رئیس اداره اجرایی زکات فارس گفت: پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری بیش از 40 میلیارد تومان زکات واجب و مستحبی در فارس جمع‌آوری و به فقرا و نیازمندان کمک شود.
کد خبر: ۴۷۹۵۳۷
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰ 17 August 2017
تابناک فارس به نقل از فارس:حجت‌الاسلام سید علی‌اکبر جعفری  در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در سال گذشته یک میلیارد و 800 میلیون تومان زکات فطریه در فارس جمع‌آوری‌شده و امسال این رقم افزون بر 8 میلیارد تومان رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: زکات واجب و مستحب در چهارماهه سال گذشته 3 میلیارد و 700 میلیون تومان بوده که این رقم در مدت مشابه سا ل جاری به 13 میلیارد و 400 میلیون تومان افزایش‌یافته است.

رئیس اداره اجرایی زکات فارس تصریح کرد: 7 قلم شامل غلات، گندم، خرما، کشمش مشمول زکات غلات و نیز گاو، گوسفند و شتر نیز زکات دام هستند که جمع‌آوری زکات در 4 ماهه نخست سال جاری رشد 300 درصد را نسبت به سال گذشته داشته و با این میزان استان فارس رتبه نخست کشوری را در جمع‌آوری زکات به خود اختصاص داده است.

جعفری بیان داشت: طرح سفیران آدینه در قالب اعزام مبلغان به روستاها، ترویج فرهنگ چهره به چهره روحانیان در راستای اهمیت اهداء زکات فطریه توسط کشاورزان و نیز ارتباط با نهادها و دستگاه‌های اجرایی که در امر زکات فعالیت می‌کنند، طرح شهید اسکندری در مناطق محروم و کم برخوردار از دیگر فعالیت‌های اداره زکات استان است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار