شبکه تلویزیونی سی.ان.ان روز چهارشنبه به نقل از یک منبع خبری آگاه در وزارت دفاع آمریکا و با استناد به تصاویر ماهواره‌ای مدعی شد که کره‌شمالی در تدارک پرتاب یک یا چند موشک است.
کد خبر: ۴۷۹۶۰۲
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۳ 17 August 2017
به گزارش تابناک : این منبع آگاه با تاکید بر اینکه تجهیزات آماده شده بدین منظور، قابلیت پرتاب موشک‌های میان‌برد را دارند، گفت: به نظر نمی‌رسد که این پرتاب‌ها ارتباطی با تهدید حمله به جزیره گوام داشته باشد.

اشاره وی به تهدید کره‌شمالی برای حمله به خاک آمریکا پس از بالا گرفتن تنش‌ها میان دو کشور است.

«جیمز متیس» وزیر دفاع آمریکا چندی پیش هشدار داده بود که هرگونه حمله موشکی از جانب پیونگ یانگ می‌تواند طرف‌ها را به سرعت به سمت یک جنگ سوق دهد.

«کیم جونگ اون» رهبر کره‌شمالی اما روز سه شنبه (روز گذشته ) گفته بود که در حال حاضر برنامه حمله به خاک آمریکا را متوقف کرده است.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا هم در صفحه توئیتر خود از این تصمیم تقدیر کرد و نوشت: پیامدهای دیگر گزینه‌ها غیرقابل پذیرش و فاجعه‌بار بود.

تنش‌ها بین آمریکا و کره شمالی در هفته‌های گذشته به شدت بالا گرفته است.

نگرانی‌ها به طور عمده از آنجایی شروع شد که نشریه واشنگتن پست در گزارشی مدعی پروژه موفقیت آمیز کره شمالی برای ساخت کلاهک‌های هسته‌ای با قابلیت نصب روی موشک شد.

همزمانی انتشار این گزارش با نخستین آزمایش‌های موشکی قاره‌پیمای کره شمالی، زنگ خطر را برای آمریکا و متحدانش به صدا درآورد.

کره جنوبی اما واکنش خوبی به این تهدیدها نشان نداده است.

«مون چونگ این» دستیار ارشد رئیس جمهوری این کشور با انتقاد از اظهارات اخیر ترامپ و تشدید تنش‌ها با کره شمالی گفته بود: آمریکا هیچ موضع گیری مشخصی ندارد و این ما را بسیار سردرگم کرده است.





منبع : سی ان ان 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار