاری بانک تجارت با این نهاد در اعطای تسهیلات خودکفایی به مددجویان، گفت: این بانک از سال گذشته تا کنون،به 168مددجوی تحت حمایت کمیته امداد با اعتبار یک میلیارد و 811 میلیون تومان وام اشتغال زایی پرداخت کرده‌است.
وی با بیان اینکه از طرح های اشتغال زایی یاد شده 84 فقره با اعتبار 821 میلیون تومان از محل تبصره 26 بانک تجارت بوده‌است، افزود: در سفر ریاست جمهوری به استان، دو میلیارد و 750 میلیون تومان اعتبار طرح های خودکفایی در نظرگرفته شدکه از این مبلغ، 990 میلیون تومان برای اجرای 84 طرح به مددجویان متقاضی اعطاء‌شده‌است.
 
 از گردهمایی دانش آموزان تحت حمایت کمیته امداد تا پرداخت وام اشتغال به 160 مددجوی استان توسط بانک تجارت

محبی با اشاره به سهم بانک تجارت استان در پرداخت وام خودکفایی به مددجویان تحت حمایت این نهاد از محل بند(د) تبصره 16در سال جاری ادامه داد: از محل این اعتبار، اعطاء یک میلیارد و 200 میلیون تومان تسهیلات خود اشتغالی به 72 مددجو درنظر گرفته شده‌است که با تعیین شدن شعبه پرداخت‌ می‌شود.
وی با یادآوری همکاری و تعامل خوب بانک تجارت با کمیته امداد، عنوان‌کرد: 115 طرح با مبلغ یک میلیاردو 680میلیون تومان از تعهدات این بانک باقی مانده است که خواستار پیگیری و تسریع در پرداخت آن هستیم.
محسن ده محسنی، مدیر عامل شعب بانک تجارت استان در این دیدار، با بیان اینکه تعامل و همکاری خوب کمیته امداد با بانک تجارت موجب تقویت روحیه کار و تلاش برای خدمت رسانی بهتر به مردم به ویژه مددجویان می شود،فقر و بیکاری را از مهمترین آسیب های اجتماعی دانست که باید با مدیریت صحیح و ایجاد اشتغال برطرف شود.
وی ادامه داد: هر کس در هر پست و مقامی که باشد باید با احساس مسئولیت و وجدان کاری وظیفه خود را به نحو احسنت انجام دهد.
92 مددجوی شهرستان دنا به سفرهای زیارتی عازم‌‌شدند
92 مددجوی تحت حمایت کمیته امداد شهرستان دنا در پنج ماهه نخست سال جاری به قم و مشهد مقدس تشرف‌یافتند.
رئیس کمیته امداد شهرستان دنا به تشریح عملکرد این نهاد در حوزه های مختلف پرداخت.
عبدی دانش آموز با بیان اینکه 92 مددجوی تحت حمایت کمیته امداد این شهرستان در پنج ماهه نخست امسال به مشهد مقدس و قم تشرف‌یافتند،گفت: به این منظور 32 میلیو ن و 200 هزار تومان هزینه‌شده‌است.
وی با اشاره به طرح شوق زیارت کمیته امداد برای اعزام مددجویان به سفرهای زیارتی از خیران و مردم نیکوکار دعوت کرد تا کمیته امداد را در اجرای این طرح خداپسندانه یاری‌کنند.
 
از گردهمایی دانش آموزان تحت حمایت کمیته امداد تا پرداخت وام اشتغال به 160 مددجوی استان توسط بانک تجارت 

دانش آموز از برگزاری همایش یک روزه امر به معروف و نهی از منکر برای 110 مددجوی تحت حمایت کمیته امداد شهرستان دنا در دو روستای درب کلات و موشمی سفلی خبر داد و اعتبار هزینه شده در برگزاری این همایش را یک میلیون تومان اعلام‌کرد.
وی با اشاره به اینکه در پنج ماهه نخست امسال، 44 نوعروس تحت حمایت این نهاد در کلاس های آموزش مهارت های زندگی شرکت کردند، ادامه داد: آموزش احکام و مسائل شرعی،بهداشت فردی، زندگی اجتماعی و زناشویی توسط اساتید، کارشناسان بهداشت و متخصصان رشته های مربوطه از جمله موارد عنوان شده در این کلاس ها برشمرد.
دانش آموز، برگزاری دوره یک روزه آموزش کمک های امداد و نجات برای 239مددجوی روستاهای درب کلات، سی سخت و توت نده، پرداخت بیمه های اجتماعی برای 113 مددجو، تعمیر چهار مسکن مددجویی، و توزیع سبد کالا در بین 345 کودک زیر پنج سال را از اقدامات انجام شده در مدت یاد شده دانست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار