شمس الدینی در خصوص اهمیت و تاثیر فرهنگ افزود: معضلات فرهنگی در شهرستان ممسنی زیاد بوده و رسانه نقش اساسی در توسعه فرهنگی داشته باشند و ضعف فرهنگی بزرگترین چالش ممسنی است و برای رفع ان رسانه نقش بسزایی دارند.یکی از راه کار های توسعه فرهنگ را توجه به حوزه دانشجویی و جذب دانشجو میباشد چرا که موجب افزایش تقاضا و توسعه میگردد.تعداد دانشجویان ممسنی قریب به 3500 نفر است و نسبت به چندین دانشگاه قدیمی استان بیشتر است.
کد خبر: ۴۸۵۰۷۷
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۰ 28 August 2017
تابناک فارس به نقل از خبر نور آباد:اسماعیل شمس الدینی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ممسنی در جمع خبرنگاران با تبریک هفته دولت گفت: امیدواریم با همکاری رسانه ها و دانشگاه بتوانیم در راستای پیشرفت فرهنگی جامعه حرکت ویژه ای داشته باشیم.

وی در خصوص اهمیت و جایگاه رسانه عنوان کرد: در تمامی کشور ها به رسانه نگاه ویژه ای دارند و رسانه را زیر بنای توسعه می دانند اما متاسفانه در کشور ما هنوز نگاه مناسبی به آنها نمی شود و به جایگاه خود نرسیده است. مطمئنا اطلاع رسانی صحیح و به موقع می تواند بسیاری از آسیب های جامعه را کاهش دهد و با توجه به حجم اطلاعات مردم نیازمند اطلاعات صحیح و به موقع هستند و خواستار تعامل در این مسیر هستیم.

شمس الدینی در خصوص اهمیت و تاثیر فرهنگ افزود: معضلات فرهنگی در شهرستان ممسنی زیاد بوده و رسانه نقش اساسی در توسعه فرهنگی داشته باشند و ضعف فرهنگی بزرگترین چالش ممسنی است و برای رفع ان رسانه نقش بسزایی دارند.

معضلات فرهنگی زیادی در شهرستان وجود دارد برای مثال با یک عزل و نصب مدیریتی چنان موجی راه می افتد و اقدام به تحریب و توهین ها می کنند که غیر قابل تصور است.  در این بین نقش رسانه ها بسیار بالاست و باید این فضا را مدیریت کنند.

شمس الدینی در خصوص ضررهای این چالش فرهنگی گفت: ضعف فرهنگی بزرگترین چالش شهرستان است و اطلاع رسانی و فرهنگ سازی بدون جهت گیری خاص می تواند مشکلات را حل کند. اگر نام ممسنی در استان به یک شهرستان بد نام معرف شده است  دلیل آن  عدم اطلاع رسانی ظرفیت های شهرستان بوده لذا باید مراکز اموزشی نیز در این راه کمک کنند.

وی یکی از راه کار های توسعه فرهنگ را توجه به حوزه دانشجویی و جذب دانشجو خواند و گفت: با ایجاد فضای تحصیلات عالی  و ورود دانشجو  پیشرفت شهرستان محقق خواهد شد. شهرستان های جهرم و یاسوج و...  به دلیل همین وجود دانشگاه ها با تحصیلات عالی و ورد دانشجو پیشرفت سریعی داشتند. افزایش دانشجو منجر به افزایش تقاضا و فرصت های درامد زایی می شود شهری که هزاران دانشجو داشته باشد می تواند یک منبع در آمد برای آن شهر به حساب آید . از طرفی در بعد فرهنگی نیز می توانند تاثیر گذار باشند ما در شهرستان نمی توانیم یک کنسرت برگزار کنیم این نشان می دهد با چالش های فرهنگی روبرو هستیم و به جد میتوان گفت مراکز اموزشی در ممسنی خیلی دیرتر از دیگر شهرهای استان راه اندازی شد و ممسنی پنجاه سال از یاسوج عقب است.
شمس الدینی رویکرد دانشگاه ازاد ممسنی را توجه به معضلات فرهنگی عنوان کرد و افزایش بودجه فرهنگی در دوره خود را نسبت به قبل بیش از ده برابر اعلام کرد و حمای از تشکلها و برنامه های متفاوت فرهنگی را موید این موضوع بیان کرد.

وی در این خصوص این سوال که چرا همه نشریات شما از طیف اصلاح طلبی است و برنامه های سیاسی بیشتر از طرف جریان اصلاح طلب برگزار می شود، گفت: تشکل اصلی دانشگاه همان بسیج دانشجویی است اما در کنار آن کانون های دیگری داریم هر کانون در چارچوب قانون و سازمان مرکزی زیر نظر دفتر فرهنگ می تواند کار کند و همه را حمایت می کنیم. لذا در نشریات نیز مجوز از سازمان صادر شده است و خودشان فعال بودند و آن را انتشار می دادند . و جناح های دیگر نیز باید فعالیت کنند لذا انتظار از دیگر کانون ها و جریان ها می رود که در این راستا ورود کنند و بسیج نیز به برگزاری برنامه های فرهنگی از قبیل برنامه های راهیان نور برنامه های جهادی و ... ورود کرده اند و هزینه ای برگزاری انها نیز از نشریات بسیار بیشتر است و در کنار انها نیز از تشکل های علمی حمایت کرده و مقام هایی از جمله سوم کشوری در مسابقات رباتیک را کسب کرده ایم.
شمس الدینی در خصوص دلایل توضیح نشریات سیاسی در خارج از دانشگاه نیز گفت: توضیح نشریات در خارج از دانشگاه اقدامات برخی از  افراد است که به صورت  خودجوش این کار را می کنند و ما هیچ گاه از طرف خود دانشگاه نشریات را توضیح نکرده ایم چون که اینکار غیر قانونی است لذا حتی با افرادی که اقدام به توضیح می کردند برخورد کرده ایم.

وی ادامه داد: نوراباد بهترین امکانات را در استان فارس دارد حتی بسیاری از دانشگاه های مراکز استان نیز این امکانات را ندارند و بهترین آموزش ها با امکانات به دانشجو ارائه می شود.استاندارد های محیط آموزشی دانشگاه آزاد را با دیگر دانشگاه  مقایسه کنید و خواهید دید که تفاوت بسیاری دارد ولی با این حال مظلوم واقع شده و با این همه خدمات هنوز به آن جایگاه ویژه خود نرسیده است.

وی در خصوص رکود علمی در دانشگاه گفت: دلیل این امر افزایش تعداد تحصیلکردگان بوده و بدون شک ما افزایش افراد نخبه را نیز داریم ولی این مهم مورد توجه عموم قرار نگرفته است.

ما نیز با مهیا کردن بهترین امکانات این فضا را برای دانشجوها ایجاد کرده ایم که بهترین آموزش ها را ببنید ولی وقتی دانشجو خودش نخواهد ما نمی توانیم کاری کنیم نتیجه می شود اینکه وقتی به بازار کار می رود آن تخصص لازم را نداشته باشد. البته دانشجویان متخصص و دارای درجات علمی فوق العاده بالا بسیار زیاد هستند.

شمس الدینی اظهار داشت: ما نیز برای بهبود این موضوع به اساتید با درجات علمی بالا استفاده کردیم هرچند 170 حق تدریسی داریم و فشارها اجازه کاهش آن را نمی دهد اما این افراد نیز دارای تحصیلات مناسبی هستند. از طرفی 45 نفر از اساتید اصلی ما و اعضای هیات علمی با بالاترین کیفیت هستند  که 95 درصد آنها دارای مدرک دکترا می باشند.
شمس الدینی اساس مشکلات را در دروس تخصصی دانست و ادامه داد: جذب استاد در رشته های عمومی باید ار فیلتر ناظران مربوطه در قم عبور کند و در این مورد خیالمان راحت است.

شمس الدینی در خصوص تعداد دانشجویان این واحد اموزشی گفت: فعلا 3500 دانشجو در رشته های مختلف داریم و تعداد دانشجویان این واحد از بسیاری از شهرهای استان که قبل از ما دانشگاه داشته اند نیز بیشتر است که 30 درصد انها غیره بومی و از شهرهای دیگر میباشد که این خود یکی از پتانسیل های خوب برای افزایش صنعت گردشگری و معرفی بهتر شهرستان میباشد.

این مقام مسئول در خصوص تعدا رشته های اموزشی در این دانشگاه بیان داشت: با شروع به خدمت در این واحد اموزشی تحصیلات تکمیلی را در نه رشته افزایش دادیم و بیست تا بیست و پنج رشته کارشناسی اورده ایم و در حال حاضر نیز بیش از چهل رشته کاردانی داریم.

دنبال توسعه رشته های علوم پزشکی هستیم و اساس ان افزایش گرید اموزشی در بیمارستان ممسنی هست و امیدواریم این موارد نیز برطرف شود.

شمس الدینی در خصوص پیگیری رشته های دکترا نیز عنوان کرد: در رشته های برق و کامپیوتر پرونده ها تکمیل شده و نیازمند امضای وزیر میباشد و و در دو رشته حقوق و علم تربیتی نیز پیگیر هستیم.
وی دانشگاه ازاد ممسنی را بعد از شیراز تنها دانشگاهی معرفی کرد که در دو گرایش رشته حقوق میتواند دانشجوی ارشد جذب کند.
وی از جمله فعالیت های سازنده دانشگاه ازاد را برگزاری نشست نخبگان و استفاده از سخنرانان مختلف  ایجاد فضای تعامل و بستر سازی فعالیت دانشجویان بیان کرد و در خصوص برخی مشکلا دانشگاه ازاد بیان داشت: عدم سیستم گرمایشی و سرمایشی در یکی از ساختمانهای دانشگاه متاسفانه به دلیل کاهلی مسئول همان زمان در تحویل گرفتم ساختمان بوده که بدون سیستم گرمایشی و سرمایشی تحویل گرفته است.
وس افتتاح گاز مجموعه در اینده نزدیک را خبر داد و در خصوص مشکلات مربوط به بوفه دانشگاه و انتشاراتی ان قول رسیدگی و پیگیری داد.
همچنین شمس الدینی  در پایان در مورد هزینه بالای دانشگاه ازاد گفت: برای تربیت یک لیسانس در دانشگاه ازادتقریبا ده ملیون هزینه دارد تا فارغ التحصیل شود. ولی دولت برای تربیت چنین مدرکی کم کم پنجاه ملیون هزینه میکند که این امر نشان میدهد بخش خصوصی بار زیادی را از دوش دولت در زمینه اموزش برداشته است و دولت باید صرفه جویی ها را در زمینه ایجاد بازار کار و ....هزینه کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار