فرماندار شهرستان البرز گفت: جابجایی مدیر آموزش و پرورش شهرستان البرز، در آستانه سال تحصیلی جدید بسیار شتابزده و عجولانه بوده و از مشورت دلسوزان نیز استفاده نشده و اشکال دارد.
کد خبر: ۴۹۶۶۰۹
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۰ 19 September 2017
به گزارش تابناک : در پی جابجایی مدیر جدید آموزش و پرورش شهرستان البرز از سوی مدیر کل آموزش و پرورش،   فرماندار شهرستان البرز  از این جابجایی عجولانه انتقاد کرد و خواستار حضور مدیری بومی و آشنا به شرایط شهرستان در این مسئولیت شد.

رضا عسگری در گفتگو با ذاکرنیوز، ضمن انتقاد از نحوه انتخاب مدیر آموزش و پرورش شهرستان البرز گفت: جابجایی و تغییر مدیران امری طبیعی است که فرآیند آن را همه پذیرفته ایم اما در انتصابات استانی و محلی انتظار می رود ضمن هماهنگی لازم به شایستگی و شناخت منطقه ای افراد نیز توجه شود.

وی اضافه کرد: این که چند روز مانده به شروع سال تحصیلی این تغییر بسرعت انجام شده و فردی خارج از شهرستان برای مدیریت آموزش و پرورش انتخاب شود جای سوال دارد و ما انتظار داشتیم در شرایطی که همه دغدغه آماده شدن برای سال تحصیلی را دارند و هنوز دنبال مقدمات آغاز سال تحصیلی هستیم این تغییر با تاخیر صورت می گرفت.

فرماندار شهرستان البرز یادآورشد: رسم معمول این است که در این مواقع ابتدا سرپرستی از معاونان برای اداره موقت دستگاه اجرایی تعیین می کنند و سپس در فرصت مناسب و بررسی سوابق و توانمندی افراد، گزینه مورد نظر را معرفی می کنند مانند آنچه در شهرستان آبیک و سایر مناطق در هفته های گذشته رخ داده است.

عسگری گفت: علاوه بر آن چون فعالیتهای آموزشی نیازمند تعامل و همکاری همه دستگاههای اجرایی است و فرمانداری نیز در این زمینه محور کار است باید بپذیریم که برای تقویت کارها در ادامه مسیر و تداوم موفقیتهای یک مدیر تعامل و نظرخواهی از فرماندار بدیهی است.

وی اضافه کرد: با توجه به شرایط زمانی حساس کنونی از مدیرکل آموزش و پرورش انتظار داشتیم این معرفی را با کمی تاخیر انجام می دادند و ابتدا از معاونان همان ناحیه سرپرست تعیین می کردند تا سال تحصیلی بدون مشکلی آغاز شود و سپس در فرصت مقتضی و بررسی همه شاخصهایی که خودشان دارند در کنار توجه به دیدگاه مسئولان شهرستانی و نیز فرمانداری، فردی رابرای مدیریت برمی گزیدند.

فرماندار شهرستان البرز اظهارداشت: به نظر می رسد باید در حوزه فرهنگ کسی انتخاب می شد که ساختار و شرایط شهرستان را بشناسد تا در ادامه مسیر دچار مشکل نشود و از آنجا که به همکاری سایر دستگاهها نیاز هست بی توجهی به دیدگاههای دیگران منطقی نیست.

وی گفت: متاسفانه مدیرکل محترم آموزش و پرورش استان بسیار عجولانه تصمیم گرفته و به مسائل داخلی شهرستان توجه نکرده اند که حتما به ادامه فعالیتها آسیب خواهد زد.

عسگری اضافه کرد: اگر کوچکترین تنشی در فعالیتهای آموزشی وارد شود هم مردم، هم دانش آموزان و مسئولان دچار ضرر و زیان می شوند و کارها دچار وقفه می شود که زیبنده نیست.

فرماندار البرز در پاسخ به این سوال که آیا مدیر جدید اشراف به منطقه ندارد اظهارداشت: در حالی که نیروی توانمند در شهرستان داریم این فرد از شهرستانی دیگر معرفی شده و با وجود همه مسائلی که برای مدیرکل محترم آموزش و پرورش استان مطرح و شرایط شهرستان تشریح و حساسیت محلی بازگو شد اما توجهی نشد و اصرار بر لجاجتی بود که شتابزدگی را می رساند.

وی اضافه کرد: ما با اصل تغییر موافقیم اما انتظار داریم انتخاب یک مدیر فرهنگی که سرنوشت هزاران دانش آموز را بر عهده می گیرد با تدبیر، عالمانه، طمانینه و از روی تحقیق و مشورت باشد و بهره گیری از دیدگاه نماینده دولت در شهرستان حتما به نفع همه خواهد بود.

عسگری تصریح کرد: مسائل آموزش و پرورش بسیار گسترده، مهم، حساس و هزینه بر است که باید دست در دست هم و با همکاری و تعاملی چند سویه برای تامین و حل آنها اقدام کرد و اگر قرار باشد در مقطعی بدون تعامل و مشورت کاری صورت گیرد که به دیگران آسیب بزند مسلما در ادامه مسیر مدیر کنونی را نیز دچار مشکل خواهد کرد و این فرد نیز به تنهایی نخواهد توانست بار سنگین مسئولیت را بر دوش بکشد.

فرماندار شهرستان البرز در ادامه گفت: از مدیرکل آموزش و پرورش استان انتظار داریم با سعه صدر و در فرصت مناسب ضمن بازنگری در این انتخاب زمینه ای را فراهم کنند تا با تعیین فردی توانمند از میان فرهنگیان شاخص شهرستان البرز که سالها عمر و توان خود را برای اعتلای فرهنگی دانش آموزان منطقه سپری کرده اند و برهمه امور و مشکلات تسلط دارند برای مدیریت آموزش و پرورش شهرستان البرز استفاده شود.

اخیرا با حکم‌مدیر کل آموزش و پرورش استان قزوین، مهرداد یحیایی از شهرستان آبیک به عنوان مدیر آموزش و پرورش شهرستان البرز معرفی و از خدمات مهدی رشوند مدیر سابق تقدیر شد.





منبع : ذاکرنیوز 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار