معاون رئیس جمهور در امور زنان گفت:موضوع حضور زنان در ورزشگاه‌ها باید با حداقل تقابل و حداکثر تعامل پیش رود. اوایل انقلاب بحث حضور زنان تابو بود ولی تدریجا با همکاری بخش‌های مختلف جامعه و همکاری خوب مراجع شرایط بهبود یافته است.
کد خبر: ۴۸۲۳۰۴
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۷ 22 August 2017
به گزارش تابناک : معصومه ابتکار پیش از ظهر امروز در اولین نشست خبری خود با اصحابه رسانه ضمن تشریح مهم ترین برنامه های معاونت امور زنان در دولت دوازدهم اظهارداشت: امیدوارم در دولت دوازدهم با همکاری اصحاب رسانه با توجه به سیاست رئیس جمهور در بحث جریان آزاد اطلاعات و همکاری رسانه ها در حوزه های مرتبط با زنان و خانواده که موضوع بسیار مهمی است و مطالبه عمومی جامعه است بتوانیم قدم برداریم.

معاون رئیس جمهور در امور زنان با اشاره به برنامه خود در این معاونت تحت عنوان " زنان، خانواده و توسعه پایدار" به دولت ارائه کرده ام، گفت: اولین و یکی از مهم ترین رویکردها ارتقا و افزایش کارایی ساختارهای مرتبط با زنان است که معاونت زنان یکی از آن ساختارهاست و متاسفانه از ساز و کار کافی و لازم برای پاسخگویی نسبت به وظایف خود برخوردار نیست. یکی از رویکردها تقویت این ساختارهاست برای اینکه بتوانیم  خدمات مرتبط با زنان را با قوت بیشتر و جلب مشارکت مردم مورد توجه قرار دهیم.

وی با اشاره به جلب همکاری دانشگاهیان، هنرمندان و ورزشکان در امور زنان بیان کرد: لینکی در سایت معاونت زنان برای درج نظرات و پیشنهادات قشرهای مختلف تعریف می شود.

توجه به اشتغال بانوان در دولت دوازدهم

ابتکار در ادامه سخنان خود با اشاره به دختران فارغ التحصیل گفت: با توجه به جمعیت بالای دختران فارغ التحصیل و از آنجا که تعداد بسیار زیادی از آنها جویای کار هستند، توجه به اشتغال بانوان را مد نظر خود قرار دادیم و با همکاری دستگاه‌های مختلف این مسئله در معاونت زنان دولت دوازدهم با جدیت پیگیری خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به آنکه در سازمان حفاظت از محیط زیست نیز جلب مشارکت‌های مردمی را در دستور کار داشتم اظهار کرد: در معاونت زنان و امور خانواده رئیس جمهور نیز جلب مشارکت‌های مردمی را پیگیری خواهم کرد و زنان و تمامی آحاد جامعه را به مشارکت هر چه بیشتر دعوت می‌کنم.

ابتکار ادامه داد: یکی از وظایف مهم بحث دیده بانی وضعیت زنان و خانواده است. در شاخص های حقوقی، اشتغال، بهداشت، آموزش، مسایل اجتماعی اگر بخواهیم پیشرفتی حاصل کنیم باید سنجه های لازم را معرفی کنیم که در این زمینه با مرکز آمار همکاری های لازم را خواهیم داشت. ضمن اینکه در این شاخص ها به موضوع سیاست های ابلاغی رهبر در حوزه زنان و اهداف برنامه ششم توسعه توجه می شود.

رایزنی با وزرا برای استفاده از ظرفیت زنان

معاون رئیس جمهور در امور زنان خاطرنشان کرد: همچنین با تمامی دستگاه های اجرایی و وزرا در ارتباط با برنامه دولت دوازدهم در حوزه زنان و استفاده از ظرفیت آن ها در دستگاه ها مکاتبه کرده ام و اولین درخواستی که وزرا داشتم این بود که تعداد مدیران زن در مجموعه خود را به معاونت زنان اعلام کنند. این موضوع در راستای بخشنامه دولت و تکلیف دولت در بحث مدیریت زنان است که طبق آن باید تا پایان برنامه ششم توسعه 30 درصد از مناصب مدیریتی بر اساس شایستگی در اختیار زنان قرار بگیرد.

وی تصریح کرد: همچنین منشور حقوق شهروندی زنان را به طور جدی دنبال خواهیم کرد. علاوه بر این لوایحی که در حوزه زنان در اختیار مجلس قرار دارد را نیز دنبال می کنیم. در حال حاضر یکی از لوایح مهمی که وجود دارد بحث تأمین امنیت زنان در برابر خشونت است که کارهای خوبی انجام شده است.

ابتکار ادامه داد: علاوه بر این ارتقای سلامت جسمانی و بهداشتی زنان، دختران و خانواده بسیار اهمیت دارد که با همکاری وزارت بهداشت این برنامه را دنبال خواهیم کرد.

توجه به کودکان دختر در برنامه‌های معاونت زنان

معاون رئیس جمهور در امور زنان تصریح کرد: در برنامه هایی که به دولت ارائه کرده ام بندی به طور ویژه به کودکان دختر اختصاص یافته است. با توجه به اینکه کودکان دختر در معرض آسیب هستند و شرایط خاصی دارند در برنامه ها مورد توجه قرار می گیرد.

وی با اشاره به موضوع توان افزایی زنان بیان کرد: یکی از ابعاد مهم کار معاونت امور زنان، توان افزایی زنان است که حتما این موضوع را در بحث محیط زیست نیز دنبال می کنیم. چرا که نقش زنان و خانواده در جلوگیری از آسیب های وارد شده به محیط زیست جدی است. علاوه بر این بحث توانمندی اقتصادی در بازار کار مساله اشتغال، کارآفرینی را با همکاری تشکل های مختلف پیگیری خواهیم کرد.

توان افزایی زنان آسیب دیده در دولت دوازدهم

ابتکار تصریح کرد: همچنین توان افزایی زنان آسیب دیده نیز یکی از بحث هایی است که از سوی معاونت امور زنان دنبال می شود. لایحه ای در این زمینه از قبل وجود داشت که پیچ و خم هایی داشته و ما پیگیر رفع آن خواهیم بود.

وی در ادامه با اشاره به نگاه خود در دوره جدید معاونت زنان گفت: در این دوره نگاهمان در معاونت زنان و خانواده، ملی خواهد بود. همچنین از آقایان نیز بیشتر استفاده خواهیم کرد. فکر می کنم مشکلی نخواهد بود و با برنامه ریزی برای حضور زنان رویه گفت و گوی ملی دنبال خواهد شد. سیاستی که معاونت امور زنان دنبال می کند مبتنی بر سیاست های دولت در جهت رویکرد اعتدال است. ضمن اینکه از همه ظرفیت های موجود در معاونت برای پیشبرد اهداف و برنامه ها استفاده خواهیم کرد.

وی در ادامه سخنان خود درباره رویکرد معاونت زنان درخصوص حمایت از زنان سرپرست خانوار گفت: در این باره در دوره خانم مولاوردی برنامه های خوبی اجرا شده و با سازمان های مختلف از جمله بهزیستی اقدامات مشترکی انجام شده است. همچنین شبکه های مردم نهاد و خیریه ها فعال هستند و من از نزدیک با این خیریه ها آشنا هستم و در برنامه های معاونت سعی می کنیم از مشارکت کلان برای کمک به زنان سرپرست خانوار استفاده کنیم.

برنامه‌های معاونت زنان درباره حمایت از زنان زندانی

ابتکار همچنین درباره برنامه های معاونت زنان در رابطه با زنان زندانی نیز گفت: کمپین خوبی در رابطه با زنان زندانی شکل گرفت و این روند ادامه دارد و گروه های آسیب دیده یکی از اهداف برنامه های ما در معاونت زنان قرار دارد. در این زمینه تلاش می کنیم اقدامات خوبی انجام شود. علاوه بر این لایحه تأمین امنیت زنان در برابر خشونت نیز بحث مهمی است که با تشکل های مردمی در این زمینه خیلی کار شده است.

نظر ابتکار درباره ورود زنان به ورزشگاه‌ها

معاون رئیس جمهور در امور زنان همچنین درباره ورود زنان به ورزشگاه ها نیز گفت: تلاش می کنیم که این موضوع را حداکثر تعامل پیش ببریم. البته گام های خوبی در سال های بعد از انقلاب برای حضور زنان در عرصه های مختلف از جمله ورزش صورت گرفته است که این روند باید به تدریج و با تعامل انجام شود.





منبع : پانا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار