معاون فرهنگی و امور جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان استان البرز گفت: با اجرای طرح تدبیر زندگی، ۱۸ هزار زوج جوان آموزش‌های لازم را از طریق رواشناسان دیده‌اند.
کد خبر: ۴۸۲۸۴۵
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۶ 23 August 2017
به گزارش تابناک : قدرت‌‌الله شمیرانی، معاون فرهنگی و امور جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان استان البرز اظهارکرد : مهم‌ترین اقدام انجام شده اداره کل ورزش و جوانان که هم اکنون هم در استان در حال اجرا شدن است طرح تدبیر زندگی است که با همکاری اداره بهزیستی، دانشگاه علوم پزشکی و دادگستری استان در راستای ازدواجی آگاهانه اجرا می‌شود.
وی افزود: فراهم‌سازی بستر اشتغال برای ازدواج آسان جوانان عواملی مانند حمایت بخش‌های دولتی از امر ازدواج آسان و فرهنگ سازی این نوع ازدواج با استفاده از روانشناسان مجرب را می‌طلبد. 
شمیرانی با اشاره به اینکه عدم اشتغال، اعتیاد و مطلع نبودن از مهارت‌های صحیح زندگی برای جوانان منجر به طلاق و آسیب‌های اجتماعی می‌شود، خاطرنشان کرد: در راستای کاهش آمار طلاق آموزش مهارت‌های زندگی، نحوه چگونه زندگی کردن و آموزش‌های صحیح جنسی به لحاظ درک متقابل زن و مرد برای جوانان از سوی مسؤولان مربوطه الزامی است.
این مسئول ابرازکرد: همچنین با مطلع کردن جوانان از احکام ناب اسلامی و روش زندگی ائمه اطهار و حقوق متساوی زن ومرد به کاهش طلاق و پایداری زندگی افراد کمک شده است.
معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان البرز در ادامه با اشاره به مهم‌ترین اقدامات اداره کل ورزش و جوانان با استفاده از ظرفیت و همکاری سایر دستگاه‌ها اظهار کرد: راه‌اندازی مراکز مشاوره خصوصی مربوط به پیش از ازدواج، آموزش ۱۵۰ مربی دوره‌های TOT، آموزش هزار و۴۰۰ مربی در خصوص فضای مجازی و ... از جمله اقدامات صورت گرفته بوده است.
شمیرانی گفت: همچنین با راه‌اندازی مراکزی با نام فرهنگسرای غدیر و کلینیک کنترل خشم، جوانان از آموزش‌های پیش از ازدواج و مهارت‌های صحیح زندگی بهره مند می‌شوند که طرح مذکور در شهر اسلام آباد در حال اجرا است.
وی بیان کرد: برپایی نمایشگاه‌های ازدواج آسان و ارائه مشاوره رایگان، معرفی فرهنگ بومی محلی و ارائه کالاهای ایرانی به طور مستقیم با ۳۰ درصد تخفیف از جمله اقدامات صورت گرفته در حوزه ازدواج آسان است.
معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان البرز خاطرنشان کرد: مهم‌ترین اقدام صورت گرفته در حوزه ازدواج از سوی وزارت ورزش و جوانان و مجلس شورای اسلامی، افزایش تسهیلات ازدواج از ۳ میلیون تومان به ۱۰ میلیون تومان است.
شمیرانی با اشاره به جذب جوانان به ازدواج آگاهانه و ناپدید کردن فساد از جامعه افزود: باید تمام دستگاه‌های دولتی به خصوص مدارس و دانشگاه‌ها که تاثیر بسزایی در معرفی فرهنگ ناب اسلامی محمدی و زندگی موفق و سالم خواهند داشت وارد عمل شوند.
وی گفت: با تاثیرگذاری صحیح و اسلامی در سیستم آموزشی و محتوای مدارس و دانشگاه‌ها به طور قطع روند زندگی جوانان بر پایه اسلام و احکام اسلامی بنا خواهد شد.






منبع : ایکنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار