به رغم اینکه حذف خودرو پراید به عنوان سرویس مدارس از سوی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و همچنین اعضای شورای پنجم اعلام شده بود؛ اما رئیس انجمن اولیا و مربیان شهر تهران از فعالیت 10 هزار خودرو پراید به عنوان سرویس مدارس خبر می دهد.
کد خبر: ۴۹۸۳۰۸
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۴ 23 September 2017
به گزارش تابناک : حذف خودروهای ناایمن یکی از مطالباتی است که در سال های اخیر از سوی مجموعه مدیریت  شهری، پلیس راهور و شورای شهر تهران در جهت حفظ سلامت دانش آموزان به آن تاکید شده است. این در حالی است که در ابتدای شهریورماه امسال؛ اعضای شورای پنجم شهر تهران به حذف خودرو پراید از چرخه سرویس مدارس پایتخت خبر داده بودند؛ این در حالی است که در اولین روز مهرماه نزدیک به 10 هزار خودرو پراید مشغول به انتقال دانش آموزان به مدارس برای شروع سال تحصیلی جدید بودند.

حذف یک باره یا گام به گام پراید!

رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان شهر تهران درباره دلایل عدم حذف خودرو پراید از چرخه سرویس مدارس به خبرنگار تیتر شهر گفت: سازمان تاکسیرانی شهر تهران مدعی است که در سی و یکم خردادماه سال جاری بخشنامه ای را تحت عنوان  حذف خودرو پراید از سرویس مدارس به تمامی شرکت های خصوصی تاکسیرانی فعال در شهر تهران ارسال کرده بود که بنده از وجود این بخشنامه بی اطلاع بودم.

کامیاب صدری درباره ساماندهی خودروهای سرویس مدارس افزود: ساماندهی سرویس مدارس به این صورت است که مدیران مدارس با پیمانکارانی که در این زمینه فعالیت می کنند؛ قرارداد همکاری منعقد می کند. البته رانندگان باید دارای صلاحیت های تعیین شده از سوی سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران و همچنین برگه معاینه فنی از مراکز مجاز شهر تهران باشند. خودروهایی می توانند در این زمینه فعالیت کنند که ظرفیت بالای چهار نفر را داشته باشند. 

وی درباره دلایل استفاده از خودرو پراید به عنوان سرویس مدرسه توصیح داد:  یکی از مهمترین دلایلی که اولیا مدارس از خودروهای ارزان قیمت مانند پراید در سرویس مدارس خود استفاده می کنند؛ پایین بودن نرخ سرویس مدارس است که هر سال توسط شورای اسلامی شهر تهران مصوب می شود. 

به گفته صدری؛ با توجه به پایین بودن نرخ کرایه  سرویس مدارس برای رانندگان تاکسی به صرفه نیست که به عنوان سرویس ویژه دانش آموزان با مدارس شهر تهران فعالیت کنند در نتیجه مدارس نیز مجبور می شوند از خودروهای ارزان قیمت مانند پراید استفاده کنند.
وی در عین حال یادآور شد در بخش نامه ای که سازمان تاکسیرانی در آن به منع استفاده از خودرو پراید به عنوان سرویس مدارس اشاره کرده است؛ تنها استفاده از تاکسی پراید را ممنوع کرده بود و اشاره ای به استفاده از خودروهای شخصی پراید به عنوان سرویس مدارس نکرده است.

به اعتقاد رئیس اداره اولیا و مربیان شهر تهران برخورد سلب با خودروهای ارزان قیمتی که هم اکنون به عنوان سرویس مدارس در شهر تهران فعالیت هستند؛ مشکلات زیادی را برای دانش آموزان و خانواده های آنها ایجاد می کند. به همین دلیل پیشنهاد ما به معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران این است که باید به صورت تدریجی اقدام به حذف خودرو پراید از چرخه سرویس مدارس پایتخت شود تا تبعات سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی خاصی به همراه نداشته باشد.

خودروهای پراید در سامانه تاکسیرانی ثبت نام نمی شوند

اما سرپرست سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران نظر دیگری دارد و عدم حذف خودروهای ارزان قیمت از چرخه فعالیت سرویس مدارس را نتیجه عدم توجه انجمن اولیا و مربیان به بخشنامه سازمان تاکسیرانی می داند و در این باره توضیح می دهد: اواخر خرداد ماه امسال بود که حذف خودرو پراید از سرویس مدارس ابلاغ شد اما گویا شرکت های خصوصی فعال در مناطق شهر تهران این اطلاع رسانی را به مدارس تحت پوشش فعالیتی خود به طور کامل انجام نداده بودند به همین دلیل مهرماه امسال نیز نزدیک به 10 هزار خودرو پراید به عنوان سرویس مدرسه در حال فعالیت هستند.

به گفته شهریار افندی زاده؛ تنها اقدامی که سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران در این زمینه انجام داده، این است که خودروهای پرایدی که به عنوان سرویس مدرسه در حال فعالیت هستند؛ در سامانه سرویس مدارس سازمان ثبت نام نشوند تا با تشکیل اولین کار گروه این مساله به دقت مورد بررسی قرار گیرد.

وی درباره نحوی نظارت بر فعالیت سرویس مدارس شهر تهران نیز بیان کرد: یکی از اقداماتی که در سال جاری در خصوص نظارت بر عملکرد سرویس مدارس انجام شده؛ این است که ناظران بر این خودروها از میان پیمانکارانی که در این زمینه فعالیت می کنند؛ انتخاب نمی شوند بلکه تمامی نظارت ها با همکاری پلیس راهور تهران بزرگ انجام می شود. همچنین صلاحیت رانندگان سرویس مدارس برخلاف سال گذشته که هر سه ما یک بار انجام می شد؛ در طول سال تحصیلی سنجیده می شود. 

انجمن اولیا و مربیان مسئول است!

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران نیز انجمن اولیا و مربیان را مسئول رسیدگی به مساله حذف خودروهای ارزان قیمت از سرویس مدارس می داند.

محسن پورسید آقایی در این باره به خبرنگار تیتر شهر توضیح داد: سرویس مدارس از اختیارات معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران نیست و ما تنها می توانیم توسط سازمان تاکسیرانی نظارت بر عملکرد آنها را انجام دهیم .

وی ادامه داد: طبق قانون سرویس مدارس بر عهده انجمن اولیا و مربیان گذاشته شده است و باید این انجمن نسبت به حذف خودروهای ناایمن سرویس مدارس اقدام کنند.







منبع : تیترشهر 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار