جانشین نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران:
جانشین نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: عظمت و بعد مثبت حرکت شتابان انقلاب اسلامی نباید مورد کم توجهی قرار بگیرد.
کد خبر: ۴۸۷۴۷
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۱ 16 June 2015
به گزارش تابناک قم به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم، حجت الاسلام والمسلمین عبدالله حاجی صادقی روز سه شنبه در گردهمایی مشترک مبلغان، ائمه جماعات و روحانیون شاغل در سپاه علی ابن ابیطالب(ع) قم که در اداره کل تبلیغات اسلامی استان برگزار شد، ترویج آموزه های دینی و دفاع از حریم دین را از فلسفه وجودی روحانیون برشمرد و اظهار کرد: روحانیت در دفاع از دین خدا نباید هیچ ملاحظه ای داشته باشد. 

وی راهبری امت را یکی دیگر از فلسفه وجودی روحانیت ذکر کرد و گفت: روحانیت باید امت را در رسیدن به دین راهبری کند و وظیفه داریم دست مردم را بگیریم و به سمت خدا هدایت کنیم. 

جانشین نمایندگی ولی فقیه در سپاه با بیان اینکه روحانیت در دوران انقلاب اسلامی وظیفه سنگین تری دارد، تصریح کرد: امروز بی طرفی در مسائل دنیای اسلام مانند «عبدالله ابن عمر» عمل کردن است. 

وی تاکید کرد: اعتدال بین حق و باطل یا ظلم و عدل معنا ندارد، بنابراین استقلال روحانیت به معنای بی طرفی نیست. 

حاجی صادقی در تشریح الزامات انجام رسالت روحانیت، اظهار کرد: روحانیت باید با بصیرت باشد و بصیرت غیر از علم است. جای علم در ذهن است ولی گاهی برخی افراد اقیانوس علم هستند اما در صحنه عمل نمی توانند باطل را از حق درست تشخیص دهند. 

وی شناخت دشمن، فرصت ها، تهدیدها، تکلیف، هدف، وسیله و ابزار را از عرصه های بصیرت ذکر کرد و در مورد بصیرت داشتن نسبت به واقعیت های خارجی گفت: روحانیت نمی تواند بدون معاینه از جامعه و مخاطب و وضع زمان، نسخه دین ارائه دهد، چون روحانیت معارف دین و دانش سعادت را در اختیار دارد. 

جانشین نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران همچنین بر لزوم واقعیت شناسی تاکید کرد و افزود: غفلت از واقعیت ها موجب می شود در نسخه دادن خطا برویم. 

وی با تاکید بر اینکه باید مراقب باشیم دشمنان برای ما واقعیت سازی نکنند، اظهار کرد: واقعیت بینی به معنای منفی دیدن نیست. واقعیت بینی یعنی هم نقاط قوت و هم نقاط ضعف را دیدن. 

وی با طرح این سووال که واقعیت فعلی جبهه انقلاب چیست؟ اظهار کرد: بعضی ها با وجود مطالبه رهبر معظم انقلاب به عظمت و بعد مثبت حرکت شتابان انقلاب اسلامی کمتر توجه دارند. باید توجه داشت که به رغم مشکلات فراوان، حرکت معجزه آسای انقلاب اسلامی به سوی اهدافش پیش می رود و نظام اسلامی سنگرهای کلیدی جهان را که همان قلوب جهانیان است فتح کرده است. 

حاجی صادقی به بیان واقعیت های انقلاب اسلامی از زبان دشمنان پرداخت و گفت: دشمنان اعتراف کردند که انقلاب اسلامی مرگ تدریجی آنها را رقم زده است. 

وی گفت: حرف جبهه استکبار این است که انقلاب اسلامی در هر صحنه ای که وارد شده موفق بوده است آن ها می گویند یک روزی مشکل اصلی آنها در فلسطین، سنگ بوده اما امروز به برکت انقلاب اسلامی این سنگ ها به موشک تبدیل شده؛ آن هم موشکی که سپر دفاعی رژیم صهیونیستی نمی تواند آنها را رصد کند. 

وی افزود: دشمنان اعتراف کردند که انقلاب اسلامی زمینه های نهضت ظهور را فراهم می کند برای شکل گیری نهضت ظهور فقط علائم ملاک نیستند، شرایط هم مهم هستند و کار انقلاب اسلامی این است که شرایط جهان را برای شکل گیری نهضت ظهور آماده می کند. 

به گفته جانشین نمایندگی ولی فقیه در سپاه، انقلاب اسلامی گفتمانی وارد ادبیات جهان کرده که برای استکبار مشکل ساز شده است.

حاجی صادقی گفت: جمهوری اسلامی که مرکز نورافشانی انقلاب اسلامی است امروز تاثیرگذارترین عامل در منطقه و جهان است. 

وی بر لزوم بازگویی دستاوردهای انقلاب اسلامی تاکید کرد و یادآور شد: برخی ها فکر نکنند کشور در لبه پرتگاه قرار گرفته است. 

وی اظهار کرد: در پرتو انقلاب اسلامی، اسلام شناسی و اسلام خواهی در جهان بالا رفته بنابراین آنها می خواهند چهره ای از اسلام به جوانان و ملت اروپا نشان دهند که مردم از اسلام تنفر پیدا کنند. 

حاجی صادقی به راه انداختن جنگ نیابتی را یکی دیگر از حربه های دشمنان برای درگیرکردن مسلمانان در منطقه ذکر کرد و افزود: نظام سلطه به جای اینکه خودش وارد میدان شود، کارگردانی می کند و هنرنمایی را به دست خود مسلمانان می دهد. 

جانشین نمایندگی ولی فقیه در سپاه در بخش دیگری از سخنان خود انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی را سرچشمه جریان های مقاومت دانست و گفت: حرف جبهه استکبار این است که آب را باید از سرچشمه بست. 

وی اضافه کرد: جمع بندی دشمنان این است که انقلاب اسلامی را با عملیات سخت نمی توان نابود کرد بلکه باید جان انقلاب اسلامی را گرفت، آنها می دانند که وقتی دست و پای این انقلاب را ببندند، دست و پای قوی تری درست می کند. 

به گفته حاجی صادقی دشمنان برای اینکه جان انقلاب اسلامی را بگیرند دنبال قطع کردن رگ های حیاتی انقلاب اسلامی هستند بنابراین باید بیش از هر زمان مراقب توطئه های دشمنان باشیم. 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار