بانک‌اقتصادنوین به همراه شبکه بانکی، دو قرارداد تأمین مالی خارجی (فاینانس) را با بانک‌های "اوبر بانک" اتریش و "دانسکه" دانمارک به ترتیب به ارزش یک میلیارد یورو و ۵۰۰ میلیون یورو امضاء کرد.
کد خبر: ۴۹۹۴۵۷
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۷ 25 September 2017
به گزارش تابناک : وزارت امور اقتصادی و دارایی و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران ضمانت این دو قرارداد را پذیرفته‌اند. این قراردادها با حضور سید احمد عراقچی معاون ارزی بانک مرکزی، محمد خزاعی رئیس کل سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی، عبادالله مولایی سفیر جمهوری اسلامی ایران در اتریش و مدیران‌ عامل و اعضای هیأت‌ مدیره بانک‌های ایرانی منعقد شد.
نصرت‌اله شهبازی عضو هیات مدیره و معاون اعتبارات و بین‌الملل بانک اقتصادنوین انعقاد قرارداد عمومی تسهیلات میان مدت با "اوبر بانک" اتریش و "دانسکه بانک" دانمارک را نتیجه طبیعی ایجاد کارگزاری با دو بانک مذکور به ویژه بانک اتریشی از 30 ماه گذشته دانست و گفت: پیگیری مستمر بخش بین‌الملل بانک در پیشبرد روند نهایی سازی بسته تسهیلاتی بانک‌های یاد شده موثر بوده است.
وی در خصوص برنامه‌های واحد بین‌الملل بانک اقتصادنوین گفت: بانک اقتصادنوین در اجرای سیاست‌های مورد نظر خود، گسترش فعالیت‌های بانکداری بین‌المللی و توسعه شبکه ارزی، فراهم ساختن گزینه‌های متنوع تسهیلاتی در بخش ارز را به عنوان یکی از اهداف برجسته آتی در دستور کار دارد که به همین منظور ورود به حوزه قراردادهای تامین مالی میان مدت بین‌المللی یکی از برنامه‌های اصلی بانک می‌باشد.
لازم به ذکر است قرارداد یک میلیارد یورویی 14 بانک ایرانی از جمله بانک‌اقتصادنوین، با "اوبر بانک" اتریش، نخستین قرارداد تأمین مالی بانک‌های ایران با بانک‌های اروپایی‌ پس از برجام به‌شمار می‌رود. 
بر اساس این گزارش، قرارداد دیگری به ارزش 500 میلیون یورو، بین 10 بانک ایرانی از جمله بانک‌اقتصادنوین با "دانسکه ‌بانک" دانمارک منعقد شد. این بانک در 16 کشور دنیا فعال است و علاوه بر خدمات بانکی برای مشتریان شخصی، تجاری و نهادی، خدماتی در حوزه بیمه و مسکن نیز ارائه می‌کند.
به موجب این قراردادها، منابع این دو بانک اتریشی و دانمارکی برای تأمین مالی پروژه‌های عمرانی و تولیدی‌ بخش خصوصی و دولتی که مجوزهای لازم را طی مراحل قانونی در داخل کشور اخذ کرده‌اند، تخصیص خواهد یافت.
بانک ‌اقتصادنوین از جمله بانک‌های خوشنام ایران در عرصه های بین‌المللی بوده، که همواره مورد توجه بانک‌ها و کارگزاران بانکی دنیا قرار داشته است. 
این بانک در حال حاضر انواع خدمات ارزی مورد نیاز مشتریان از جمله گشایش انواع اعتبارات اسنادی دیداری و مدت‌دار، حوالجات ارزی، خرید و فروش و افتتاح حساب‌های ارزی و همچنین صدور انواع ضمانت‌نامه‌های ارزی و خدمات مربوط به صادرات کالا را از طریق شعب این بانک در سراسر کشور به مشتریان ارایه می‌کند.
 
 
 
 
 
 
منبع : بنکر 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار