استاندار البرز، گفت: پتانسیل منطقه ویژه اقتصادی پیام در اشتغالزایی بالاست. مسئولان ازعملکرد خود در ایجاد فرصت های شغلی، گزارش ارائه کنند.
کد خبر: ۴۹۹۴۴۸
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۳ 25 September 2017
به گزارش تابناک : محمدعلی نجفی در نشست جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان، با اشاره به اهمیت بحث اشتغال در جامعه کنونی و تاکید مقام معظم رهبری در این خصوص، اظهار داشت : به لحاظ اهمیت و حساسیت تولید و اشتغال، باید عملیاتی وارد این حوزه شد.
 
وی به دو هفته ای شدن جلسات کارگروه، اشاره کرد و اظهار داشت: تأمین اشتغال با توجه به وضعیت کنونی، صورت نخواهد گرفت بنابراین لازم است  با توجه به امکانات نرم افزای و سخت افزاری مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی، از تمام ظرفیت ها، استفاده کرد.
 
استاندار البرز با بیان اینکه میزان اشتغال در بخش کشاورزی استان مناسب نیست، ادامه داد: باید در این بخش با سهیم شدن منطقه ویژه اقتصادی پیام، 12 هزار شغل ایجاد کرد.
 
استاندار البرز با تأکید بر لزوم افزایش اشتغال در استان، گفت: انتظار داریم میزان تعهد ایجادشده در خصوص اشتغال البرز از 33 هزار نفر به 45 هزار نفر افزایش یابد.
 
نجفی با تاکید بر اینکه هیچ توجیهی در عدم پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی از بانک‌ها، قابل قبول نیست، خاطرنشان کرد:  برخی استان‌ها بیش از میزان تعهد شده، تسهیلات پرداخت کردند اگر در بحث مشاغل خانگی انفرادی عمل شود، به ثمر نمی‌رسد.
 
وی  با یادآوری اجرای طرح روستای بدون بیکار، اظهار داشت: با وجود ظرفیت استان البرز،  تعداد 4 هزار بیکار در روستاهای البرز، منطقی نیست و مدیران روستایی در حوزه معاونت عمران باید طرح بدون بیکاری را در روستاها اجرایی کنند.
 
13هزارنفرمتقاضی تسهیلات،پرداختی 2نفر
 
مدیر کل تعاون، کار و رفاه استان البرز هم در این نشست   مهاجرت را عامل مهم بیکاری در استان دانست وگفت: با وجود 21 میلیون و 300 هزار نفر جمعیت شاغل در کشور، استان البرز بر اساس سامانه‌های طرح اجتماعی، یک میلیون و 276 هزار نفر شاغل، تحت پوشش تامین اجتماعی دارد که از این تعداد، 291 هزار و 806 نفر، کارگران اجباری دارای بیمه و 24 هزار نفر در مشاغل آزاد مشغول به فعالیت هستند.
 
خلیلی با اشاره به 9 هزار و 422نفر جمعیت تحصیل‌کرده استانی، تصریح کرد:  البرز با داشتن رتبه 11 جمعیت کشوری و با پوشش 92درصدی، رتبه دوم جمعیت باسواد را به خود اختصاص داده است.
 
وی با یادآوری 4هزار بیکار در روستاهای استان، اظهار داشت: یکی از عوامل بیکاری، مهاجرت است. با توجه به نرخ بیکاری 14.3 سال 95، میزان 2درصد، نرخ مشارکت اقتصادی رشد داشته است. بنابراین با حتساب هر یک درصد افزایش، تعداد 21 هزار نفر، جمعیت شاغل، افزایش یافته است.
 
این مدیر استانی ضمن اشاره به ایجاد 50 هزار شغل خالص در دولت یازدهم، گفت: سهم اشتغال در بخش‌های عمده اقتصادی همچون کشاورزی، 3.1درصد، صنعت 44.6درصد و خدمات 52.3درصد بوده است.
 
خلیلی در ارتباط با جمعیت اتباع خارجی، بیان کرد: طبق آمار، بالغ بر 10 هزار نفر تبعه خارجی خصوصا افغانی در استان البرز وجود دارند. از این تعداد، 84 هزار و 32 نفر افغانی بوده که 19 هزار و 594 نفر از آنها، مشغول به کار هستند.
 
وی در مورد مشاغل خانگی، خاطر نشان کرد: در طرح تکاپو مشاغل استان در 10 اولویت تقسیم بندی شد و اجرایی شدن  33 هزار نفر اشتغال، تعهد شد. بدین منظور، اشتغال خانگی به عنوان یکی از مشاغل مجموعه محسوب و برای آن تسهیلات بانکی در نظر گرفته شد.
 
وی افزود: مقرر شده بود میزان تسهیلات از طریق دو بانک و به مبلغ 460 میلیون تومان باشد. با توجه به درخواست 13 هزار و 563 نفر، تنها به دو نفر جمعا 10 میلیون تومان، پرداخت شد.
 
 
 
 
 
 
 
منبع : ایلنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار