استاندار البرز با اشاره به اهمیت تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی گفت: تاکنون ۶۵۱ میلیارد تومان تسهیلات به ۲۹۴ واحد تولیدی پرداخت‌شده است.
کد خبر: ۴۸۰۶۸۹
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۴ 19 August 2017
به گزارش تابناک : مقام معظم رهبری در سال‌های اخیر بر مسئله «اقتصاد مقاومتی» تأکید کرده‌اند و حتی در نام‌گذاری‌هایشان برای سال‌ها این موضوع را مدنظر قرار داده‌اند، ایشان امسال را به نام «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» نام‌گذاری کرده‌اند در خصوص اهمیت تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در استان با سید حمید طهائی استاندار البرز گفتگویی ترتیب داده‌ایم که در ادامه می‌خوانید.
*رهبر معظم انقلاب اسلامی طی سال‌های اخیر بر تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی تأکید فراوان داشته‌اند، در این زمینه چه اقداماتی در استان انجام شده و چه رقم اعتباری به این حوزه اختصاص‌یافته است، برنامه آینده برای عملیاتی کردن این مهم در استان را تشریح کنید؟
با توجه به نام‌گذاری سال از سوی مقام معظم رهبری تحت عنوان «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» این راهبرد را با رویکرد حفظ و حمایت از واحدهای تولیدی موجود در استان در دستور کار قرار داده‌ایم. در ابتدای برنامه‌ریزی‌ها ۴۷۰ میلیارد تومان اعتبار در چهارچوب اقتصاد مقاومتی به واحدهای کوچک و متوسط استان اختصاص داده شد اما با برداشته شدن سقف این رقم، تاکنون ۶۵۱ میلیارد تومان تسهیلات به ۲۹۴ واحد تولیدی پرداخت شده است همچنیندر سال گذشته در حوزه وظایف دستگاه‌های اجرایی به‌خصوص سیاست‌های اقتصاد مقاومتی کارهای خوبی صورت گرفت.
* از ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان بگوید، چند مصوبه داشته و چه میزان از این مصوبات اجرایی شده است؟
جلسات این ستاد به صورت میدانی در واحدهای تولیدی و صنعتی استان برگزار می شود و خوشبختانه مورد استقبال قرار گرفته است، در جلسات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان بیش از یک هزار و ۱۵۲ پرونده در زمینه‌های مختلف که مشکلاتی را برای واحدهای تولیدی ایجاد کرده بود ازجمله بیمه، دارایی، برق، زمین و غیره مطرح شد که از این تعداد هزار و ۷۶ مورد رفع مشکل شده است. مصوبه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان مبنی بر عدم قطع خدمات زیربنایی توسط دستگاه‌های خدمات رسان و همچنین عدم اقدام حقوقی علیه واحدهای تولیدی اعم از صنعتی و کشاورزی، بدون اخذ نظر ستاد اقتصاد مقاومتی استان اجرا شد و در امتداد این مهم، با اجرای طرح دولت درزمینهٔ کارورزی و اشتغال جوانان، ضمن احصاء وضعیت استان و نیازمندی‌های شغلی این نتیجه حاصل شد که در دنیا نیز بیشترین آمار اشتغال‌زایی در حوزه خدمات صاحب مشتری است با همین رویکرد برنامه‌ریزی‌هایی انجام‌شده است تا بسترهای فرصت شغلی با توجه به استعدادهای استان در حوزه خدمت توسعه و گسترش پیدا کند.
*با توجه به اینکه البرز استانی صنعتی است، مقررشده بود طرح کارورزی باهدف جذب نیروی جوان در واحدهای صنعتی اجرای شود، چه تلاشی برای اجرای این طرح‌شده است؟
درست است، اجرای این طرح در دستور کار قرار دارد و بر همین اساس با اجرای طرح کارورزی شاهد جذب و به‌کارگیری جوانان در واحدهای صنعتی و تولیدی استان خواهیم بود. دولت برای اجرای این مهم خود هزینه‌های نیروی کار را در دوران کارورزی پرداخت خواهد کرد و امتیازاتی نیز نظیر مشوق‌های مالیاتی نیز برای کارفرمایان در نظر گرفته است. از سویی با توجه به ظرفیت‌های اقتصادی استان به‌ویژه محصولات کشاورزی رویکرد صادرات را در اولویت قرار داده‌ایم، چراکه صادرات تولید داخلی را بالا می‌برد، برای تولید به نیروی کار نیاز داریم که زمینه‌ساز اشتغال پایدار می‌شود و از سوی ارزآوری داخلی خواهیم داشت، با این هدف توسعه صادرات استان را در دستور کار قرار داده و اخیراً نیز شرکت صادراتی استان را با رویکرد ساختارمندسازی تجارت بین‌المللی به اجرا گذاشته‌ایم.




منبع : مهر 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار