معاون وزیر امور خارجه کشورمان از نقش ممتاز ملت، دولت، ارتش و مقاومت لبنان در مقابله با اشغالگری رژیم صهیونیستی و همچنین مبارزه با تروریسم تقدیر کرد.
کد خبر: ۴۸۱۷۷۰
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۴ 21 August 2017
به گزارش تابناک : حسین جابری انصاری، معاون عربی و آفریقا وزارت امور خارجه که به منظور دیدار با مقامات ارشد لبنان و رهبران سیاسی و دینی این کشور، به بیروت سفر کرده است صبح امروز (دوشنبه 30 مرداد) با میشل عون رئیس جمهوری لبنان در محل کاخ ریاست جمهوری (بعبدا) دیدار و پیرامون تحولات لبنان و منطقه و روابط و همکاری‌های ایران و لبنان، گفتگو کرد.

معاون وزیر امور خارجه با ابلاغ سلام رئیس جمهوری اسلامی ایران به رئیس جمهور لبنان، از نقش ممتاز ملت، دولت، ارتش و مقاومت لبنان در مقابله با اشغالگری رژیم صهیونیستی و همچنین مبارزه با تروریسم تقدیر کرد.

جابری انصاری با اشاره به اینکه دو اولویت وزارت امور خارجه در دوره دوم ریاست جمهوری جناب آقای روحانی، گسترش همکاری‌های منطقه‌ای و افزایش تحرک در دیپلماسی اقتصادی است، افزود لبنان جایگاه ویژه‌ای در هر دو اولویت دارد.

رئیس جمهوری لبنان نیز در این دیدار با اشاره به تاثیر گسترده بحران‌های منطقه‌ای به‌ویژه بحران سوریه بر لبنان، و تاکید بر موفقیت‌های داخلی بدست آمده از طریق اجماع ملی لبنان در زمینه مبارزه با تروریسم و تصویب قانون انتخابات جدید، یکی از اولویت‌های دولت لبنان را در مرحله فعلی حل مشکلات اقتصادی کشور دانست.

میشل عون همچنین با ابلاغ سلام به جناب آقای روحانی و تبریک آغاز دوره جدید ریاست جمهوری ایشان، بر ضرورت گسترش روابط و همکاری‌های دو کشور تاکید کرد.






منبع : تسنیم 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار