شهردار کرج علیرغم تمام بحث‌ها و جلسات منتخبین دوره پنجم شوراها هنوز انتخاب نشده و این در حالی است که روند پیش رو انتخاب گزینه "سرپرست" برای شهرداری مرکز استان البرز را منتفی نمی‌کند.
کد خبر: ۴۸۱۵۵۶
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۵ 21 August 2017
به گزارش تابناک : شورای دوره پنجم شهر کرج که متشکل از 13 عضو است باید مطابق قانون از یکم شهریورماه سال جاری کار خود را آغاز کند.

بر همین اساس اعضا منتخب مردم در پی انتخاب شهردار مناسب برای شهرداری مرکز هستند.

پیش از این محمدحسین خلیلی‌اردکانی با اشاره به روند انتخاب شهردار در شورای شهر کرج گفته بود: بنده نزدیک به 90 نفر از افراد گوناگون مانند شهرداران، استانداران، نمایندگان مجلس و معاونان استاندار را بررسی کردم.

رئیس سنی شورای پنجم شهر کرج با بیان اینکه بعد از مشورت با اعضای شورای پنجم و پس از بررسی افراد گوناگون در نهایت 32 نفر انتخاب شدند، ادامه داد: بعد از بررسی این 32 نفر، 7 نفر انتخاب شدند.

وی با ابراز اینکه این 7 نفر عملکرد گذشته خود را ارائه دادند و خود را معرفی کردند، بیان کرد: منتخبین مردم از این افراد سؤال‌های خود را پرسیدند و در نهایت 5 نفر انتخاب شدند.

خلیلی‌اردکانی با بیان اینکه این 5 نفر باید در یک جلسه برنامه‌های خود را برای شهردار شدن به نمایندگان مردم ارائه دهند، اضافه کرد: روز دوشنبه جلسه‌ای که این افراد باید برنامه‌ خود را ارائه دهند، مشخص می‌شود.

وی با اشاره به منتخبان سمت شهرداری کرج، اظهار داشت: آقایان مصطفی سلیمی با سابقه شهرداری مناطق گوناگون تهران، نصیری از شهرداران مناطق تهران، نوذرپور از شهرداران مناطق تهران، مقدس‌زاده از شهرداران مناطق تهران و محسن صادقی از مدیران وزارت کشور نامزدهای شهرداری کرج هستند.

در پی این مصاحبه، همگان در انتظار برگزاری جلسه‌ای برای ارائه برنامه‌های این 5 گزینه به منتخبان خود بودند که رئیس سنی شورای پنجم شهر کرج اظهار داشت: تاکنون اعضای هیئت رئیسه شورای پنجم شهر کرج مشخص نشده‌اند.

اردکانی با بیان اینکه در حال حاضر فقط رئیس سنی شورا وجود دارد، ادامه داد: در هفته گذشته جلسه‌ای برای ارائه برنامه‌های 5 گزینه شهرداری کرج برگزار شد اما هنوز تصمیم نهایی برای انتخاب گزینه شهردای کرج گرفته نشده که به جلسه دیگر موکول شده است.

وی با اشاره به اینکه این جلسه به زودی تشکیل می‌شود،‌ بیان کرد: سعی می‌شود در اول شهریور ماه سال جاری کار شورای پنجم شهر کرج آغاز شود و قبل از آن اعضای هیئت رئیسه انتخاب شوند.

امروز هم خلیلی‌اردکانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم، در پاسخ به اینکه آیا شب گذشته جلسه مورد نظر برای انتخاب شهردارا از بین 5 گزینه موجود برگزار شد، اظهار داشت: امروز همچنان در حال پیگیری جلسه هستیم اما مشخص نیست که امروز برگزار شود یا خیر.

وی با بیان اینکه شاید تشکیل این جلسه برای انتخاب شهردار به  فردا موکول شود، اضافه کرد: این جلسه فردا به صورت قطعی تشکیل می‌شود.

اردکانی در پاسخ به اینکه "پس برگزاری جلسه برای فردا حتمی است"، گفت: ما می‌گوییم که به دنبال برگزاری جلسه هستیم اما باز هم امکان برگزار نشدن آن احتمال دارد.

وی در جواب این سوال که اگر فردا این جلسه تشکیل نشود، آیا سرپرست برای شهرداری انتخاب می‌شود، عنوان کرد: تلاش داریم که "شهردار" را تعیین کنیم و اگر نشود قاعدتا باید سرپرست انتخاب شود.

رئیس سنی شورای پنجم شهر کرج در پاسخ به این سوال که آیا گزینه انتخاب سرپرست شما مشخص است یا خیر و اینکه آیا ممکن است که این گزینه "علی ترکاشوند" باشد، بیان کرد: چنین بحثی در میان اعضا شورا نبوده است و هیچ گزینه‌ای در حال حاضر برای سرپرستی انتخاب نشده است.

وی ادامه داد: نیت اصلی ما انتخاب شهردار است که اگر نشود با نظر اعضا شورا در مورد سرپرست تصمیم گرفته می‌شود.

با اینکه از مدت‌ها قبل روند انتخاب شهردار در شورای پنجم شهر کرج آغاز شده است اما هنوز انتخاب شهردار مرکز استان البرز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و جلسات آن با توجه به اینکه طی 3 روز آینده شورای جدید در ساختمان شورای شهر کرج برای آغاز کار خود مستقر می‌شود، هنوز ادامه دارد و این درحالی است که در چند کیلومتری این شهر، در شهر تهران نه تنها شهردار بلکه هیئت رئیسه شورای شهر هم مشخص شده است.

به هر حال شورای دوره پنجم شهر کرج مصمم برای انتخاب شهردار است اما با این روند انتخاب سرپرست برای شهرداری مرکز تا انتخاب قطعی شهردار دور از ذهن نیست.






منبع : تسنیم 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار