مشترکان ایرانسل از وجود نارسایی های گاه و بیگاه در این شبکه ارتباطی ابراز نارضایتی دارند و همین موضوع سبب شده آنان همواره از خدمات این اپراتور تلفن همراه کشور احساس رضایت نداشته باشند.
کد خبر: ۴۹۶۹۹۲
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۳ 20 September 2017
به گزارش تابناک : قطع شدن گاه و بیگاه شبکه ارتباطی اپراتور دوم ارتباطی کشور موسوم به ایرانسل و نیز قطع و کندی اینترنت آن در ساعت های مختلف شبانه روز از عمده مشکلاتی است که مشترکان این شرکت همواره با آن درگیر بوده و هستند.

بر اساس این گزارش، اخیرا، تعدادی از مشترکان ایرانسل از قطع شدن ناگهانی خدمات و کند شدن سرعت اینترنت و در نتیجه مشکلاتی که برای آنان ایجاد می شود، شکایت کرده اند.

گفتنی است چندی پیش قطع شبکه ارتباطی ایرانسل صدای مشترکان را در آورده بود؛ افزایش شکایت های مردمی از خدمات این اپراتور درحالیست که سرپرست سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات پنجم شهریورماه با ارایه گزارشی درباره وضعیت شکایات کاربران از خدمات اینترنت در پنج ماه ابتدایی سال ۹۶ تعداد شکایت های مردمی از ایرانسل را دو هزار و ۸۲۷ مورد اعلام کرده بود.

گزارش مذکور تعداد شکایات از همراه اول را ۳۱۰۰ و رایتل را 202 مورد و تعداد شکایات مرتبط با کم‌فروشی، سرعت کمتر از قرارداد، تعرفه و گرانفروشی در اپراتور دوم تلفن همراه کشور را 160 شکایت اعلام کرده بود.

در این باره حسین فلاح جوشقانی با بیان اینکه ثبت شکایت به معنای انجام تخلف نیست ، گفت: در بیشتر موارد پس از بررسی شکایت و رسیدگی به آن مشخص شده تخلفی انجام نشده است ، این موضوع یکبار دیگر نیز در سال گذشته به طور ویژه به شکل میدانی بررسی شده که موردی مبنی بر تخلف کم‌فروشی در هیچکدام از اپراتورها مشاهده نشده است.

وی افزود: موضوع مربوط به سرعت کمتر از قرارداد، بیشترین سهم را در میان شکایت‌های ثبت شده دارد اما این موارد به محدودیت‌های فنی شبکه و موضوعاتی مانند ضریب به اشتراک‌گذاری خط و استفاده اشتراکی چند کاربر از یک خط اشتراک مربوط است که ارائه‌کنندگان خدمات براساس مقررات برای مشترکان اعمال می‌کنند.

جالب اینکه فلاح با تاکید بر اینکه صیانت از حقوق مشترکان و شفاف‌سازی در این خصوص از اولویت‌های اصلی رگولاتوری است و حتی یک مورد شکایت در این حوزه حائز اهمیت است و باید رسیدگی شود، می گوید: رگولاتوری در پی تاکید وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در کمیته ویژه حمایت از حقوق کاربران بخش آی.سی.تی، به طور دقیق موضوع مربوط به نحوه ارائه خدمات اینترنت و چارچوب آن را نه فقط در تهران بلکه در استانها نیز بررسی می‌کند اما اپراتورها نیز وظیفه دارند در مورد سوء استفاده‌های احتمالی از سرویسها مانند استفاده بدافزارها از حجم ترافیک کاربران، به مشترکان آموزش و اطلاع ‌رسانی کافی را انجام دهند.

این در حالی است که محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در هفته های اخیر از تشکیل کمیته ای برای صیانت از حقوق کاربران در برابر اپراتورها خبر داده است.

روابط عمومی اپراتور دوم ارتباطی کشور در خصوص این نارسایی ها خواستار آن شد تا شماره تک به تک افرادی که از خدمات این شرکت رضایت ندارند در اختیار این اپراتور قرارداده شود .





منبع : اکوتیتر 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار