در آستانه بازگشایی مدارس، هزاران دانش آموز نیازمند، چشم انتظار کمک های ما هستند.
کد خبر: ۴۹۳۳۲۲
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۱ 13 September 2017
به گزارش «تابناک یزد»؛شاید بتوانیم سهم اندکی در زدودن غم و اندوه از چهره دانش‌ آموزان بی‌بضاعت داشته باشیم و لبخند رضایت بر چهره ‌معصوم آنها بنشانیم.
دانش آموزان نیازمند و زیر پوشش کمیته امداد در انتظار دست های مهربان مردم در آستانه سال تحصیلی جدید هستند تا با لبانی خندان در کلاس های درس حاضر شوند.
بوی مهر به مشام می رسد و مردم برای خرید نیازهای فرزندان خود در تکاپو هستند اما دانش آموزانی هستند که بوی مهرماه برای آنها بوی محرومیت و نداری را دارد و در انتظار یاری دیگران هستند.
آینده خیلی از این دانش آموزان در گرو مداد، کیف، دفتر و از همه مهمتر همدلی و دست های مهربان ماست، می توانیم با دست گیری از آنان و یاری رساندن به آنها، شادی را به آنها هدیه کنیم.
همه ساله در این برهه از زمان، عطر نیکوکاری در فضای شهر و دیارمان می پیچد و مردم می ایند تا نگذارند بوی ماه مهر برای دانش آموزان نیازمند، بوی محرومیت و نداری باشد.
مراسم جشن عاطفه ها امسال با شعار 'مهر در انتظار همدلی' برگزار می شود و چه بهتر که ما هم سهمی در این مهر و همدلی داشته باشیم.
کارمندی، کارگری، دکتری، مهندسی، دانشجویی، راننده تاکسی هستی..... چه فرقی می کند؟ همه می خواهند در جشن عاطفه ها، دل دانش آموزان نیازمندان را در آغاز مهر و سال تحصیلی جدید خوشحال کنند.
'باقیات الصالحات' که می گویند یعنی همین که حضرت علی (ع) فرمودند 'عبادت، بجز خدمت خلق نیست'.
در استان یزد هم هستند دانش آموزان نیازمند و بی بضاعتی که در انتظار دستان مهربان و کمک های نوع دوستانه ما هستند.
روابط عمومی کمیته امداد استان یزد در پاسخ به پرسش خبرنگار ایرنا اعلام کرد: این استان در سال گذشته با رشد 90 درصدی کمک های مردمی در جشن عاطفه ها روبرو شد که بسی جای خرسندی است و از این نظر از لحاظ کمک های نقدی، رتبه نخست کشور و از لحاظ مجموع کمک های نقدی و غیر نقدی رتبه ششم کشور را از آن خود کرد.
میزان کمک های نقدی مردم استان به دانش آموزان و دانشجویان نیازمند در سال گذشته، افزون بر 10 میلیارد ریال اعلام شده است.
بنا بر اعلام این روابط عمومی، استان یزد سه هزار و 513 دانش آموز بی بضاعت و نیازمند دارد که زیر پوشش این نهاد هستند.
50 درصد این دانش آموزان در مقطع ابتدایی، 27 درصد در مقطع متوسطه اول و 23 درصد در مقطع متوسطه دوم تحصیل می کنند.
همچنین تعداد دانشجویان بی بضاعت استان 951 نفر اعلام شده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار