مدیرکل استاندار همدان گفت: ۶۰۰ محصول استان همدان فاقد استاندارد ملی است.
کد خبر: ۴۹۷۰۰
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۷ 19 June 2015

مدیرکل استاندار همدان با بیان اینکه ۶۰۰ محصول استان همدان فاقد استاندارد ملی است، گفت: بیشتر تجهیزات شهر بازی‌های همدان فاقد استاندارد و دارای نقص فنی است.

به گزارش تسنیم ، فرهاد تیموری در مراسم افتتاح سامانه پیامکی ترویج استاندارد و رونمایی از تابلوی الکترونیکی راهنمای ارباب رجوع این اداره‌کل، اظهار داشت: در آینده‌ای نزدیک برای 600 محصول تولید داخل استان استاندارد تدوین می‌شود.

تیموری با اشاره به سال "دولت و ملت؛ همدلی و هم‌زبانی" بیان کرد: اگر بتوانیم کاری کنیم که استاندارد به عنوان حلقه رابط بین مردم و مسئولان ایفای نقش داشته باشد، ضمن اینکه باید به گونه‌ای عمل کنیم تا استانداردها حلقه ایجاد آرامش و تحقق هم‌زبانی بین دولت و مردم باشد در این صورت برای تحقق شعار امسال گام برداشته‌ایم و مردم می‌توانند در عرصه‌های مختلف به خواسته‌های خود برسند.

وی افزود: از ابتدای سال 94 تا کنون 8 فقره استاندارد در همدان صادر، 41 فقره استاندارد تمدید، 222 مورد بازرسی از واحدهای تولیدی انجام و 368 مورد نمونه‌برداری از محصولات انجام شده است.

تیموری بیان کرد: نمونه‌برداری تعدادی از محصولات انجام شده که نتیجه برخی از آن‌ها وصول و برخی نیز در حال بررسی است.

مخزن CNG بیش از 1400 تاکسی مورد بازرسی فنی قرار گرفت

وی تصریح کرد: اداره کل استاندارد استان همدان به منظور بررسی سطح ایمنی مخازن سوخت خودروهای عمومی گاز سوز با ارسال فراخوان به همه شهرداران استان برای بازرسی فنی مخازن CNG تاکسی‌های دوگانه سوز مطابق با استانداردهای ملی 9426 و 9747 اعلام آمادگی کرد که تنها شهرداری‌های همدان و ملایر موافقت و همکاری خود را اعلام کردند.

تیموری با اشاره به اینکه در روزهای نخست اجرای طرح رانندگان تاکسی خیلی از طرح استقبال نداشتند، گفت: اما با گذشت زمان استقبال خوبی انجام شد به طوری که در اجرای این طرح مخازن سوخت‌ CNG تعداد 1408 تاکسی مورد بازرسی فنی قرار گرفت که آزمون ضخامت سنجی، نشتی سنجی گاز و بررسی شیر سیلندر و وضعیت نصب مخازن از جمله اقدامات فنی انجام شده است.

وی اظهار داشت: در بازرسی‌های انجام گرفته وضعیت 946 تاکسی بلامانع اعلام شد که فاقد عیوب تاثیرگذار استانداردی بودند، همچنین وضعیت 457 سیلندر در ردیف آسیب‌های سطح دو قرار گرفت که باید اصلاح و ترمیم شود. 5 مخزن گاز CNG نیز در ردیف آسیب‌های سطح سه قرار گرفت و غیرقابل استفاده بودن سیلندر به مالکان اعلام شده که باید بلافاصله برای اصلاح نواقص اقدام کنند.

تیموری به مالکان خودروهای دوگانه سوز توصیه کرد در بازه‌های زمانی مناسب نسبت به بازرسی فنی از تجهیزات CNG نصب شده در خودروهای خود اقدام و از ایمن بودن این تجهیزات مطمئن شوند.

مدیرکل استاندارد استان همدان اظهار داشت: از ابتدای امسال تا کنون 157 گواهی‌نامه صادراتی صادر شد که 5هزار و 600 تن کشمش و پسته را به ارزش 16 میلیون دلار صادر شده است.

تیموری با اشاره به وضعیت ایمنی آسانسورها نیز گفت: 50 مورد بازرسی ایمنی آسانسور در سطح ادارات استان انجام گرفته که از 2 تا 30 مورد نقص فنی گزارش شده است.

وی با تاکید بر اینکه آسانسورها باید به موقع سرویس شوند، افزود: اگر به موقع آسانسورها مورد سرویس قرار نگیرد برای مردم خطرآفرین می‌شود، ضمن اینکه در مورد آسانسور 30 تا 40 نقص آسانسوری وجود دارد.

مدیرکل استاندارد استان همدان اظهار داشت: در اجرای طرح طه 6 هزار مورد بازرسی در سطح بازار انجام گرفت که 62 نفر نیز به تعزیرات حکومتی معرفی شدند، 196 مورد توقیف توزیع کالا انجام و 134 پرونده در حال بررسی است.

وی تصریح کرد: سال گذشته تمام تجهیزات بازی استان در بخش اول توسط این سازمان مورد بازرسی قرار گرفت که در این طرح 714 وسایل بازی ارزیابی شد و متأسفانه اکثر تجهیزات غیر استاندارد و دارای نقص فنی بودند که مالکان آن‌ها باید فکری در این زمینه داشته باشند، ضمن اینکه مراتب به شهرداری‌ها نیز گزارش شده است.

تیموری گفت: از 43 مورد کالاهای دارای برچسب انرژی بازرسی شد که 8 مورد مغایرت گرید انرژی داشت و مراتب جهت برخورد قانونی گزارش شده است.

وی بیان کرد: در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی، مقام معظم رهبری در 24 بند سیاست‌ها را اعلام کردند که در بند 24 به طور مستقیم به استاندارد اشاره و مورد تاکید قرار گرفته و این بند شامل «افزایش پوشش استاندارد برای تمامی محصولات داخلی و ترویج آن» است.

مدیرکل استاندارد استان همدان عنوان کرد: در این راستا سامانه پیامکی ترویج استاندارد، اهداء احکام رابطین تدوین استاندارد و رونمایی از تابلوی الکترونیکی راهنمای ارباب رجوع در اداره کل استاندارد استان همدان امروز رونمایی شد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار