مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز با بیان اینکه اخیرا نرخ بیکاری در استان البرز ۲۰.۴ درصد اعلام شده است، گفت: این آمار را قبول ندارم و با رسیدن آمار سه ماهه قبل آمار واقعی اعلام خواهد شد.
کد خبر: ۴۹۸۸۶۷
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۴ 24 September 2017
به گزارش تابناک : اسماعیل خلیلی در پنجمین جلسه کارگروه اشتغال استان البرز که امروز یکشنبه دوم مهرماه در استانداری البرز برگزار شد، گفت: براساس سامانه‌های تامین اجتماعی، یک میلیون و ۲۷۶ هزار نفر در البرز تحت شمول اداره کل تامین اجتماعی هستند. طبق آخرین آمار ۲۹۱ هزار و ۸۰۶ کارگر بیمه شده در استان حضور دارند. در مجموع ۴۷ درصد از جمعیت استان البرز تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی هستند.
 
 
خلیلی در ادامه به آمار افرادی که بیش از ۱۰سال در حالت بیکاری به سر می برند اشاره کرد و گفت: ۹۷ هزار ۴۲۲ نفر از جمعیت شهری و 4006 نفر از جمعیت روستایی در این وضعیت قرار دارند.
 
 
مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان البرز از آمار جمعتی استان البرز گفت و اعلام کرد: البرز از نظر جمعیت در رتبه ۱۱ کشور قرار دارد و با نرخ رشد ۳.۳۹ درصدی رتبه چهارم را از این نظر به خود اختصاص داده است.
 
 
وی با بیان اینکه ۹۲.۲ درصد از جمعیت البرز باسواد هستند، افزود: تراکم جمعیت در البرز ۵۲۹.۴ نفر در هر کیلومتر مربع است.
 
 
خلیلی در ادامه به آماری بیکاری استان بین سال های ۹۰ تا ۹۵ اشاره کرد و خاطرنشان کرد: این آمار ترتیب ۱۹.۳، ۱۴.۹، ۱۰.۷ ۱۱.۷، ۱۲.۴ و ۱۴.۳ درصد بوده است.
 
 
وی با بیان اینکه اخیرا نرخ بیکاری در استان البرز ۲۰.۴ درصد اعلام شده است، گفت: این آمار را قبول ندارم و با رسیدن آمار سه ماهه قبل، آمار واقعی اعلام خواهد شد.
 
 
این مسئول به سهم بخش های مختلف در اشتغال البرز اشاره کرد و تصریح کرد: ۳.۱ درصد به بخش کشاورزی، ۴۴.۶ درصد به بخش صنعت و ۵۲.۳ درصد به بخش خدمات اختصاص دارد.
 
 
خلیلی با تاکید بر اینکه اشتغال باید به سمت بخش خدمات انتقال یابد، گفت: ما در البرز یک رشد بدون اشتغال را تجربه می‌کنیم.
 
 
وی در ادامه به آمار کاریابی‌های استان اشاره کرد و افزود: در شش ماهه اول امسال۱۹ هزار و ۷۰۰ نفر به این موسسات مراجعه کردند که ۱۲ هزار و ۶۰۰ نفر به بنگاه‌های اقتصادی معرفی و در نهایت چهار هزار و ۱۴۴ نفر شاغل شدند.
 
 
خلیلی با بیان اینکه طبق سرشماری سال ۹۵ تعداد ۸۴ هزار و ۳۲۱ تبعه افغان در استان حضور دارد گفت: ۱۹ هزار و ۵۹۴ شغل استان در اختیار این اتباع است.
 
 
وی به ۳۳ هزار اشتغال تعهد شده در دستگاه‌های استان برای شش ماهه اول امسال، اشاره و اعلام کرد: از این تعداد اشتغال ایجاد شده برای ۱۰ هزار نفر عملی شده است.
 
 
 
 
 
منبع : ایسنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار