روزهای پایانی مدیریت شهری گذشته به سرعت در حال سپری شدن است و اعضای منتخب به دنبال گزینه مناسب برای شهرداری کرج هستند. در این خصوص به بررسی کارنامه هر یک از کاندیدا پرداخته می شود.
کد خبر: ۴۸۱۹۱۱
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۳ 21 August 2017
به گزارش تابناک : این در صورتی است که شهردار کرج علیرغم تمام بحث‌ها و جلسات منتخبین دوره پنجم شوراها هنوز انتخاب نشده و روند پیش رو انتخاب گزینه "سرپرست" برای شهرداری مرکز استان البرز را منتفی نمی‌کند. با اینکه از مدت‌ها قبل روند انتخاب شهردار در شورای پنجم شهر کرج آغاز شده است اما هنوز انتخاب شهردار مرکز استان البرز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و جلسات آن با توجه به اینکه طی 3 روز آینده شورای جدید در ساختمان شورای شهر کرج برای آغاز کار خود مستقر می‌شود، هنوز ادامه دارد و این درحالی است که در چند کیلومتری این شهر، در شهر تهران نه تنها شهردار بلکه هیئت رئیسه شورای شهر هم مشخص شده است. 

در این راستا رئیس سنی شورای شهر کرج در مصاحبه ای عنوان کرد که در شورای جدید به دنبال این هستند که شهردار را با اجماع و توافق همه اعضا بر روی یک گزینه انتخاب کنند
به همین خاطر پنج کاندیدای شهرداری کرج برنامه‌های پیشنهادی خود برای سکانداری شهرداری کرج ارائه کردند و در نشست چند روز گذشته، پنج کاندیدای شهرداری کرج به بیان تفصیلی برنامه‌های خود پرداختند.

علی مقدس زاده، محسن صادق، اصغر نصیری، مصطفی سلیمی و علی نوذرپور پنج کاندیدای شهرداری کرج هستند. بر این اساس بر آن شدیم تا کارنامه و برنامه های هر یک از کاندیدای مورد نظر را بررسی کنیم.

علی مقدس زاده
او که مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری خانه سازی ایران وابسته به سازمان تامین اجتماعی  است، به مدت پنج سال شهردار منطقه 6 شهرداری تهران بوده و اکنون در زمره کاندیدای شهرداری کرج است؛ مهندس مقدس زاده داراي مدرك فوق ليسانس عمران از دانشگاه صنعتي اميركبير می باشد. او در مصاحبه ای از جمله مشکلات شهرستان کرج را تعهدات مالی شهرداری به سیستم های بانکی می داند و دیگری  پرداختن به اموری مانند فروش تراکم و واگذاری امتیازاتی است که در طول سال های قبل در حوزه شهرسازی عملیاتی شده است؛ در حالی که از نظر او چنین اقداماتی با طرح تفضیلی کرج منافات دارد.

مقدس زاده یکی از برنامه‌های خود را استفاده از ظرفیت‌های بخش گردشگری در شهر کرج اعلام کرده و به طرح این سؤال پرداخت که چرا باوجود جاذبه‌های گردشگری بیشمار در کرج همه از این شهر عبور می‌کنند و این شهر مقصد گردشگری نیست.

محسن صادقی
او از مدیران وزارت کشور است و در برنامه های خود به قانونمندی و قانون‌گرایی در حوزه مدیریت شهری تأکید دارد و در مصاحبه ای گفته است که بسیاری از پروژه‌های عمرانی شهری کرج بدون رعایت استانداردهای لازم اجرا می‌شود و باید زمینه را برای ورود مردم در امر تصمیم‌گیری‌های شهری فراهم کرد.

اصغر نصیری
یکی دیگر از گزینه های شهرداری کرج اصغر نصیری است او (قائم مقام) معاونت خدمات شهری شهرداری کرج بوده است. اما در ماه های اخیر در رسانه ها با حاشیه هایی از جمله املاک نجومی مواجه شده که با اعلان بیانیه ای این امر را تکذیب کرده و مدعی شده برای اصلاح طلبی هزینه های بسیاری داده است. او که در زمان مدیریت قالیباف شهردار منطقه 7 بوده و متولد 1351  می باشد، هم اکنون دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت شهری است. نصیری نامزد این دوره انتخابات شورای شهر تهران شد؛ اما در میان گزینه‌های نهایی فهرست اصلاح‌طلبان قرار نگرفت.

علی نوذرپور
علی نوذرپور متولد1339، فوق‌لیسانس برنامه‌ريزي شهري و منطقه‌ای و دانشوري شهرسازي دارد.  او کاندیدای تصدی شهرداری تهران بوده و دارای سوابق اجرایی حوزه شهری است؛ بدین ترتیب وظایفی چون ریاست مركز مطالعات برنامه‌ريزي شهري وزارت كشور، جانشینی ریاست سازمان شهرداری‌ها، رييس مركز پژوهش‌های شهري و روستايي سازمان شهرداری‌ها و دهيارها ی وزارت كشور، نایب‌رییس ستاد هماهنگي امور ايمني، رئيس كميته آمايش، مسكن و شهرسازي در دبيرخانه مجمع تشخيص مصلحت نظام،  رئيس هیئت‌مدیره جامعه مهندسان شهرساز ايران، ریاست دبیرخانه کمیسیون دائمی موضوع تبصره ذیل ماده 5 آیین نامه اجرایی جلوگیری از آلودگی آب، نماینده وزیر کشور در كميسيون ماده صد قانون شهرداري تهران، نماینده وزیر کشور در کمیسیون بند20 ماده 55 قانون شهرداري تهران، نماینده وزیر کشور در كميته توسعه پايدار را در این سال ها بر دوش داشته است. همچنین اقداماتی چون طراحی نظام مدیریت مجموعه های شهری، مدیریت تهیه و تدوین 9 سند آسیب شناسی درباره مسائل مهم مدیریت شهری در کلان شهرهای کشور را در رزومه خود دارد. 
 
مصطفی سلیمی
مصطفی سلیمی شهردار مناطق مختلف تهران،سال‌ها شهردار مناطق ٦، ١٨ و ٢١ دوره مدیریت محمدباقر قالیباف بوده است. او در معرفی خود و برنامه‌هایش اعلام کرده است که «اصلاح‌طلب هستم و گرایش سیاسی‌ام مشخص است
به گزارش فارس او از مدیرانی است که شدیدا از سوی چند چهره نزدیک به کارگزاران حمایت شده و این روزها نیز با برگزاری جلسات و میهمانی هایی در رستوران های لوکس سعی دارد نظر موافق اعضای شورای شهر کرج را نسبت به خود جلب کند.نکته مهم تر اما کارنامه پرابهام سلیمی است؛ فارس معتقد است کارنامه ای که در طول تصدی مدیریت وی در مناطق مختلف شهری تهران مورد انتقاد دلسوزان مدیریت شهری قرار داشته و رانت هایی نیز در همین دوران به برخی افراد نزدیک به جریان های سیاسی و از سوی وی واگذار شده است. در همین بین می توان به کارنامه وی در هیات مدیره تیم فوتبال پرسپولیس اشاره کرد؛ حضوری که از ابتدای سال ۹۳ و با لابی گری وی با افراد نزدیک به دولت آغاز شد اما تنها چندماه بعد با بازداشت وی پایان یافت. در برخی محافل گفته می شد که بازداشت وی مربوط به پرونده حمیدرضا سیاسی مدیرعامل وقت پرسپولیس که به اتهام با چهره های معاند در بازداشت قرار داشت، بوده است. 
 
در آینده چه اتفاقی خواهد افتاد؟
با توجه به بررسی کارنامه بسیاری از کاندیدای تصدی پست شهرداری کرج، این علامت سوال در ذهن به وجود می آید که برخی از نامزدها رزومه مشخصی در کارنامه خود ندارند و حتی با سرچ پیشرفته اینترنتی مطالبی از آنان پیدا نمی شود. از سوی دیگر برخی کاندیدا دارای کارنامه پر ابهام و سوگیری گروه های سیاسی دیگر هستند که قدرت تعامل را از آنان سلب می کند. در این راستا به نظر می رسد علی نوذرپور دارای کارنامه ای شفاف در حوزه مدیریت شهری است و شاید با روی کار آمدن او بتوان سایه برخی مشکلات را از سر کرج برداشت. داشتن تعامل، کارنامه شفاف و تخصص از جمله مواردی است که در رزومه او دیده می شود. چنان چه بخواهیم از شهرداری سیاسی خلاصی بیابیم، می توان او را به عنوان گزینه پیشرو به مردم کرج معرفی کرد.










منبع : تیترشهر 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار