چهارمین جلسه علنی شورای شهر تهران روز گذشته برگزار شد اما این جلسات با حواشی همراه بود.
کد خبر: ۴۸۹۲۳۴
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۴ 04 September 2017
به گزارش تابناک : چهارمین جلسه علنی شورای شهر تهران روز گذشته برگزار شد اما این جلسات با حواشی همراه بود. ماجرا از این قرار بود که سه تن از نمایندگان شورای شهر تهران، نگران شکار لحظه های عکاسان بودند و خواستار برخورد با این افراد شدند. 

این اعضای شورای شهر که تنها چهار جلسه از شروع به کار رسمی شان گذشته، عنوان کرده بودند که عکاسان نباید از خمیازه و مذاکرات اعضا عکسی تهیه کنند.

از این رو سید ابراهیم امینی که پس از خروج محسن هاشمی، ریاست چهارمین جلسه  شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش را برعهده داشت، با اشاره به عکس های انتشار داده شده اعضا در برخی از رسانه ها، اظهار داشت: این کار غیر اخلاقی است و باید در این خصوص تصمیمی اتخاذ شود.

حسن رسولی عضو شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش نیز با اشاره به این موضوع گفت: شاهد انتشار عکس‌هایی از اعضای شورای شهر در رسانه‌ها و حتی سایت خود شورای شهر هستیم که به نوعی زننده است.

وی افزود: لطفا هیات رئیسه فکری به حال این موضوع کند چراکه عکس های انتشار داده شده در شان اعضا نیست.

مجید فراهانی عضو شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش نیز با بیان اینکه اعضای شورای شهر دو هفته است که کار خود را شروع کرده‌اند و گویا برخی محافل از انسجام و عملکرد شورا ناراحت هستند، گفت: عده ای به دنبال شکار لحظه‌ها هستند که در کانال و سایت‌ها منتشر کنند.
وی افزود: من در این رابطه به هاشمی رئیس شورای شهر نامه نوشتم و اگر قرار است عکس داخل صحن شکار لحظه‌ها شود و با آن نمایندگان را زیر سوال ببرند باید هیات رئیسه پیگیری کند تا تصمیم عاجل در این قضیه گرفته شود.

این درحالی است که عکاسان در ادوار گذشته لحظه های بسیاری را به ثبت رسانده اند و موجب اعتراض هیچ یک از نمایندگان قرار نگرفته بوده است. اما لیست امید با شعار شفافیت از مردم رای اعتماد گرفته، حال این سوال پیش می آید نمایندگان مردم در جلسات علنی مدیریت بر رفتار خود جهت شکار لحظه ها توسط عکاسان ندارند و در روزهای ابتدایی کار خود اعتراض می کنند، در مدت چهار سال نمایندگان و صدای مردم خواهند بود؟

اما موضوع بدین جا ختم نشد احمد مسجد جامعی، نماینده دور چهارم و پنجم شورای شهر تهران با حمایت از اصحاب رسانه عنوان کرد که اصحاب رسانه بسیار زحمت می کشند و نباید زحمات آنها را نادیده بگیریم.

ناهید خداکرمی نیز در این جلسه در حمایت از عکاسان گفت: رسانه ها نباید محدود شوند و شرایط رسانه ایجاب می کند که تصاویر حاشیه ای را به ثبت برسانند. ممکن است عضوی دست خود را در بینی خود کرده و یا چرت بزند، این تصاویر نیز می تواند در رسانه ها منتشر شود و نباید جلو آن را بگیریم.





منبع : تیترشهر 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار