نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با تاکید بر اینکه باید روی نخبه‌ها کار کرد و در البرز احتیاج به مراکز تخصصی است، گفت: طلاب البرز که پایه ۱۰ را تمام کردند درخواست توسعه حوزه‌های علمیه پژوهشی را دارند.
کد خبر: ۴۸۱۷۴۸
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۴ 21 August 2017
به گزارش تابناک : آیت‌الله سیدمحمدمهدی حسینی‌همدانی در مراسم افتتاحیه سال تحصیلی حوزه‌های علمیه استان البرز که صبح امروز در مصلی نماز جمعه کرج برگزار شد، با اشاره به اینکه باید در مقابل اندیشه‌های مخرب ایستاد و توان فکری را بالا برد اظهار داشت: دشمن به ریشه کن کردن دین، معنویت، اسلام، شیعه و انقلاب با همه ترفندها کمر بسته است.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با بیان اینکه دشمن در ریشه کردن شیعه به عنوان یک مکتب کمر بسته‌ است، افزود: امروز طلاب مدافع دستورات دینی و احکام هستند.

وی با اشاره به اینکه برخی از افراد انحرافی با چه هزینه‌هایی سعی در سکولار کردن حوزه‌ها دارند تا عقاید ناب شیعی را تحریف کنند و از کار بیاندازند و از عناصر داخلی کمک می‌گیرند، بیان کرد: سند 2030 مسئله کمی نبوده است که اعتراضات را بلند کرد و در چند وقت قبل وزارت علوم ابلاغیه‌ای را به دانشگاه‌ها داده که در مقطع کارشناسی به بالا درس دفاع مقدس اختیاری و حذف شود و کاملا در مسیری که دشمن طراحی و برنامه‌ریزی کرده پیش می‌روند. 

امام‌جمعه کرج با بیان اینکه عکس شهید نواب صفوی را به بهانه اینکه بچه‌ها با دیدن آن یاد قتل می‌افتند و می‌ترسند، را حذف کردند، اضافه کرد: امروز فضای مجازی به راحتی به همه امور آسیب می‌رساند و باید به شبهات پاسخ داد که نیاز به داشتن آگاهی لازم و آشنایی با شبهات است.

وی با اشاره به اینکه باید بصیر بود و بصیرت داد که عنصر بصیرت بخش، روحانیت است، اظهار داشت: باید پرکار بود و تنبلی و بیکاری امرور خلاف شرع مسلم است و جایز نیست.

آیت‌الله حسینی‌همدانی با بیان اینکه باید استان چشم‌انداز داشته باشد، افزود:  باید این چشم‌انداز نوشته شود و پیش نویس آن آماده شود تا روی آن کار شود که من هر 4 سال این موضوع را گفته‌ام. 

وی با اشاره به اینکه باید در سال 1404 بدانیم حوزه‌های البرز چگونه است، عنوان کرد: باید نقصهای موجود در استان را رفع کرد و برنامه‌ها مشخص باشد.

امام جمعه کرج با بیان اینکه  وقتی طبق برنامه عمل شود می‌توان نواقص را برطرف کرد، ادامه داد: مطلبی را به ما القا کردند که نظم ما در بی‌قنظمی است که درست نیست و کسانی که به درجات علمی رسیدند همه اهل نظم بودند. 

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به اینکه حوزه باید طلاب را در پاسخ شبهات خوب بار آورد و عالم باید در زمان حاضر باشد، عنوان کرد: در البرز با انواع فرقه‌ها روبرو هستیم که در برخی نقاط چند هزار نفر حضور دارند که حوزه‌های علمیه باید با آنها مقابله کنند.

آیت‌الله حسینی‌همدانی با بیان اینکه این امر کمک مسئولان استانی و شورا را می‌خواهد، افزود: کار عقب افتاده زیاد است که باید برای آن تلاش کرد.

وی با تاکید بر اینکه باید روی نخبه‌ها کار کرد و در البرز احتیاج به مراکز تخصصی است، تصریح کرد: طلاب البرز که پایه 10 را تمام کردند درخواست توسعه حوزه‌های علمیه پژوهشی را دارند. 

نماینده ولی‌ فقیه در استان البرز با بیان اینکه مرکز شیعه شناسی در البرز در 4 دوره طلاب فاضلی برای جهان اسلام تربیت کرده است، اضافه کرد: به توسعه کیفی حوزه علمیه باید توجه شود.

وی با اشاره به اینکه حوزه در البرز باید دیده شود و ما مسئولان شورای فرهنگی را دعوت کردیم که فقط تعدادی آمدند، گفت: بنده سال تحصیلی جاری حوزه‌های علمیه البرز را سال "اخلاق تبلیغ و توسعه امور تبلیغ" نامگذاری می‌کنم و باید به مسئله اخلاق پرداخته شود.





منبع : تسنیم 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار