بنا بر اعلام وزارت صنعت بیشترین شکایت مردم از خدمات پس از فروش در حوزه خودرو است این در حالی است که امسال با رشد 11 درصدی تولیدخودرو اما با کیفیت پایین روبه رو بودیم.
کد خبر: ۴۸۲۸۶۵
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۵ 23 August 2017
به گزارش تابناک : بنا به اعلام مدیرکل دفتر ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایت وزارت صنعت، معدن و تجارت، مهمترین گلایه مربوط به بخش خودرو و خدمات پس از فروش آن است؛ به طوری که در چهار ماه نخست امسال 270 فقره شکایت خودرویی به این اداره کل رسید که 52.6 درصد آنها به نقص فنی مربوط می شد.

طبق این اعلام، همچنین 10.4 درصد شکایت ها به تاخیر در تحویل خودرو، 8.9 درصد به عملکرد ضعیف نمایندگی ها، 7.8 درصد به خدمات پس از فروش و چهار دهم درصد نیز به افزایش قیمت ارتباط داشت.

جالب اینکه رئیس شورای رقابت و مرکز ملی رقابت هم اذعان دارد که خودروهای داخلی بی کیفیت هستند و دستورالعمل رشد ۳درصدی قیمت خودرو متاثر از افزایش تورم بخشی است.

رضا شیوا گفته است: شورای رقابت از موضوع ارتقای کیفیت در صنعت خودرو رضایت ندارد.

به گفته این مسئول، دستورالعمل تعیین قیمت متاثر از سه مولفه تورم بخشی، کیفیت و بهره وری است، میزان تورم بخشی حدود 6 درصد اعلام شده اما در عین حال از نظر بهره وری و کیفیت روند کاهشی در صنعت خودرو صورت گرفته، بنابراین قیمت خودرو براساس دستورالعمل جدید 2.5 الی  3 درصد با رشد روبرو شده  است.

بر اساس این گزارش آنچه مشخص است که شورای رقابت نیز از موضوع ارتقای کیفیت در صنعت خودرو رضایت ندارد و به موضوع ارتقای کیفیت در صنعت خودرو نمره منفی داده است، اما افزایش قیمت به دلیل رشد تورمی بخشی صورت گرفته و مبنای این کار قیمت ها در سال گذشته بوده است.


خودروسازی کشور در حال نابودی است
این در حالی است که به گفته بسیاری از کارشناسان، صنعت خودروسازی کشور دارای مشکلات عدیده ای است که به کلاف پیچ در پیچ تبدیل شده است.

در این باره عضو کمیسیون صنایع مجلس می گوید:خودروسازان دنیا با یکدیگر شریک تجاری و ادغام می‌شوند تا خودروهایی با کیفیت بهتر و قیمت تمام شده پایین‌تر تولید کنند، اما در کشور ما به‌جای آنکه خودروسازی را تقویت کنیم در حال تجزیه آن هستیم.
 
ولی ملکی معتقد است:با روشی که در پیش گرفته‌ایم به اهدف خود نمی‌رسیم و تبدیل به خودروساز نمی‌شویم،  شرکت‌های کیا با هیوندایی، پژو با سیتروئن در جهان به منظور تقویت یکدیگر ادغام می‌شوند ولی ما در کشور خودروسازان بزرگ را تجزیه می‌کنیم و کنار می‌گذاریم و کسی را که خودروساز نیست را به این عرصه می‌آوریم، این مسئله آینده روشنی ندارد.





منبع : اکوتیتر 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار