وزیر پیشنهادی کار این روزها با جوسازی گسترده برخی نمایندگان مجلس و رسانه های همراه آنها مواجه شده است. به همین دلیل سرنوشت حضور ویا عدم حضور علی ربیعی در دولت دوازدهم در هاله ای از ابهام قرار دارد.
کد خبر: ۴۸۰۶۷۰
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۱ 19 August 2017
به گزارش تابناک : امروز جلسه رای اعتماد به وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم برگزار می شود و مشخص می شود چه افرادی از  سد مجلس عبور می کنند و چه کسانی از ورود به کابینه بار خواهند ماند. ظرف روزهای اخیر جامعه کارشناسی، متخصصان ، نمایندگان مجلس و رسانه ها تمام تمرکز خود را بر روی بررسی کارنامه افراد پیشنهادی قرار دادند و از زوایای مختلف این موضوع را که آِیا افراد مورد نظر رئیس جمهور توان سکان داری وزارتخانه ها را دارند یا خیر ، بررسی کردند.

با نگاهی به تمام گمانه زنی هاو مباحثی که ظرف روزهای اخیر در خصوص وزرای پیشنهادی مطرح شده پیش بینی هایی از سوی نمایندگان مجلس در خصوص اعتماد و یا عدم اعتماد مجلس به این افراد انجام شده است.

بر اساس این گمانه زنی ها برخی وزرا از شانس بالایی برای اعتماد مجلس برخوردارند، برخی دیگر موقعیت مبهمی دارند و این احتمال وجود دارد که نتوانند از سد مجلس عبور کنند. برخی دیگر از وزاری پیشنهادی نیز در خط مرزی قرار دارند و شاید  موفق شوند ناپلئونی و با اختلاف آرای کمی در کابینه  حضور پیدا کنند و یا برعکس با اختلافی کم نتوانند در جمع وزرای دولت دوازدهم قرار گیرند.

در این باره اکوتیتر به بررسی احتمال اعتماد و یا عدم اعتماد مجلس به وزرای مطرح پیشنهادی پرداخته است.

محمد جواد ظریف 
وزیر پیشنهادی امور خارجه بنا به گفته بسیاری از نمایندگان به دلیل عملکرد خود در موضوع برجام قطعا نمره قبولی را کسب خواهد کرد.

محمود حجتی
وزیر پیشنهادی کشاورزی نیز از قرار معلوم مورد تائید بسیاری از نمایندگان است . مدیریت و عملکرد مناسب او در بخش خودکفایی گندم رضایت نمایندگان را در پی داشته است.

عباس آخوندی

جامعه کارشناسی عملکرد آخوندی در حوزه راه را مطلوب ارزیابی می کنند و نمایندگان نیز می گویند وزیر پیشنهادی وزارت راه وشهرسازی از فاکتورهای لازم برای حضور در دولت جدید برخوردار است.

محمد شریعتمداری
هر چند بسیاری فعالیت شریعتمداری درکسوت وزیر صنعت را مناسب ارزیابی می کنند اما درمقابل این انتخاب حسن روحانی منتقدان زیادی داشته است و به نظر می رسد این گزینه پیشنهای در خط مرزی قرار داشته باشد.

بیژن زنگنه
وزیر کهنه کار و باتجربه نفت از جمله افرادی است که هر چند به دلیل حاشیه های به وجود آمده از رهگذر قرارداد توتال و مدل جدید قراردادهای نفتی ایران تحت فشار قرار گرفته ، اما فضای کلی مجلس حول بیژن زنگنه مثبت است و او نیز جزو کسانی است که با رای بالا به دولت دوازدهم راه میابد.

حسن قاضی زاده هاشمی
پیش بینی می شود وزیر پیشنهادی بهداشت به دلیل عملکرد مطلوب خود در طول دولت یازدهم  بیشترین آرای اعتماد را کسب کند و درزمینه رکورد بزند.اعتماد جناح های سیاسی مختلف به قاضی زاده هاشمی و تلاش های او برای توسعه سلامت دلیل رای اعتماد بالا به او خواهد بود.

مسعود کرباسیان 
انتخاب رئیس گمرک ایران برای وزارت اقتصاد و دارایی انتقادهای گسترده ای را به دنبال داشته است. نمایندگان مجلس می گویند وزارت اقتصاد نیازمند فردی با توان مدیریتی و تخصصی بالا است . کرباسیان نیز از جمله کسانی است که احتمالا با نمره ای ناپلئونی به دولت جدید راه بیابد.

حبیب الله بیطرف

گزینه وزارت نیرو یکی از بحث برانگیزترین  وزرای پیشنهادی است. این احتمال وجود دارد که او نتواند رای اعتماد مجلس  را کسب کند.

علی ربیعی
وزیر پیشنهادی کار این روزها با جوسازی گسترده برخی نمایندگان مجلس و رسانه های همراه آنها مواجه شده است. به همین دلیل سرنوشت حضور ویا عدم حضور علی ربیعی در دولت دوازدهم در هاله ای از ابهام قرار دارد.

محمود علوی
 
به دلیل اینکه در روزهای اخیر بحث خاص و مخالف ملموسی در خصوص وزیر پیشنهادی اطلاعات دیده نشده، احتمال نمی ورد علوی برای عبور از سد مجلس با مشکل خاصی روبه رو باشد.





منبع : اکوتیتر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار