کد خبر: ۴۸۱۳۹۴
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۲ 21 August 2017
تابناک / فرماندار شهرستان سیاهکل بابیان اینکه شایسته نیست خانه عضدی سیاهکل رها شودگفت: شایسته نیست که نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیاهکل در یک کانکس در اداره آبفار مستقر باشد، امسال برای خرید ساختمان عضدی تلاش های خوبی انجام شده و امیدواریم این را تقدیم میراث کنیم که این حیثیت شهرستان ما است.

به گزارش خبرگزاری فارس از سیاهکل، رضا اسلامی امروز در جلسه شورای اسلامی شهرستان سیاهکل با اشاره به شهادت شهید محسن حججی به دست تروریست‌های داعش، اظهار کرد: شهید حججی صلابت یک ایرانی را به جهانیان نشان داد، فردی که برای داشتن امنیت مردم ایران اسلامی به آن‌سوی مرزها رفت و با شهادت، خود را جاودانه کرد.

وی با اشاره به مراسم وداع و تدفین دو شهید گمنام در سیاهکل و دیلمان، گفت: ما مدیون شهدا هستیم و باید تمامی ادارات هماهنگی‌های لازم را انجام دهند تا میزبان خوبی برای این فرزندان میهن باشیم.

فرماندار سیاهکل با تبریک روز خبرنگار خاطرنشان کرد: اگر خبرنگارانی همچون شهید محمود صارمی که روز خبرنگار در روز شهادت وی به ثبت رسیده وجود نداشتند؛ کارهای مسئولین به گوش مردم نمی‌رسد.

اسلامی با تأکید بر بالا بردن سطح روابط عمومی ادارات، گفت: مسئولین ادارات باید با خبرنگاران نهایت همکاری را داشته باشند.

وی با اشاره به مشکل آب شرب روستایی سیاهکل بیان کرد: سیاهکل شهرستان پرآبی است اما به دلیل عدم کنترل آب؛ نتوانسته‌ایم آب شرب لازم را برای مردم تأمین کنیم.

نماینده عالی دولت در سیاهکل با اشاره به استفاده برخی از افراد از آب شرب منازل برای مزارع کشاورزی، افزود: باید با کمک دادستانی با آن‌هایی که آب شرب را به باغ و استخرهای ماهی می‌بندند برخورد شود.

اسلامی بابیان اینکه دادستان سیاهکل تذکراتی به برداشت‌های غیرمجاز رودخانه‌ها داد، گفت: ادارات نباید برداشت از رودخانه‌ها را توجیه کنند، اگر رودخانه‌ها را به حال خودشان بگذاریم مسیر آب به‌صورت مجدد شکل می‌گیرد و رودخانه‌های ما از وضعیتی که برایشان پیش‌آمده خارج می‌شوند.

وی با اشاره به برپایی جشنواره نوروز بل در دیلمان، خاطرنشان کرد: نوروز بل گاه‌شمار دیلمی است و نیاید افرادی بگویند چون آتش در آن روشن می‌شود این جشن برای زرتشت و اوستا است.

فرماندار سیاهکل با اشاره به برپایی دومین جشنواره برنج در سیاهکل افزود: برگزاری این جشنواره‌ها به معرفی شهرستان، زنده نگه‌داشتن آیین‌های فراموش‌شده گذشته و اشتغال‌زایی کمک می‌کنند.

اسلامی با اشاره به وضعیت خانه عضدی سیاهکل گفت: دیلمان آن‌قدر کوچک شد که می‌بایست در نقشه جای آن را به افرادی که این کهن دیار را نمی‌شناسند معرفی کرد، اما شایسته نیست که میراثی که برایمان به‌جامانده را این‌چنین رها کنیم.

وی افزود: شایسته نیست که نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری سیاهکل در یک کانکس در اداره آبشار مستقر باشد، امسال برای خرید ساختمان عضدی تلاش‌های خوبی انجام‌شده و امیدواریم این را تقدیم میراث کنیم که این حیثیت شهرستان ما است.

رئیس شورای اداری سیاهکل با اشاره به آغاز به کار دولت دوازدهم در روزهای آینده، بیان کرد: دولت تدبیر و امید با نیروهای انسانی و وزرای تحصیل‌کرده دولت یازدهم را پشت سر گذاشت و امیدواریم با رأی نمایندگان مجلس به وزرای دولت دوازدهم، دولت بتواند کار خود همانند گذشته و حتی بهتر از آن به‌پیش ببرد.

اسلامی با اشاره به افتتاح برنامه‌ها در هفته دولت امسال، گفت: تمامی ادارات می‌بایست پروژه‌های قابل‌افتتاح و برجسته خودشان را در لیست افتتاحیه‌ها قرار دهند.

وی بابیان اینکه در ادوار گذشته به سیاهکل بی‌توجهی شده بود و همین امر موجب عقب‌ماندگی آن شده است، اظهار کرد: برخی از پروژه‌های شهرستان سیاهکل که به‌پیش نمی‌رفت با حضور مسئولین استانی و فعالیت مسئولین شهرستانی در آینده‌ای نزدیک افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند.

فرماندار سیاهکل با اشاره به پرداخت نشدن حقوق نیروهای طرحی در برخی از ادارات سیاهکل، گفت: ما در سیاهکل موظف نیستم به‌جای پرداخت هزینه به پروژه‌های شهرستان، به نیروهای طرحی حقوق پرداخت کنیم، حقوق این افراد می‌بایست با پیگیری از ادارات کل و وزارتخانه‌ها پرداخت شود.

اسلامی با اشاره به نیمه‌کاره بودن ساختمان سینمای سیاهکل، خاطرنشان کرد: بهترین ردیف را برای به اتمام رساندن ساختمان و تکمیل سینمای سیاهکل گذاشته‌ایم و امسال این سینما و ثبت‌احوال سیاهکل را سامان می‌دهیم.

وی در رابطه با استخر سیدوارستان سیاهکل، گفت: برای اینکه این پروژه که سال‌هاست به حال خود رهاشده را سامان ببخشیم پولی نگذاشته‌ایم، اما با پیگیری‌های انجام‌شده قرار بر این است تا با دریافت وام این بخش گردشگری سیاهکل را راه‌اندازی کنیم.

نماینده عالی دولت در سیاهکل افزود: قرار بر این بود استخر بانوان سیاهکل در هفته دولت افتتاح شود، اما به دلیل اینکه تکمیل‌نشده آن را تا مهرماه و یا هفته تربیت‌بدنی افتتاح و تحویل مردم فهیم سیاهکل می‌دهیم تا دیگر مجبور نشوند برای شنا کردن به شهرستان‌های هم‌جوار بروند.

اسلامی با اشاره به افتتاح برنامه‌ها در هفته دولت امسال، تصریح کرد: تمامی ادارات می‌بایست پروژه‌های قابل‌افتتاح و برجسته خودشان را در لیست افتتاحیه‌ها قرار دهند.

وی بیان کرد: با اتمام تکمیل ساختمان خشک آب که در محور سیاهکل به دیلمان قرار دارد؛ با حضور هلال‌احمر، نیروی انتظامی، پلیس‌راه و راهداری امنیت جاده نیز بیش از گذشته فراهم می‌شود، زیرا گردشگر باهوش است و اگر به‌جایی برود که خدماتی نداشته باشد دیگر به آنجا نمی‌رود.

فرماندار سیاهکل افزود: در ایام تعطیل گران‌فروشی‌هایی انجام می‌شود که یک آب را به چند برابر قیمت می‌فروشند و باید با ورود اصناف کاری کنیم تا گردشگران در اینجا حاضر شوند.

اسلامی ابراز کرد: در هفته دفاع مقدس دستگاه‌ها می‌بایست به وظایف محوله خودشان عمل کنند و برای اعزام کاروان پیاده نیز باید مانند سال گذشته که سیاهکل یکی از شهرستان‌های برتر بود، امسال نیز با حضور خوب مردم محب اهل‌بیت (ع) سیاهکل این کاروان را به‌خوبی اعزام کنیم.

وی با اشاره به در پیش بودن بازگشایی مدارس، گفت: آماده‌سازی، رفع نواقص و رسیدگی به مدارس می‌بایست در اولویت کاری مدیران آموزش‌وپرورش باشد.

فرماندار سیاهکل بابیان اینکه مدیران سیاهکل موظف هستند در نماز جمعه حاضر شوند، تصریح کرد: نماز جمعه عبادی و سیاسی است و در آن اطلاعات کشوری و فرا کشوری در آن داده می‌شود و وقتی‌که مدیری در آن حاضر نمی‌شود بدان معناست که از وقایع روز خبری ندارد.

اسلامی گفت: مدیران نباید بدون هماهنگی از شهرستان خارج شوند و باید از قبل و با کسب اجازه از فرمانداری از شهرستان خارج شوند.

وی با اشاره به‌کارگیری جوانان و همفکری با آن‌ها بیان کرد: مدیریت کشور در آینده به دست همین جوانان می‌افتد و باید با کمک آن‌ها کارها را به‌پیش ببریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار