مدیر کل ورزش و جوانان استان البرز:
مدیر کل ورزش و جوانان استان البرز با اشاره به موفقیت دانش آموزان استان در پیکارهای ورزشی مختلف گفت: سرانه فضاهای ورزشی متناسب با جمعیت دانش آموزی استان رشد و توسعه نیافته است.
کد خبر: ۴۸۸۴۲۷
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۱ 03 September 2017

امیر غفرانی در گفتگو با خبرنگار تابناک البرز افزود: جمعیت دانش آموزی البرز بالاست در حالی که سرانه فضاهای ورزشی برای دانش آموزان همانند سایر علاقه مندان به ورزش عمومی و تخصصی در این استان کم است.

وی با اشاره به اینکه زیرساخت های ورزشی برای دانش آموزان در مدارس نیاز به توسعه دارد، اظهار کرد: دانش آموزان البرزی به رغم کمبود فضا و امکانات ورزشی در مدارس و یا سالن های ورزشی تحت پوشش آموزش و پرورش اما در طول هر سال تحصیلی بیش از 600 مدال رنگارنگ در مسابقات داخلی و برون مرزی برای البرز به ارمغان می آورند.

این مسئول بیان کرد: گسترش فضاهای ورزشی و تجهیزات برای دانش آموزان در البرز نیاز به حمایت خیرین در حوزه ورزش دارد زیرا با اعتبار ات دولتی سال ها طول می کشد تا سرانه ورزشی دانش آموزی تامین شود.

مدیر کل ورزش و جوانان البرز در ادامه به برگزاری خوب مسابقات کشوری ژیمناستیک دانش آموزان دختر و پسر سراسر کشور به میزبانی آموزش و پرورش استان پرداخت و یاد آور شد: شناسایی نخبگان دانش آموزی در عرصه ورزش تخصصی یکی ازمهمترین شاخص های مسابقات ورزشی در کشور است که این مهم در رویداد بزرگ مسابقات ژیمناستیک دانش آموزی کشور به میزبانی استان البرز محسوس است.

وی تصریح کرد: ورزش کارکرد تندرستی و سلامت جسمی دارد که بستر ساز اخلاق و رشد اجتماعی دانش آموزان، جوانان و نوجوانان می شود.

غفرانی اضافه کرد: طرح هایی تحت عنوان حیات پویا، المپیاد درون مدرسه ای، مدرسه قهرمان و مسابقات دانش آموزان در سطوح مختلف برای تحقق سلامت دانش آموزان و پرورش مکارم اخلاقی آن ها در مدارس اجرا می شود که موجب نشاط ، تحرک و استعداد یابی ورزشی در دانش آموزان می شود.

مدیر کل ورزش و جوانان استان البرز از تمرین مسوولیت و وظیفه شناسی به عنوان یکی از درس های ورزش برای دانش آموزان نام برد و افزود: دانش آموزان نخبه در المپیاد ورزشی درون مدرسه ای شناسایی می شوند تا پس از گذراندن دوره های تخصصی علمی - فنی در رشته ورزشی مورد علاقه اشان بتوانند با شرکت در مسابقات کشوری و جهانی برای ایران اسلامی افتخار آفرینی کنند.

غفرانی بیان کرد: برگزاری مسابقات سراسری برای دانش آموزان در واقع بستر سازی برای قرار گرفتن آینده سازان ایران اسلامی بر سکوهای ورزشی جهانی است تا پرچم مقدس جمهوری اسلامی به اهتزاز درآید.

وی در ادامه به نحوه برگزاری مسابقات ژیمناستیک دانش آموزی کشور در البرز اشاره کرد که تا کنون با کیفیت و نظم در این استان در بخش پسران و دختران در دوره ابتدایی و متوسطه اول برگزار شده است.

مدیر کل ورزش البرز استفاده از داوران برجسته و به نام رشته ژیمناستیک در سطح کشوری و بین المللی را از دیگر ویژگی های مهم برگزاری مسابقات ژیمناستیک دانش آموزی کشور به میزبانی استان البرز دانست.

وی اضافه کرد: استان البرز سرشار از استعدادهای ورزشی است که برای شناسایی آنها باید از مدارس شروع کنیم که یکی از راههای مهم آن برگزاری مسابقات دانش آموزی است.

وی تاکید کرد: ادای احترام دانش آموزان در این دوره مسابقات به شهدا به خصوص شهید مدافع حرم ' محسن حججی ' و شهید جهاد گر' سید محمد حسینی ' با اهدا کاپ و مدال هایشان قابل تحسین است.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار