مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس البرز گفت که 2 هزار و 301 کلاس درس در این استان نیاز به مقاوم سازی دارد تا دانش آموزان در فضایی ایمن و استاندارد درس بخوانند.
کد خبر: ۵۰۱۱۸۱
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۴ 28 September 2017
به گزارش تابناک : فرامرز مهدوی اصل روز پنجشنبه افزود: در البرز 15 هزار و 854 کلاس درس وجود دارد که از این تعداد 2 هزار و 746 کلاس نیاز به مقاوم سازی دارد.
وی با اشاره به اینکه البرز دارای 8 ناحیه و منطقه آموزش و پرورش است ، اظهار کرد: این استان با توجه به جمعیت دانش آموزی، فرسوده بودن مدارس و تراکم بالای دانش آموزی در کلاس های درس نیاز به ساخت 8 هزار کلاس درس نیز دارد.
وی یاد آور شد: سالانه بطور متوسط 400 کلاس درس به این کمبود 8 هزاری کلاس در البرز افزوده می شود که این مهم نیاز به افزایش سطح مشارکت های مردمی در ساخت مدارس و افزایش اعتبارات دولتی به این استان دارد.
مدیر کل نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس البرز تصریح کرد: این استان در بخش تراکم دانش آموزی ، یکی از متراکم ترین استان های کشور است که در این زمینه آموزش و پرورش ناحیه 4 کرج با بیشترین جمعیت دانش آموزی نیاز مبرم به ساخت کلاس درس دارد.
مهدوی اضافه کرد: اعتباراتی که به ساخت فضای آموزشی در البرز اختصاص می یابد نمی تواند جوابگوی تامین نیازهای فضای آموزشی دانش آموزان در این استان باشد.
وی گفت: استان البرز به دلیل مهاجر پذیری بالا، حاشیه نشینی و سکونتگاه های غیر مجاز با چالش های ویژه ای در بخش فضای آموزشی مواجه است.هزار دانش آموز دارد.
پیش بینی می شود آمار دانش آموزی البرز در سال تحصیلی 97-96 به 460 هزار دانش آموز در این استان برسد.





منبع : ایرنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار