جانشین فرماندهی انتظامی البرز از دستگیری یک کلاهبردار میلیاردی در کرج خبر داد و گفت: در این رابطه کارمندی با جلب اعتماد به بهانه خرید برند یک شرکت مبلغ ۱۵ میلیارد ریال از حساب شرکت خارج کرده بود.
کد خبر: ۴۹۷۰۸۳
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۵ 20 September 2017
به گزارش تابناک : سرهنگ محمدکریم بیات در نشست خبری با اصحاب رسانه که پیش از ظهر امروز در ستاد فرماندهی انتظامی البرز برگزار شد اظهار داشت: پلیس Police مانند سنوات گذشته برنامه‌های خاصی برای زمان بازگشایی مدارس دارد و نیروهای پلیس برای زمان بازگشایی مدارس در سطح حوزه حضور فیزیکی دارند.

وی افزود: موضوع انتظامات و تامین امنیت در زمان بازگشایی مدارس پیگیری می‌شود و با نگاه ویژه گشت در حاشیه مدارس فعال و مستقر هستند تا دانش آموزان در امنیت و آرامش کامل وارد محیط آموزشی شوند.
جانشین فرمانده انتظامی استان البرز با بیان اینکه روان‌سازی ترافیک در زمان ایام عزاداری‌ها در سطح استان البرز انجام می شود، بیان کرد: تدابیر لازم برای مقابله با هرگونه ایجاد بی نظمی و آسیب رسانی توسط بدخواهان انجام می‌شود.
وی با بیان اینکه باید محل پخت و پز غذاهای نذری و شخص نذری دهنده برای رعایت موارد بهداشتی و جلوگیری از هرگونه مسمومیت ناشی از آلودگی مشخص شود،گفت: ساعات عزاداری اباعبدالله‌الحسین(ع) باید طوری تنظیم شود که حداکثر تا ساعت 12 شب این مراسمات به پایان برسد.
جانشین فرمانده انتظامی استان البرز با بیان اینکه علم کشی نیز دارای رسم و رسومات مربوط به خود است که در گذشته اجرا شده است،بیان کرد: ممنوعیت خاصی برای این موضوع نداریم اما توصیه‌هایی داریم که لازم است به آن عمل شود.
وی با بیان اینکه در مورد موضوع قمه زنی در سال گذشته موردی وجود نداشت،گفت: قمه زنی در شهر ممنوع است و این کار نباید انجام شود و پلیس از انجام این کار جلوگیری و در صورت مشاهده با آن برخورد می‌کند.
بیات با اشاره به کشف کالای قاچاق در استان البرز گفت: 731 میلیارد و 740 میلیون ریال انواع کالای قاچاق در شش ماهه اول امسال کشفیات داشته‌ایم که در مجموع شاهد رشد 106 درصدی کشف کالای قاچاق به نسبت مدت مشابه 6 ماهه اول سال گذشته بوده‌ایم.
وی با بیان اینکه گوشی موبایل، لوازم صوتی و الکترونیک، لوازم آرایشی، دارو، برنج خارجی، فرآورده‌های نفتی و سوخت و دیگر اقلام از فهرست کشفیات در حوزه قاچاق کالا بوده است، بیان کرد: لوازم بهداشتی و آرایشی قاچاق که در میان آنها تقلبی هم مشاهده می‌شود مشکلات عدیده ای برای شهروندان فراهم آورده و سلامتی افراد را به خطر انداخته است.
جانشین فرمانده انتظامی البرز در مورد کشفیات در حوزه مواد مخدر گفت: در شش ماهه اول سال‌جاری 6 تن و 830 کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان کشف شده که 2 تن و 800 کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک، 430 کیلوگرم حشیش، 15 کیلوگرم شیشه و بیش از 12 کیلوگرم هروئین و کراک کشف شده است.
وی با بیان اینکه کراک و هروئین اثرات تخریب کننده فراوانی دارد،گفت: بیش از 6 تن پیش ساز مواد مخدر در البرز کشف شده است.
بیات با بیان اینکه در این مدت بیش از 270 قاچاقچی مواد مخدر دستگیر شدند،گفت: 21 باند قاچاق مواد مخدر در استان البرز منهدم شده و بیش از 12 هزار معتاد مواد مخدر در سطح استان جمع‌آوری شد که تعدادی از این افراد برای بار چندم دستگیر شدند.
وی با بیان اینکه این افراد برای ترک اعتیاد به کمپ‌های ترک اعتیاد برای سم زدایی و ترک اعتیاد روانه می‌شوند، تصریح کرد: این افراد به عنوان بیمار مطرح هستند و اقدامات لازم بر روی آنها در مراکز مربوطه برای درمان انجام می‌شود.
بیات در مورد ورود نیروی انتظامی به موضوع امنیت اخلاقی و برخورد با مظاهر بدحجابی گفت: اقدامات خوبی در این حوزه انجام شده و آمار تذکر لسانی به این افراد دارای اثربخشی خوبی بوده و بسیار به ندرت افرادی که تذکر لسانی گرفته اند نسبت به رعایت موارد اهتمام نداشته‌اند.
وی با بیان اینکه این موضوع نیازبه فرهنگ سازی دارد، تصریح کرد: حجاب و رعایت این موارد باید حتما از طریق اقدامات فرهنگی و همکاری و کمک سایر دستگاه‌های متولی که 26 دستگاه هستند محقق شود.
بیات با اشاره به دستگیری یک کلاهبردار در کرج اظهار داشت: در پی دریافت یک فقره پرونده سرقت داخل خودرو در جاده چالوس و برداشت غیرمجاز از کارت عابربانک شاکی به مبلغ 200 میلیون ریال سارقان پس از انجام اقدامات پلیسی شناسایی و دستگیر شدند.
وی افزود: در بررسی‌های انجام شده دستگاه پوزی که اقدام به خرید از آن با کرات عابر بانک شاکی انجام شده بود مورد شناسایی قرار گرفت و در این رابطه 2 مرد و 2 زن دستگیر شدند.
سرهنگ بیات با بیان اینکه متهمان که دارای سوابق کیفری متعددی بودند در ماهدشت کرج شناسایی و در یک اقدام غافلگیرانه دستگیر شدند، گفت: از این افراد اموال مسروقه زیادی شامل چک‌های بانکی، فلش، ساعت مچی، دوربین عکاسی، اره برقی، مدارک شناسایی و یک دستگاه خودروی پراید سرقتی که با آن مرتکب سرقت می‌شدند کشف شد.
وی با بیان اینکه متهمان به 50 فقره سرقت از داخل خودرو اعتراف کرده‌اند، تصریح کرد: متهمان به 4 فقره سرقت خودرو در شهرهای کرج، تهران، شهرقدس و جاده چالوس اعتراف کرده‌اند.
جانشین فرمانده انتظامی البرز از دستگیری یک کلاهبردار میلیاردی در کرج خبر داد و گفت: یک فقره پرونده کلاهبرداری از یک شرکت تولیدکننده تجهیزات ورزشی در دستور کار ماوران نیروی انتظامی البرز قرار گرفت.
این مسئول با اشاره به اینکه در این رابطه کارمند شرکت با جلب اعتماد به بهانه خرید برند یک شرکت مبلغ 15 میلیارد ریال از حساب شرکت خارج کرده بود گفت: با اظهارات شاکی که متهم قصد خروج از کشور را دارد اقدامات پلیسی جهت شناسایی و دستگیری متهم آغاز شد.
وی با بیان اینکه با تلاش ماموران انتظامی مخفیگاه متهم شناسایی و وی دستگیر شد، عنوان کرد: متهم با توجه به مستندات موجود و مواجهه حضوری به جرم خود اعتراف و اقرار کرد.
بیات با بیان اینکه متهم مبالغ کلاهبرداری را به میزان 6 میلیارد و 780 میلیون ریال به حساب خود منتقل کرده بود، افزود: متهم با قرار قانونی به مبلغ 40 میلیارد ریال به منظور کشف ابعاد دیگر پرونده در اختیار پلیس آگاهی قرار گرفت.






منبع : رکنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار