مدیرکل تبلیغات اسلامی البرز از استقرار امام جماعت در روستاهای بالای یک صد خانوار تا پایان سال آینده خبر داد.
کد خبر: ۴۸۲۴۲۰
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۴ 22 August 2017
به گزارش تابناک : حجت‌الاسلام سیدعباس مسعودی با اشاره به روز جهانی مسجد، اظهار داشت: 70 درصد مساجد استان دارای امام جماعت هستند و مابقی آن‌ها که بیشتر در روستاها قرار دارند بدون امام جماعت هستند و بر اساس برنامه‌ریزی‌های سازمان تبلیغات اسلامی تا پایان سال 97 مساجد تمام روستاهای بالای یک صد خانوار دارای امام جماعت می‌شوند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز ادامه داد: با راه‌اندازی و فعال‌سازی شوراهای مساجد در روستاها، فعالیت‌های عمرانی و فرهنگی با کمک ائمه جماعات در این مناطق ساماندهی می‌شود.

وی با بیان اینکه رئیس این شوراها، امام جماعت و دبیر آن دهیار روستاها هستند تا دهیاران بتوانند از اعتبارات روستایی در حوزه فرهنگی استفاده کنند، ادامه داد: روحانیون و ائمه جماعات روستاها می‌توانند در رشد مسائل فرهنگی و کاهش آسیب‌های اجتماعی همچون طلاق و مصالحه در بین زوجین نقش بسزایی داشته باشند.

مسعودی با اشاره به اینکه یکی دیگر از نقش‌های روحانیون در بعد فرهنگی در روستاها کاهش مهاجرت از روستاها به شهرها و افزایش مهاجرت معکوس است، عنوان کرد: روحانیون همچنین می‌توانند پاسخگوی اذهان و شبهات جوانان بوده و حمایت از برنامه‌های فرهنگی داشته باشند.

وی با بیان اینکه با اختصاص بودجه مناسب فرهنگی توسط دولتمردان می توانکمتر شاهد بروز آسیب‌های اجتماعی در جامعه بود، اضافه کرد: با اینکه حدود یک هزار مسجد در استان داریم اما این مساجد ظرفیت 20 تا 30 درصد جمعیت استان را دارند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی البرز با اشاره به 30 مرداد ماه سالروز تسخیر مسجد الاقصی به دست رژیم صهیونیستی و روز جهانی مساجد، اظهار داشت: مسجد در دین مبین اسلام و در قرآن از جایگاه خاصی برخوردار است به طوریکه در قرآن مجید نام 'مسجد' 21 بار و کلمه 'مساجد' نیز 6 بار تکرار شده است.

وی با بیان اینکه در یکی از آیات شریفه قرآن آمده که مسجد تعبیرش این نیست که در و دیوار آن آباد شود بلکه عمرانی مسجد به حضور است، افزود: از دیگر آیات و روایات برمی‌آید که در روز قیامت یکی از مکان‌هایی که از ما سئوال و شکایت می‌کند، مسجد است.

مسعودی با اشاره به اینکه با حضور نماینده ولی فقیه در استان البرز شورای مرکز رسیدگی به امور مساجد در استان راه‌اندازی شد که هدایت آن توسط 13 نفر از افراد حقیقی و حقوقی است، افراد حقیقی شامل 6 نفر از بزرگان علمی و اعضای حوزوی و ائمه جمعه استان هستند، بیان کرد: افراد حقوقی نیز شامل تبلیغات اسلامی، اوقاف و امور خیریه، شورای سیاست گذاری ائمه جمعه، معاونت فرهنگی نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان، کانون فرهنگی هنری مساجد و حوزه علمیه هستند و نفر سیزدهم نیز امام جمعه کرج است.

وی با بیان اینکه با راه‌اندازی این شورا، کار سیاست‌گذاری برای مساجد انجام می‌شود و اجرای آن توسط مرکز رسیدگی به امور مساجد است، ادامه داد: در مناطقی که امام جمعه داریم مسئولیت رسیدگی به امور مساجد برعهده امام جمعه است و مدیر هر مسجد نیز امام جماعت مغرب و عشای مسجد است و هیات امنای مسجد نیز با معرفی امام جماعت بوده که بازوان او در فعالیت‌ها و تصمیم گیری‌ها هستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی البرز با اشاره به اینکه با نگاه ویژه دولت مساجد از پرداخت هزینه آب، برق و گاز معاف هستند که انتظار می‌رود از این فضاها در بخش علمی و فرهنگی به خوبی استفاده شود، اظهار داشت: مساجد از سنگین‌ترین و گران‌ترین اماکنی هستند که در کشور ساخته می‌شود که باید با همکاری معلمان برای ارائه آموزش‌های مختلف از این مکان‌ها استفاده کرد.






منبع : تسنیم 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار