«محمدعلی نجفی»پنجمین استاندارالبرز، متعلق به شهر باران ها، فصل ۴ گانه خدمت خود را با تشکیل پرونده ای برای تکمیل راه ها و گشایش بار ترافیک، کاهش آلودگی هوا و بهبود محیط زیست،رونق صنعت - اشتغال و صادرات در کنار رسیدگی به مسائل اجتماعی در این استان، آغاز خواهد کرد.
کد خبر: ۴۹۷۳۵۹
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۵ 21 September 2017
به گزارش تابناک : صبح روز سه شنبه بیست و هشتم شهریورماه،البرز شاهد یکی از مهمترین رویدادهای سیاسی پس از آغاز بکار رسمی دولت دوازدهم بود.این جنب و جوش سیاسی بین دولتمردان را می شد از خیابان های منتهی به سالن اصلی کلانشهر کرج، جایی در مجاورت ساختمان شورای شهر،شاهد و ناظر بود. حضور چهره های فعال سیاسی،مدیران، نخبگان و اهالی رسانه و.. موجی یکپارچه بود بر ساحل آرامشی که طهائی درطول 40 ماه خدمت آن را بر سنگریزه های البرز برافکنده بود.عقربه های ساعت به سرعت چرخیدند و شن ریزه های ساعت شنی که همیشه از آن یاد می کرد به سرعت پایان یافتند و ساعت 10 صبح روز سه شنبه را نشان می دهد، اینجا سالن شهیدان نژاد فلاح، مملو از حضور مردم و مسئولانی است که برای معارفه یک انتخاب جدید آمده اند. خیابان های منتهی به ساختمان شورای اسلامی شهر کرج و استقبال برای حضور در این مراسم معارفه و تکریم، گواه این اتفاق سیاسی در استان البرز است.قرار است،«سیدحمیدطهائی» بعد از 40 ماه خدمت به تصمیم هیات دولت،کلید استان را به«محمدعلی نجفی» که تازه نفس از شهر باران ها، خطه سرسبز گیلان آمده است،واگذار کند تا پس از چینش چارچوب های توسعه استان که خشت آن پیش تر بنا نهاده شده، تکمیل ساز ادامه قطعات پازل توسعه البرز باشد.«محمدعلی نجفی»، متولد 1335 آستانه اشرفیه،دارای مدرک دکتری مدیریت استراتژیک،عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه است. وی تا کنون معاونت طرح و برنامه و اقتصادی سازمان منطقه آزاد تجاری ـ صنعتی کیش، سرپرستی منطقه ویژه اقتصادی انزلی، عضویت هیئت مدیره شرکت صنایع مس شهید باهنر، عضویت هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت هلدینگ هتل‌های پارس، عضویت هیئت‌مدیره شرکت بورس بین‌المللی نفت و گاز و پتروشیمی، رئیس هیئت‌مدیره و مدیر‌عامل سازمان چای کشور، سرپرست شرکت عمران گیلان، معاون برنامه‌ریزی و اداری مالی استانداری گیلان، رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی گیلان، رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرکزی تعاون روستایی ایران و مدیر‌کل تعاون روستایی استان گیلان را در کارنامه کاری خود داشته و پیش از این استاندار گیلان بوده است.وی با چنین کارنامه ای برای کلیدداری البرز وارد این استان شد،اهمیت این رویداد سیاسی تا جایی بود که «عبدالرضارحمانی فضلی»، وزیرکشور نیز در سفری چند ساعته،ساختمان وزارت کشور را به مقصد البرز ترک کرد تا حکم "محمدعلی نجفی" را شخصا اعطا کند و به رسم تشریفات، کلید استان البرز را به وی تحویل دهد.سالن مملو از جمعیت است،عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور،اسماعیل جبارزاده معاون سیاسی وزیر کشور،آیت الله حسینی همدانی نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرج، عزیزاکبریان و بهمنی دو تن از نمایندگان مردم کرج و ساوجبلاغ در مجلس شورای اسلامی، محمدعلی نجفی استاندار جدید البرز،سیدحمیدطهائی استاندار سابق البرز، سردار مولایی فرمانده سپاه استان و جمعی از مسئولان در صف نخست این مراسم حضور دارند،علاوه بر مسئولان ارشد،البرزمیزبان مردمانی از خطه گیلان هم هست،مسئولان و چهره هایی که آمده اند تا شاهد معارفه استاندارشهرشان باشنداز کنار حاشیه های این مراسم که بگذریم به متن اصلی این نشست میرسیم؛پس از تعارفات معمول و قدردانی هایی که نقل چنین محافلی است،مطالبات و انتظاراتی مطرح می شود که مرور آن خالی از لطف نیست، نکاتی که باید آنها را همچون غواصی از دل سخنان گویندگانش صید کرد و همچون دُری محفوظ شان داشت.
جنس خدمت از نوع مردمی/ نیروهای امین و انقلابی را بکار گیریم
«آیت‌الله سیدمحمدمهدی حسینی‌همدانی»، نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرج بعنوان نخستین سخنران، از خدمات طهائی در قامت استاندارسابق قدردانی کرد و با آرزوی موفقیت برای استاندارجدید ، به سرعت سراغ پروژه های نیمه تمام استان رفت و خواست تا این طرح های عمرانی نیمه تمام، تمام شود.نماینده ولی فقیه در استان نکاتی را هم از باب تذکر،متذکر شد و با اشاره به اینکه باید در مسیر خدمت برای مردم کار کرد،گفت: عملکرد مسئولان اعتماد ساز بین مردم باشد، خدمات باید به نحوی باشد که مردم ناامید نشوند و به کارگزاران اطمینان پیدا کنند.
دلسوزی، امانت داری و انقلابی بودن و رعایت خطوط قرمز،تخصص، سکوت نکردن در برابر آرمان های انقلاب اسلامی نیز مولفه هایی بود که نماینده ولی فقیه در استان برای بکارگیری نیروهای جدید آنها را حایز اهمیت دانست.
همآهنگی نمایندگان مجلس و استانداری به مسیر توسعه البرز ختم می شود
در ادامه «عزیز اکبریان» که درجایگاه رئیس مجمع نمایندگان البرزپای تریبون رفت، پس از قدردانی از صبوری و گذشت طهائی، البرز را به استاندار جدید معرفی کرد و مطالبه خود را که در معارفه طهائی هم مطرح کرده بود،تکرارکرد و آن هم انتخاب نیروهای ارزشی با اولویت بومی بودن بود.
دومین نکته ای که اکبریان بر آن اشاره داشت، لزوم هماهنگی بین نمایندگان مجلس و استانداری بود. وی در ابتدا ویژگی های البرز را از حیث ظرفیت های تجاری - گردشگری و کشاورزی برشمرد، بعد به سراغ پتانسیل طرح های عمرانی و کارهایی که می شود در البرز انجام داد رفت و در انتها تحقق آنها را مستلزم هماهنگی مسئولان عنوان کرد.
بحث همجواری البرز با پایتخت و لزوم توجه جدی به شرایط استانی که 11 درصد بار ترافیک کشور را متحمل می شود نیز از روایتی بود که باز هم تکرار شد. اکبریان با بسط این مهم یعنی رسیدگی به مسائل کلانشهر کرج در حوزه راه ها و طرح های عمرانی، خواستار تسریع در امضا حکم سکان دار ساختمان شیشه ای کرج شد تا پروژه ها با شتاب بیشتری ادامه کار پیدا کند.
اقتصاد مقاومتی هم محور دیگری بود که نماینده مردم کرج به آن اشاره کرد و خواست تا برای تسریع در تصمیمات ستاد فرماندهی، اختیارات بیشتری به استانها داده شود و از سنگ اندازی کارشناسان فرا روی بخش خصوصی کاسته شود.
لزوم هماهنگی بین دستگاه ها برای شتاب بخشی به توسعه کشور
«عبدالرضا رحمانی فضلی» وزیر کشور نیز با قدردانی از مسئولان، استاندار جدید البرز را معرفی کرد و گفت: این تغییر در چارچوب تغییر مدیران دولت در استانداری‌ها انجام شده است،آقای نجفی استاندار جدید هم از مدیران باسابقه هستند و استانداری گیلان را برعهده داشتند و کارنامه قابل قبولی را بر جای گذاشته اند. 
رحمانی‌فضلی پیچیدگی های البرز و گیلان را دور از هم ندانست و با اشاره به اینکه استاندار جدید البرز با آشنایی و اشراف به همین مسائل برای مدیریت این استان انتخاب شده است، گفت: با تجربه ایشان تصمیم گرفته شد که خدمت‌رسانی را در البرز ادامه دهند.
اقتصاد مقاومتی اولویت اصلی البرز قرار گیرد
وی با بیان اینکه ویژگی‌های برجسته البرز و نزدیکی به تهران موجب شده تا تصمیمات البرز و تهران جدا از هم نباشد،افزود: اولویت اصلی استاندار جدید باید مسائل اقتصاد مقاومتی باشد و با توصیه‌های نماینده ولی‌فقیه در استان کار را ادامه دهد.
وزیر کشور با اشاره به اینکه انتخابات 96 در فضای بسیار سالم و مشارکت بالا انجام شد، بیان کرد: تمام تفکرات سیاسی با هر سلیقه‌ای توانستند برنامه‌های خود را ارائه بدهند و مردم به آقای روحانی اعتماد مجدد کردند. همه افراد در انتخاب مدیران کسانی را انتخاب می‌کنند که به برنامه دولت تدبیر و امید اعتماد داشته و آن را اجرا کنند و انتظار داریم تمام مدیران برنامه‌ها را بعد از تحلیف مجلس اجرا کنند.
وی با تاکید براینکه این برنامه‌ها 80 میلیونی است، افزود: دقیقا باید از تمام ظرفیت‌‌های مردمی استفاده شود و مشارکت سرمایه‌گذاران مورد استفاده قرار گیرد. محور و ثقل جمهوری اسلامی ایران "مردم" هستند و مسئله دوم قدرت هماهنگی استانداران است که باید مورد توجه قرار گیرد. استاندار نماینده عالی دولت در استان است و باید قدرت هماهنگی را بین تمام دستگاه‌ها داشته باشد و اگر این کار صورت نگیرد سرعت توسعه کشور کند می‌شود.
تعامل دستگاه های حاکمیتی از راس به سطوح جامعه 
رحمانی‌فضلی با بیان اینکه استاندار باید قدرت هماهنگی‌های لازم را داشته باشد، خاطرنشان کرد: باید تعامل از دستگاه‌های حاکمیتی و نهادها به سطح مردم برسد و تعمیق بینش سیاسی و احزاب در کشور اجرا شود. قانون معیار اصلی کشور است و تمام گروه‌های سیاسی باید با نگرش قانونی کار کنند و استاندار باید قدرت تعامل با تمام گروه‌های سیاسی را داشته باشد.
تقویت بسیج اقتصادی و اصالت انقلابی
وزیر کشور با تاکید براینکه استاندار باید قدرت بسیج اقتصادی را دارا باشد، عنوان کرد: در حوزه فرهنگ باید اصالت و هویت انقلاب اسلامی که اعتقادات دینی است، رعایت شود و بدون اصول انقلابی و با توسل به اصول سوسیالیستی و لیبرالیستی نمی‌توانیم مردم را بسیج کنیم.
وی با بیان اینکه در جمهوری اسلامی مبنای حکومت "مردم و اسلام" است، گفت: باید استاندار مقوم اعتقاد دینی در استان باشد و اگر این کار را انجام ندهیم نزد شهدا و مردم شرمنده هستیم.
رحمانی فضلی با بیان اینکه آسیب‌های اجتماعی بسیار اهمیت دارد، افزود: درباره موضوع حاشیه‌نشینی از سوی رهبرمعظم انقلاب اسلامی دستورهای ویژه‌ای صادر شده و باید اهتمام جدی در این زمینه داشته باشید..
وزیر کشور با تاکید بر اینکه بالاترین ضریب امنیت در منطقه در ایران وجود دارد، عنوان کرد: محور و پایه امنیت مردم هستند و این رضایت مردم می‌تواند به دولت کمک کند و دولت هرگونه سلاحی که در چارچوب شرع اسلام است را، برای نیروهای مسلح فراهم می‌کند.
وی با تاکید بر اینکه وزارت کشور در حوزه انتخابات نقش هماهنگی دارد، افزود: امنیت برعهده نیروهای مسلح و دستگاه‌های امنیتی است و در استان باید همه با همکاری و همدلی مشکلات را حل کنند.
رحمانی‌فضلی با بیان اینکه باید استاندار صبور و با گذشت باشد، اضافه کرد: دلسوزی، خدمت‌رسانی و بخشندگی از ویژگی‌های یک استاندار است و باید همراه با صداقت کارها را پیش برد..
وزیر کشور با بیان اینکه تحقیر مردم امری ناپسند است،افزود: نباید به گونه‌ای حرف بزنیم که مردم ناراحت شوند و باید بدانیم همین ملت انقلاب، جنگ تحمیلی و تحریم را پشت سر گذاشته و قدردان این مردم باشیم.
دیدارهای مردمی استاندار هر ماه برگزار شود
وی از استاندار خواست هر ماه یکبار ملاقات مردمی داشته باشد و افزود: ایمان به مردم نقطه مهم در این مقطع تاریخی است و اگر استانداری وقتش را به بطلان بگذراند در پیشگاه شهدا و مردم شرمنده است. امروز استان البرز را به امانت در اختیار آقای نجفی می‌گذاریم و باید اعتلای این استان روز به روز بیشتر شود و این ظرفیت وجود دارد.
استاندار البرز که پیش از مراسم تشریفات به سراغ پیگیری اولویت های البرز رفته است، پس از آنکه حکم خود را دریافت کرد، با گرامیداشت یاد امام(ره) و شهدا و قدردانی و تشکر از باب فرصت خدمت در دولت تدبیر و امید، بدون فوت وقت به سراغ اصل مسائل استان رفت.
گزارش 40 ماه خدمت استاندارسابق البرز
در این مراسم "سیدحمیدطهائی" استاندارسابق البرز نیز به شرح گزارشی از 40 ماه خدمت در این استان پرداخت.طهائی با اشاره به گزارش عملکرد 40 ماه خود در استان البرز گفت: البرز تازه تاسیس از ردیف بودجه های لازم محروم بود و بسیاری از ادارات تاسیس نشده بود؛برای جزئی ترین آمار به مشکل برمی خوردیم به طوری که طرح مطالعات آمایش سرزمین شروع و رها شده بود.
وی با اشاره به اینکه میزان رای برای مردم استان البرز به رئیس‌جمهور منتخب ۵۱ درصد در سال ۹۲ به بیش از ۷۰ درصد در سال جاری رسید، افزود: رسیدگی به سند آمایش سرزمین، احیای واحدهای صنعتی نیمه فعال و راکد ازجمله اقدامات انجام‌گرفته در استان محسوب می‌شود.
استاندار سابق البرز با اعلام اینکه در جلسات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید بیش از هزار و ۸۰ مصوبه در ارتباط با واحدهای تولیدی به ثبت رسید، اظهار کرد: حفظ اشتغال موجود، راه‌اندازی واحدهای تولیدی راکد، افزایش ۹۰ درصدی توسعه شهرک‌های صنعتی از دیگر اقدامات انجام‌گرفته محسوب می‌شود.
طهائی تصریح کرد: ۵۳۵ میلیون دلار میزان سرمایه‌گذاری خارجی صورت گرفته در البرز به شمار می‌آید، البرز در حوزه کشاورزی سرآمد بوده است.
۵۰ درصد پروژه های مصوب سفر هیئت دولت به البرز اجرایی شده استوی با اشاره به اینکه ۱۰ مرکز تحقیقاتی و پژوهشی در البرز وجود دارد، تصریح کرد: پارک علم و فناوری تخصصی کشاورزی البرز راه‌اندازی خواهد شد.
استاندار سابق البرز یادآور شد: ظرف حدود سه سال هزار و ۴۰۰ تخت بیمارستانی مدرن به مجموعه تخت‌های بیمارستانی البرز اضافه‌شده است.
وی بابیان اینکه سه بیمارستان در نقاط مختلف البرز در حال ساخت است که از این طریق ۵۳۰ تخت بیمارستانی تهیه و تجهیز می‌شود، ادامه داد: اقدامات لازم در خصوص تهیه و تدوین سند آمایش البرز در ابعاد استانی انجام‌شده است، این سند نقشه راهی برای تمامی طرح‌های عمرانی، فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و غیره خواهد بود.
طهائی با اعلام اینکه کنار گذرشمالی برای حل مشکلات ترافیکی کلان‌شهر کرج و سایر راه‌های مرتبط مصوب و اجرایی شده است، افزود: استان البرز قطب علم و فناوری کشور شناخته شد.
وی گفت: سال گذشته در سفر رئیس‌جمهوری به البرز حدود ۹۹۵ میلیارد تومان اعتبار به استان تعلق گرفت که تاکنون ۵۰ درصد پروژه‌های مصوب اجرایی شده است.
وی با اشاره به اینکه از ۴۷ خدمت بیش از ۵۰۰ خدمت در البرز الکترونی شده است، اظهار کرد: کلنگ زنی موزه دفاع مقدس یکی دیگر از اقدامات انجام‌گرفته محسوب می‌شود .
استاندار سابق البرز با اشاره به اینکه به همت قوه قضاییه مقدمات مبحث مهم انتقال زندان‌های ملی به خارج از استان فراهم‌شده است، افزود: مقدمات انتقال زندان‌های ملی به تهران فراهم‌شده که این امر به مصوبه امنیت ملی نیاز دارد.
وی با تأکید بر اینکه رسیدگی به سکونتگاه‌های غیرمجاز موردتوجه قرارگرفته است، اظهار کرد: قرار بود ادامه مسیر همت وارد میدان امام حسین کرج شود که گرفتاری فراوانی را عاید شهر می‌کرد لذا تغییر مسیر به سمت چالوس مطرح و مورد تائید قرار گرفت.
شورای تأمین استان البرز شورای وحدت بود
طهائی یادآور شد: پروژه کنارگذر شمالی شهر با بیش از هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری با طول ۱۷ و نیم کیلومتر در حال اجرایی شدن است، فاز یک کنارگذر جنوبی توسط دولت تصویب‌شده است.
وی افزود: کلنگ تونل جاده اصلی هشتگرد به طالقان به زمین زده شد و از سفر ریاست جمهوری بودجه‌ای به این پروژه تخصیص داده‌شده است؛ این مسیر طی ماه‌های اخیر پیشرفت فوق‌العاده‌ای داشته که قابل‌تقدیر است.
استاندار سابق البرز با اعلام اینکه انتقال گاز سراسری به شهرستان طالقان یکی دیگر از اقدامات انجام‌گرفته بوده است، تصریح کرد: شورای تأمین استان البرز شورای وحدت بود.
4 گانه استاندارجدید البرز 
تکمیل راه ها و گشایش بار ترافیک، کاهش آلودگی هوا و بهبود محیط زیست،رونق صنعت - اشتغال و صادرات در کنار رسیدگی به مسائل اجتماعی، همان 4 گانه ای است که نجفی پنجمین استاندار البرز قصد دارد تا با سنگ بنای وحدت و همدلی در منشوری تمام نما آن را صیقلی بخشیده و الماس توسعه البرز را در قلب نقشه جغرافیای کشور بسازد.
گویی وی خود را به مراسم تشریفات و معارفه محدود نکرده است و پس از صدور حکم نمایندگی عالی استانداری، با اشراف به اینکه پاشنه آشیل توسعه البرز گشایش بار ترافیک و راه های این استان است و روزنه امید از گشایش گره کور ترافیک این مسیر عبور می کند، مذاکرات خود را با اعضای کابینه دولت دوازدهم و پیش از ورود به استان البرز انجام داده است. احداث زیرساخت های ریلی و توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی را همین پاشنه آسیل می داند و با تمرکز بر این مهم از انجام مذاکرات لازم با معاون رئیس جمهور، مهندس سعیدی کیا و وزیر خبر می دهد و می گوید: بزرگراه همت باید به بهره‌برداری بیش‌تری برسد.
وی اضافه می کند: در حوزه مسائل زیست محیطی هم به جهت سهم ترددهای ملی از این استان و عبور 20 هزار کامیون از آزادراه های البرز اقداماتی را در دستور کار داریم که بهبود سوخت نیروگاه شهید رجائی و همچنین ساماندهی مسیرهای ترددی گردشگران از جمله آنها است.
استاندار البرز در ادامه از تکمیل آزاد راه تهران - شمال تا سال آینده هم خبر می دهد و این نویدی برای گشودن قفل بخشی از ترافیک استان به ویژه در ایام تعطیل سال خواهد بود.
رونق صنایع و واحدهای تولیدی برای شتاب بخشی فعالیت های چهارهزار واحد صنعتی در استان البرز که بدنبال آن افزایش سهم شغل را به همراه خواهد داشت در لیست نخست برنامه های پنجمین استاندارالبرز قرار دارد. 
استاندار البرزتقویت فرودگاه پیام،پایانه صادراتی استان و بستر رونق کشاورزی و جلب گردشگر را نیز در برنامه کاری خود دارد.
نگاه ویژه به مسائل اجتماعی - فرهنگی البرز 
نجفی با اشاره به اهمیت مسائل فرهنگی، امنیتی و ناهنجاری‌های اجتماعی و جدا نبودن تهران و البرز از یکدیگر گفت: حساسیت زیادی در این بخش داریم و باید از دولت کمک‌های بیشتری بگیریم چرا که استان تهران و البرز دوقلو هستند و جدا از یکدیگر نیستند..
وی افزود: با وحدت و همدلی و یکپارچگی و استفاده از تمام ظرفیت‌ها کار را به پیش ببریم و به حاشیه‌ها نباید پرداخته شود.
تکریم و معارفه ای ازجنس اشک ها و لبخندها
پس از پایان سخنرانی ها و قدردانی از مسئولان، وزیرکشور حکم «محمدعلی نجفی» را به وی تقدیم کرد تا رسما به عنوان پنجمین استاندار البرز و نخستین استانداراین استان در دولت دوازدهم کار خود را آغاز کند. این مراسم حواشی جالب توجهی هم داشت. دو موج در صحن محوطه مراسم معارفه استاندار جدید البرز ایجاد شده بود،عده ای که از "سیدحمیدطهائی" خداحافظی می کردند و گروه دیگری که به "محمدعلی نجفی" خیرمقدم می گفتند. بازار اشک ها و لبخندها، خداحافظی و تبریک ها و سلفی ها هم داغ بود. رسانه ها هم در این فرصت از بین انبوه جمعیت از استاندار جدید برنامه ها واولویت ها را جویا می شدند و گروهی دیگر هم از خاطرات استاندار سابق می پرسیدند. در این بین دوربین های عکاسان تنها ثبت کننده لحظاتی بود که بر تاریخ مصور سیاسی البرز، استان همزاد پایتخت به ثبت می رسید. اینگونه بود که "سیدحمیدطهائی" شامگاه سه شنبه بعد از مراسم بدرقه ای که از سوی قشرهای مختلف در استانداری تدارک دیده شده بود،از البرز خداحافظی کرد و سکان خدمت را بدست "محمدعلی نجفی" استاندار جدید سپرد.اکنون همه در انتظار آن هستند تا ببینند استاندار آرام و با تدبیر شهرهای بارانی، چگونه البرز را از این کشتی آرامش به افق روشنای امید نزدیکتر سازد.






منبع : سپیدارنیوز 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار