معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش البرز گفت: تیم دانش آموزی دختر این استان در المپیاد کشوری داد رس مقام دوم تیمی و 6 مدال در مسابقات انفرادی را کسب کرد.
کد خبر: ۴۹۰۶۱۱
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۴ 07 September 2017
به گزارش تابناک : فرشید علیزاده روز پنجشنبه افزود: تیم دادرس دختران شهرستان اشتهارد به عنوان نماینده آموزش و پرورش استان البرز در گروه دختران موفق به کسب مقام دوم کشور در پنجمین دوره مسابقات المپیاد دانش آموزی دادرس شد.
وی اظهار کرد: در این دوره از المپیاد، دانش آموزان دادرس در رشته های پانسمان و پانداز، اسکان اضطراری ، پناهگیری و خروج ایمن ، حمل مصدوم ، آتل بندی و شکستگی ، اطفاء حریق ، ارزیابی و کنترل علائم حیاتی ، احیا قلبی ریوی و آزمون کتبی به رقابت پرداختند.
وی بیان کرد: دانش آموزان البرزی در مسابقات انفرادی هم موفق به کسب دو مدال طلا، یک نقره و سه مدال برنز شدند.
وی با اشاره به اینکه 140 دانش آموز عضو طرح ملی دادرس در البرز هستند، خاطر نشان کرد: در سال تحصیلی 96-95 ، پنجمین دوره مسابقات مرحله استانی المپیاد طرح ملی دادرس ویژه دختران و پسران طی 2 روز در کانون فرهنگی تربیتی شهید فهمیده آموزش و پرورش برگزار شد.
وی تصریح کرد: در مرحله استانی المپیاد دادرس 6 تیم 14 نفره دختران و چهار تیم پسران در هشت سرفصل عمومی و تخصصی از جمله پناه گیری، اطفاء حریق، حمل مصدوم، ارزیابی و کنترل علائم حیاتی، احیای قلبی ریوی و آزمون کتبی به رقابت پرداختند.
معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش البرز ادامه داد: از تیم های منتخب مرحله استانی در نهایت دو تیم از دانش آموزان برگزیده دختر و پسر به مرحله کشوری راه یافتند.
علیزاده یاد آور شد: در این دوره از مسابقات در گروه دختران تیم دادرس شهرستان اشتهارد رتبه نخست را کسب کرد و تیم های شهرستان نظرآباد و ساوجبلاغ نیز به ترتیب رتبه دوم و سوم را به خود اختصاص دادند.
وی اضافه کرد: در این طرح ملی، تیم دادرس ناحیه چهار کرج نیز به عنوان تیم برتر اخلاق معرفی شد.
وی گفت : در گروه پسران نیز ناحیه دو کرج رتبه نخست را کسب کرد و تیم های ناحیه چهار و سه شهرستان کرج به ترتیب رتبه دوم و سوم را از آن خود کردند.
علیزاده گفت : تیم دادرس ناحیه سه کرج هم در این رقابت ملی - استانی به عنوان تیم برتر اخلاق شناخته شد.
وی تاکید کرد: طرح دادرس با هدف ترویج فرهنگ سلامت و آموزش امداد و نجات به دانش‌آموزان در مواجهه با بلایای طبیعی، حوادث غیر طبیعی و انسانی در مدارس به اجرا در می آید تا آنها در زمینه پناه‌گیری و تخلیه اضطراری، ارزیابی و کنترل علائم حیاتی، شناخت نقاط امن،حمل مصدوم، ' پانسمان، بانداژ، آتل بندی'، اطفای حریق و چادر زنی به دانش‌آموزان آموزش لازم را ببینند.
استان البرز 440 هزار دانش آموز دارد.





منبع : ایرنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار