همزمان با سراسر کشور و ده ها کشور جهان، همایش جهانی شیرخوارگان حسینی در 6 هیات رزمندگان اسلام استان البرز در روز جمعه 31 شهریورماه مصادف با نخستین روز از ماه محرم برگزار می شود.
کد خبر: ۴۹۷۴۱۲
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۴ 21 September 2017
به گزارش تابناک : همایش جهانی شیرخوارگان حسینی در 9 مرکز هیات رزمندگان سراسر استان البرز راس ساعت هشت تا 10 صبح با اجرای مراسم سخنرانی و مداحی برگزار می شود.
این مراسم در هیئات رزمندگان اسلام استان شامل نورالشهدای رزمندگان کرج واقع در مصلای نماز جمعه کرج، فاطمیون رزمندگان غرب کرج واقع در حسینیه فاطمیون ابتدای خیابان شهید رجایی حصارک کرج، عاشقان ثارالله رزمندگان شرق کرج واقع در آستان مقدس امامزاده حیدر (ع) کلاک برگزار می شود.
همایش شیرخوارگان حسینی همچنین در هیئت رزمندگان شهرستان فردیس، هیئت رزمندگان خواهران واقع در مسجد جامع کمالشهر، هیئت روضه الشهدای رزمندگان مهرشهر برگزار می شود.
همچنین مصلاهای نماز جمعه شهرستان های ساوجبلاغ، نظرآباد و اشتهارد نیز میزبان برگزاری این همایش جهانی هستند.
همایش شیرخوارگان حسینی یکی از مناسک مذهبی بزرگداشت عاشورا است که به یاد کودکان کشته شده در روز عاشورا از سوی مسلمانان در ایران و کشورهای دیگری همچون هند، پاکستان، بحرین، عراق، عربستان، ترکیه ، افغانستان و... همه ساله در نخستین جمعه ماه محرم برگزار می گردد.
این همایش از سال های آغازین دهه 80 در تهران آغار و به مرور در سایر شهرها نیز گسترش یافت. برای برگزاری این مراسم مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع) نیز تشکیل شد.
در سال 1390 این همایش در بسیاری از روستاها، 800 شهر ایران و کشورهای دیگر گسترش یافت. در این همایش مادران و کودکان شیرخوار شرکت می کنند و تعداد شرکت کنندگان در آن چندصدهزار نفر تخمین زده شده است.






منبع : ایرنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار