مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز رشد جمعیت دانش آموزی این استان را ۹ برابر میانگین کشوری خواند و گفت: ارتقاء زیرساخت های آموزشی البرز یک ضرورت است.
کد خبر: ۴۸۲۶۲۹
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۹ 23 August 2017

به گزارش تابناک : خسرو ساکی، مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز با حضور در پنجاه و چهارمین نشست شورای  آموزش و پرورش استان البرز که عصر روز گذشته در استانداری برگزار شد، گفت: یکی از عمده ترین مشکلات نظام آموزشی استان به بحث زیرساخت های آموزشی و ضعف موجود در آن برمی گردد.

 

ساکی با تأمل بر رشد جمعیت دانش آموزی هرساله استان، افزود: متناسب با رشد بالای جمعیت دانش آموزی که هرساله در استان دیده می شود، در حال حاضر 9 نفر بیشتر در کلاس های درسی این استان نسبت به میانگین کشور در حال تحصیل هستند.

 

وی عنوان کرد: تقویت زیرساخت های آموزشی یکی از راهبردهایی است که می توان در امر گریز از وضعیت جمعیت بالای کلاس های درسی از آن بهره گرفت.

 

وی تصریح کرد: مجموعه اداره کل نوسازی استان در سال پیشین 360 میلیون تومان اعتبار از محل یک درصدی اعتبارات اداری استان دریافت کرده است.

 

وی با نظر به اهمیت ارتقاء زیرساخت های آموزشی مطرح کرد: اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان در امر ارتقاء ساخت و تجهیز زیرساخت های آموزشی، مشارکت لازم با آموزش و پرورش استان را می تواند داشته باشد.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز بیان کرد: توسعه و تجهیز مدارس غیر دولتی می تواند یکی از راهکارهای مناسب برای کاهش آمار در مدارس دولتی محسوب شود، بر این حسب کاستن مشکلات موجود آموزشی از دیگر برنامه های این اداره کل است.

 

از دیگر سرفصل های بحث طی این نشست می توان به بررسی فضاها و اماکن ورزشی نیمه تمام، نحوه برپایی مسابقات ژیمناستیک دانش آموزان، همچنین تعیین وضعیت نرخ هزینه های کلاس های المپیاد، فوق برنامه ها و ... اشاره  کرد.

 

گفتنی است، این نشست پنجاه و چهارمین نشست شورای آموزش و پرورش استان البرز پس از شکل گیری این استان بود.

 





منبع : شبستان 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار