علی لاریجانی امروز اظهار داشت: حرف‌هایی که آمریکایی‌ها در مورد توافق برجام می‌زنند یک چانه‌زنی است که بتوانند امکان بیشتری را برای خود فراهم کرده که البته در این راه مسیر اشتباهی را طی می‌کنند.
کد خبر: ۵۰۳۴۵۷
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۴ 04 October 2017
به گزارش تابناک : رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اروپایی‌ها در توافق برجام مستقل از آمریکا عمل خواهند کرد.

علی لاریجانی امروز اظهار داشت: حرف‌هایی که آمریکایی‌ها در مورد توافق برجام می‌زنند یک چانه‌زنی است که بتوانند امکان بیشتری را برای خود فراهم کرده که البته در این راه مسیر اشتباهی را طی می‌کنند.

وی افزود: آن مقدار که مسؤولان اروپایی با ما مذاکره داشتند، آنها اشکال در روش سیاسی آمریکا را درک کرده، صراحتاً می‌گویند ما مستقل تصمیم خواهیم گرفت و توافق برجام باید برقرار باشد.

رئیس قوه مقننه در مورد امکان مذاکره مجدد در مورد مسئله هسته‌ای خاطرنشان کرد: در مورد برجام ظریف پاسخ داده و حرفش نیز درست است، چراکه مذاکرات طولانی انجام شد، به یک توافق بین‌المللی رسیدیم و این توافقات مستند به مصوبه شورای امنیت شد، بنابراین این پروژه تمام‌شده و مسئله هسته‌ای پایان‌ یافته مگر اینکه موضوع جدیدی مطرح شود.

لاریجانی با بیان اینکه در عالم سیاست باید لحظه‌ای مسائل را رصد کرد، افزود: برجام تا آنجا که منافع کشور ما را تأمین کند موردقبول است اما اگر طرف مقابل به توافق خود پایبند نباشد منافع ما لطمه خواهد دید و آن موقع باید مابه ازای آن را در نظر بگیریم.

وی در مورد اهداف سفرش به استان فارس نیز گفت: نمایندگان استان نظرشان این است که در مناسبت‌های مختلف در شهرستان‌ها حضور پیدا کنیم و از نزدیک مسائل و مشکلات را به‌ویژه از نظر توسعه مورد بررسی قرار دهیم تا در برنامه بودجه آینده و طرح‌ها و لوایح مربوطه در مورد آن فکر شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: یکی از مهم‌ترین وظایف امروز ما این است که وضعیت اقتصادی کشور را در یک مسیر پرسرعت قرار دهیم تا مشکلات بیکاری و اشتغال حل شود که در این راستا چند قانون برای آن گذرانده شده است.

لاریجانی اضافه کرد: برای تسهیل فضای کسب‌وکار، علاوه بر قوانین مصوب در مجلس، در قانون برنامه نیز مواردی گذاشتیم تا برای سرمایه‌گذاران شرایط را تسهیل کند.

وی ادامه داد: با سفر به استان‌ها باید در عمل نیز دید که این قوانین به چه وضعی رسیدند که در این سفر نیز کاربرد قوانین مصوب شده را در عمل خواهیم دید تا اگر کمبودی در اجرای آن دیده می‌شود را برطرف کنیم.





منبع : فارس 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار